894 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda C-ABS
  • #1   29. jan 2009 Rene: Hvorfor er det godt?

• #2   29. jan 2009 Fordi alle mener de er blandt den ene procent der kan gøre det bedre end ABS systemet (på en god dag). Jeg ved at jeg ikke kan gøre det bedre end det der ABS system. Slet ikke hvis man bare et øjeblik er uopmærksom, som alle jo desværre er ind i mellem hvad end man vil indrømme det eller ej, og det er jo altid der Murphy slår til med fuld styrke..

Ja jeg er fan af ABS til gadecykler smiley

• #3   29. jan 2009 ABS er kanon sikkerhed. Det er ligesom i en bil.. Kan bremses almindeligt.. Eller bremses hårdt så abs træder til..
    Fed sikkerhed hvis der kommer en hindring forude...
    Tjaaa... Så er det godt at ABS er der, især hvis det er vådt føre..
    Men det er smag og behag..

Jeg har prøve kørt MC fra kammeraterne/ Demo / lånt..

Suzuki GN 250 - GS 500e - Sv 650N - Sv 1000N
    Kawasaki zx 250R - Er-5N - Er -6N - Z 750 abs - zx6r
    Honda CB 500N - CB 600N 78hk abs - Cb 600N Hornet 2002
    Yamaha Fz- 6s s2 abs -
    Aprilia RS 125 - Pegaso Trail 650

Kan kun sige, at den eneste MC jeg synes meget om indtil nu er Z 750 Abs. Jeg føler mig sikker.. Også i regnvejret.. Min Z 750 abs bliver brugt hver dag, når sæsonen starter..

Ville ellers gerne have haft en Yamaha Fz-1N abs. Men fik aldrig muligheden for at prøve en demo hos nogen forhandler.. smiley

• #4   29. jan 2009 Abs duer kun når man kører ligeud og ved meget svag hældning så det er ikke brugbart endnu

• #5   29. jan 2009 Den bliver du lige nødt til at uddybe lidt Glenn..

• #6   29. jan 2009 Hvis man kører sportsligt og bremser ind i svingene hjælper abs ikke en skid for det er ikke fintfølende nok, men det kommer jo engang, men glem det skrammel indtil videre, det er et salgargument til kedelige mennesker ligesom bagsædet på en sports-mc

• #7   29. jan 2009 Fra link : Bringing the CBR C-ABS down from 100 mph in standing water with full squeeze on both brakes. Note the distance between the front fender and upper cowling, as well as how little fork compression is left. Smooth stopping all the way.

• #8   29. jan 2009 Glenn har du overhovedet læst testen af Honda's nye ABS system, det lyder ikke sådan. For jeg tror en gang det er nu smiley
    Sært så bange nogle Mc'ister er for ny teknik....

• #9   29. jan 2009 Talk is Cheap!
    Test it`s real... I bet you cringe when you see riding like this in the rain. I used to. Believe it or not, the new Honda C-ABS 600RR actually made this fun.
    (bremse test i regnvejr i sving på racer bane)

• #10   29. jan 2009 Glenn B, Tja, du kan stadig køre sportsligt på trods af ABS'en. Du behøver jo ikke nødvendigvis aktiverer den ved hver nedbremsning. Mere er der vist ikke at sige ti ldet.

Rene J, Der er vist ingen som deler det her op i "sikker" eller "ikke sikker", måske lige med undtagelse af dig. Det handler om grader. Alle kan da bremse ned i regnvejr, men kan de gøre det optimalt, det er spørgsmålet. Nogen kan måske, andre kan ikke. Sådan vil det altid være. Dertil kommer panik aspektet hvor man skal begynde at bremse, optimalt, samtidig med at man skal afgøre om man skal forsøge at undvige eller ej, hvis altså ikke man har forudset faren forinden.

• #11   29. jan 2009 I burde vist lærer at man aldrig skal stole på noget elektrisk især når det ikke engang kører duplex, men det lærer i nok hvis i er mere end en søndagstrafikanter, som Rene siger lær at bruge jeres grej og hold jer fra vejene hvis i kører mindre end 10000km om året på mc

• #12   29. jan 2009 Glenn: Som altid er gu garant for et godt grin. Skal man køre min. 10.000km på et år i DK, så er det svært at undgå at køre i regnvejr, og på en regnvåd dag er det en fordel med ABS. Ved daglig sportlig kørsel, påstår testerne af de nye CBR modeller, at man ikke mærker ABS funktionen.
    Og hvis du ikke stoler på noget elektrisk, må din SV'er da være en pine for dig, når man husker på den jo har elektrisk forsyning af benzin, hvorimod din 400/4 har mekanisk forsyning...

• #14   29. jan 2009 Rene J, Alle kan sænke deres fart i regnvejr hvis de er forsigtige. Problemet opstår i paniksituationen hvor man også har andre ting at tænke på imens man bremser, og hvis det så er vådt, bliver det endnu vanskeligere.

Naturligvis skal man kunne bremse hårdt og effektivt uden ABS, men at man kan det, er ikke et argument mod ABS'en. ABS'en skal snarer ses som en sikkerhedsline, og som sådan kan jeg ikke få øje på et eneste argument imod - medmindre altså at den er for dårlig og griber en for tidligt som på nogle af modellerne. Såfremt den er ordentlig, vil du kun mærke den hvis du laver en fejl. I en paniksituation kan alle lave fejl.

Ang., at lægge sig ned, så kan det vel gøres uden at blokere noget. Hårdt ryk i styret og kaste kroppen ud mod siden? Men gummiet på dækkene burde være bedre til at bremse med end læderet på røven når man kurer hen ad asfalten og evt. ind under noget kørende...

• #15   29. jan 2009 Rene: Nu kalder du det selv falsk sikkerhed. Men falsk sikkerhed er jo også at køre over evne, og ikke vurdere omgivelserne godt nok. Og kan man ikke det, så er man ikke mere berettiget på gaden, end dem der kører under 10.000km om året og som heller ikke kan bremse optimalt...

• #16   29. jan 2009 Forstår overhovedet ikke at ABS kan fremstilles som et dårlig tiltag... Alt ekstra sikkerhed hilser jeg personligt hjertelig velkommen... Men alle har jo deres mening, og det er svært at argumentere imod det...!!!

Men efter min overbevisning tror jeg ikke at den menneskelige hjerne kan reagere hurtigere end et ABS system når uheldet helt uventet pludselig er ude, og i det tilfælde ville de fleste nok gerne have ABS til hjælp....

Jeg tror da heller ikke at folk glemmer at tænke sig om når de kører, bare fordi de har en mc med ABS..!!!

Jeg vil helt sikker helst selv have en med ABS, og skulle det engang hjælpe mig ud af en vanskelig situation, så fortryder jeg det nok heller ikke... 7-9-13... Det skulle forhåbentlig ikke ske smiley

Men det er bare min mening.....

• #17   30. jan 2009 I glemmer fuldstændig at de systemer de bruger ikke har duplex

Og ja jeg hader at min SV er så forbandet elektrisk styret selvom jeg selv er elektriker, men den har heldigvis ikke fly by wire

Det vigtigste ved at elektrisk er at der er et dobbeltsystem ogh en backup-funktion og det kan i aldrig argumentere imod, fakta er at hvis ABSén kobler fra af den ene eller anden grund under kørsel er det en falsk tryghed at kører med det fordi der netop kun er 1 føler pr hjul og en taktskive pr hjul og slet ingen back-upsystem, så hip hurra!!!! Det var aldrig gået i industriel sammenhæng, tænk jer lige om, det er altså jeres liv i sætter i spil

Husk lige på hvor tit der er fejl på ABS-systemerne på biler og de har 4 hjul, 4 taktskiver og 4 følerer.

Når det er sikkerhedsudstyr bør folk sætte sig ind i hvordan det virker i stedet for bare at stole blindt på det

Der kommer selvfølgelig en dag hvor der kommer mere fintfølende systemer med duplex og back-up, men indtil da skal man godt nok tænke sig om, kend jeres cykler og kør nogle kilometer........

• #18   30. jan 2009 Hvis nogen stadig skulle være i tvivl om fordelene ved ABS-bremserne på RR'erne, så se lige denne video:

http://link.brightcove.com/services/link/bcpid711883929/bctid4938068001

Så ABS-bremser er bestemt ikke kun gode i vådt vejr, men også hvis man pludselig løber ind i grus på landevejene.

• #19   30. jan 2009 Perfekt Snetyven :o)

• #20   30. jan 2009 Glenn B. Hvor tit har du hørt om at et defekt ABS system har været skyld i en ulykke??? Jeg har ikke hørt om det bare en ENESTE gang, så hold nu op med at ævle om, at det er et problem der ikke er et backup system.
    For det første så er det jo ikke sådan at du mister al bremsekraften, man kan jo stadig bremse mindst lige så godt som du kan på din Sv'er.
    For det andet så lige så snart der evt. skulle være en fejl på ABS'en så får du jo en advarsel i form af en lampe, så du kan køre den på værksted med det samme og få det rettet.. Sandsynligheden for at du skulle få en fejl på ABS systemet i samme øjeblik som du har brug for at panikbremse, den er jo nærmest ikke eksisterende. Så er der jo næsten større chance for at få en meteor i hovedet, så det kan være du skulle begynde at kigge noget mere op når du er ude og trille smiley

Hvad er der nu galt med fly by wire? ja det kan gå i stykker (selvom jeg ikke har hørt det skulle være det store problem på nogle af de modeller der kører med det) men det kan dit mekaniske gaskabel lige så, men der har du vel monteret et ekstra, bare lige for at have et backup hvis det andet nu skulle knække...

Det korte af det lange er lad nu være med at gøre noget til et problem som ikke er det...

@ Rene J, jeg kan ikke lige se hvad fordelen skulle være ved at lægge sig ned skulle være. jo længere tid du bremser jo mere fart får du da barberet af cyklen, gummi bremser jo noget bedre end læder. Desuden så risikerer du jo at blive pløjet over af det køretøj som du bremser for, så jeg kan ikke rigtigt se fordelen ved at kaste sig af cyklen.... Men vi er enige om at ABS ikke er et mirakel middel som kan redde dig ud af enhver situation, man skal jo stadig først og fremmest bruge det man har mellem ørene....

• #21   30. jan 2009 Ja der er dobbeltkabel på de fleste cykler

Den her diskution er ligeså latterlig som kåbecykel/ herrecykel eller symaskine eller V2

• #22   30. jan 2009 @ Glenn B
    haha. den er kun latterlig fordi du er ved at indse at din holdning til abs er forkert. ^^
    Jo jo, alle "eksperterne" kører uden abs (indtil videre) men sjovt nok findes der et utal af motorsport udøvere der har abs i deres sportsmaskiner!

• #23   30. jan 2009 Hvorfor er det en latterlig diskussion? Det eneste der er latterligt er vel folk som ikke vil erkende at sikkerhedesudstyr er til det bedre i 99,99% af tilfældeene. Men som tror så meget på egne evner at det grænser til det tåbelige.
    Sjovt som alle der har prøvet systemet de er blevet overbevist. Selv de vildeste anti ABS fanatikkere, de ville vælge det på en gade cykel. HVorfor? Fordi der bare er visse ting du ikke selv er herre over når du kører på offentligvej.

Det andet gaskabel du har på din cykel det er til returtræk, så hvis dit kabel springer så er du lige vidt..

• #24   30. jan 2009 ABS som det er nu med ventilblok er en dinosaur, når det bliver opbygget mere simpelt og sikkert har det sin plads

• #25   30. jan 2009 Glenn, jeg siger det lige igen, prøv lige at læs lidt om Honda's nye system.

• #26   30. jan 2009 Jeg har googlet, set videoer og tekniske forklaringer, selv et 10årig barn kan se at det ikke er vidrehen genialt, og ja jeg er selv tekniker med en elektrikeruddannelse som baggrund

• #27   30. jan 2009 Tja det kunne være sjovt at se om de herrer kunne udbremse det her ABS system, jeg tror sku mine penge ville være på Honda'en til en hver tid smiley

• #28   30. jan 2009 Jeg har før udbremset en mc-betjent på et kursus på jyllandsringen og han var på hans egen spritnye BMW

• #29   30. jan 2009 Som så lige vejer 100kg mere, nu er det jo heller ikke BMW's ABS system vi snakker om...

• #30   30. jan 2009 Du skal også lige huske at BMWen er længere så den kan bremse noget hårdere

• #31   30. jan 2009 ABS på motorcykel er kæmpe sikkerhedsfremskridt, som er kommet for at blive. Men jeg er også på mange måder enig med Rene J uden dog at være så kategorisk. Det at kunne bremse opimalt uden ABS er utroligt vigtigt at lære, selvom man har ABS, da man alt andet lige lærer at kontrollere sin mc på en helt anden måde og ikke bruger ABS'en som en sovepude.
    Jeg syntes faktisk, at moto-usa fanger det meget godt:
    "This same concept can be applied in the dry, and for those street guys and occasional trackday riders who aren’t able to exploit every last ounce of braking without getting in trouble, this bike will do wonders for your riding, and in turn make the roads and racetracks much safer. You can literally slam on the binders – front, rear or both – with every last ounce of your might and the machine stops with the precision of a doctor’s scalpel every time. All the rider needs to do is steer the bike in the correct direction.

Where it might create an issue, and this is the same thing ABS has done with automobiles, is to make riders/drivers dependent upon it. If one only learns on a motorcycle in which you can simply slam on the brakes and it will essentially take care of the rest, how will he/she do when it comes time to ride something without a crutch? That’s the question. Either they will be extremely cautious and slow, due to not knowing the limits of adhesion, or they will not know what to do and end up on their head. "

Kommentér på:
Honda C-ABS

Annonce