{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

Omdrejningerne falder ikke {{forumTopicSubject}}

Hej alle... Så er jeg her igen med et lille spørgsmål smiley (ups, nu må jeg hellere betale til russer, som har patent på en smiley)

Min GPZer har en lidt pudsig ting... Når den er kold, så vil omdrejningstallet ikke falde. Der er intet problem når den er blevet varm, så har den en fin tomgang, og falder hurtigt igen efter "opgasning". Men når jeg bruger choker for at hjælpe den igang, og gasser op til f.eks. 4000 omdrejninger, bliver den deroppe... Den kører fint, når den er kold... Men det irriterer mig bare, at omdrejningerne ikke falder, når jeg slipper gashåndteret.

Jeg har forsøgt at bruge kaburatorsprit uden det store held. Og spjældet går også fint ned igen, så det er nok heller ikke dette, der er problemet... Nogen som har en god ide om hvad det kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omdrejningerne falder ikke
  • #1   13. dec 2008 Revnet indsugningsgummi??
    Mvh Frandsen.


  • #2   13. dec 2008 Er det kun så længe at chokkeren er sat til, eller fortsætter den med det når du slår chokkeren fra?

  • #3   13. dec 2008 Vil revnet indsugningsgummi ikke påvirke, at omdrejningstallet heller ikke falder, når motorcyklen er varm?

    Lars - Hvorfor lyder det som det? Ikke fordi jeg skal stille mig kritisk over for dit forslag, jeg har selv ingen ide... Jeg vil bare gerne vide hvorfor det lyder som om chokerkabelet hænger. Det er jo kun påvirket når chokeren er trukket helt ud.


  • #4   13. dec 2008 det lyder som en ikke helt unormal ting ved brug af choker syntes jeg .
    du kan jo prøve at dosere din brug af choker og se om ikke det holder omdrejningerne nede .


  • #5   13. dec 2008 Dækmanden - Det har jeg forsøgt... Men så kører maskinen ikke ordentligt når den er kold... Den tager ca. 4000-5000 omdrejninger med fuld choker, hvilket jeg synes er lige i overkanten... Skubber jeg chokeren ind, falder omdrejningstallet (naturligvis), men så kan maskinen heller ikke køre (i hvert fald ikke uden en masse "hånd-omdrejninger").

  • #6   13. dec 2008 hmmm ja det lyder så ikke helt normalt alligevel . men jeg har sku ikke lige et yderligere bud lige nu . tygger lidt på den og vender tilbage hvis noget popper op :-).

  • #7   13. dec 2008 Er det ikke blot fordi at du har sat tomgangen for lavt?

    Min er også oppe på 5000 rpm med fuld choker, når jeg så begynder at køre, slår jeg chokkeren fra. Da det begyndte at blive koldt, begyndte den at sætte ud når den var kold hvilket blev løst med en lidt højere tomgang.


  • #8   13. dec 2008 Jonas F - Hvis jeg slår chokeren ind, når jeg begynder at køre, kan jeg være sikker på, at den går ud ved det første kryds. Den tager lidt tid om at blive varm...

    Men jeg kan høre det er normalt, og vil derfor ikke tage yderligere aktion... Nu er den også halvt om halvt kommet i vinterhi, og til foråret regner jeg med at kaburatorne lige skal synkroniseres, og i denne omgang kunne tomgangen også lige blive justeret... Og måske også lige få den rullet...

    Men tak for de gode inputs smiley


  • #9   13. dec 2008 Min gamle kawa havde et noget lignende problem på et tidspunkt.
    Det var snavs i tomgangssystemet, som holdt den oppe i rpm, både når den var kold og varm.


  • #10   14. dec 2008 Rene - Hvad kan man gøre ved det? Rense det? Og med hvad?

  • #12   14. dec 2008 Prøv nu allerførst at hælde lidt sprit i benzinen. Der kan sagtens danne sig en smule is ved fordampning. Nå så temperaturen kommer op, så tør det.

    Det er et af de klassiske symptomer på vand/is problemer


  • #13   14. dec 2008 Henrik - Det vil jeg lige prøve, her når den bliver vinteropstaldet smiley

    Knud - Jeg har prøvet med kaburatorvæske, men det ser ikke ud til at have en ønsket effekt. Smed 0,5 liter i til 10 liter.... Måske skal der mere sprit i?


  • #16   14. dec 2008 Hvis ikke spritten har hjulpet i tilsat mængde, s¨er det ikke det:

  • #18   14. dec 2008 Henrik: ok, tak for tippet, jeg kigger på det.

  • #19   14. dec 2008 Hvordan og hvornår er dit problem opstået?

  • #20   14. dec 2008 Jens Heshe K:
    Jeg har en naturlig respekt for mine karb. så jeg lod min mc-pusher rense systemet. Der er for meget som kan gå galt når en uerfaren går igang med kompressor og skruetrækker.

    Kald mig bare kylling - jeg kalder det en dyr erfaring c".)


  • #21   15. dec 2008 Poul A - Jeg har først bemærket det her når det blev koldt... Jeg fik MC'en i foråret, og brugte derfor ikke særlig meget chokeren, da dette faktisk ikke var nødvendigt (kun ved start, så snart jeg kørte skubbede jeg den helt ind).
    Så det er noget der er kommet inden for de sidste par måneder.

    René [Slagelse] L - Tror også jeg lader en, som har forstand på det, gøre det smiley Har en god bekendt, som har tilbudt opstaldning, og det kan være han får lov til at kigge på det i den forbindelse (han har også kontakter til rullefelter, så den får den helt store tur til foråret).


  • #22   15. dec 2008 det er desværre et problem med de gamle gpz modeller, konens har det også, enten går den med alt for mange rpm og hvis man så tager en anelse choker af så dør den, den har været ved 2 forskellige kawasaki forhandlere og de er desværre ret enige om at der ikke er meget at gøre på de modeller, hvis du er heldig hjælper en sykronisering og gennemrensning af systemet, det skader i hvert fald ikke

  • #23   16. dec 2008 Efter at have læst de sidste par indlæg, får jeg en tanke, bare en vild ide.

    Kunne man evt hæve nålene en tak eller to og sætte en 3-5 nr større dyse i??
    Så kunne man muligvis stille tomgang, synkronisere og glemme alt om Choker, medmindre det er rigtig dejlig koldt.

    ....bare en ide....


  • #24   16. dec 2008 Knud - Det lyder som et rigtig godt forslag, men nok lidt for teknisk for mig :s - Ved ikke om min "mekaniker" bekendt (som ikke er udlært, men selvlært :s) kan gøre det... Men et godt bud, som jeg vil forsøge at huske smiley

Kommentér på:
Omdrejningerne falder ikke

Annonce