894 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
30 Svar
Honda C-ABS Honda C-ABS
Så drenge, det ser ud til at vi lige så godt kan vænne os til at der skal ABS på sportscyklerne nu
http://www.motorcycle.com/manufacturer/honda/2009-honda-cbr600rr-cabs-review-87864.html
http://www.motorcycle-usa.com/115/2327/Motorcycle-Article/2009-CBR600RR-C-ABS---First-Ride-.aspx
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
Ja jeg er fan af ABS til gadecykler
apr 2007
Følger: 66 Følgere: 61 MC-er: 2 Emner: 77 Svar: 1.038
Fed sikkerhed hvis der kommer en hindring forude...
Tjaaa... Så er det godt at ABS er der, især hvis det er vådt føre..
Men det er smag og behag..
Jeg har prøve kørt MC fra kammeraterne/ Demo / lånt..
Suzuki GN 250 - GS 500e - Sv 650N - Sv 1000N
Kawasaki zx 250R - Er-5N - Er -6N - Z 750 abs - zx6r
Honda CB 500N - CB 600N 78hk abs - Cb 600N Hornet 2002
Yamaha Fz- 6s s2 abs -
Aprilia RS 125 - Pegaso Trail 650
Kan kun sige, at den eneste MC jeg synes meget om indtil nu er Z 750 Abs. Jeg føler mig sikker.. Også i regnvejret.. Min Z 750 abs bliver brugt hver dag, når sæsonen starter..
Ville ellers gerne have haft en Yamaha Fz-1N abs. Men fik aldrig muligheden for at prøve en demo hos nogen forhandler..
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
apr 2007
Følger: 66 Følgere: 61 MC-er: 2 Emner: 77 Svar: 1.038
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
Sært så bange nogle Mc'ister er for ny teknik....
apr 2007
Følger: 66 Følgere: 61 MC-er: 2 Emner: 77 Svar: 1.038
Test it`s real... I bet you cringe when you see riding like this in the rain. I used to. Believe it or not, the new Honda C-ABS 600RR actually made this fun.
(bremse test i regnvejr i sving på racer bane)
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
Rene J, Der er vist ingen som deler det her op i "sikker" eller "ikke sikker", måske lige med undtagelse af dig. Det handler om grader. Alle kan da bremse ned i regnvejr, men kan de gøre det optimalt, det er spørgsmålet. Nogen kan måske, andre kan ikke. Sådan vil det altid være. Dertil kommer panik aspektet hvor man skal begynde at bremse, optimalt, samtidig med at man skal afgøre om man skal forsøge at undvige eller ej, hvis altså ikke man har forudset faren forinden.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Og hvis du ikke stoler på noget elektrisk, må din SV'er da være en pine for dig, når man husker på den jo har elektrisk forsyning af benzin, hvorimod din 400/4 har mekanisk forsyning...
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
Naturligvis skal man kunne bremse hårdt og effektivt uden ABS, men at man kan det, er ikke et argument mod ABS'en. ABS'en skal snarer ses som en sikkerhedsline, og som sådan kan jeg ikke få øje på et eneste argument imod - medmindre altså at den er for dårlig og griber en for tidligt som på nogle af modellerne. Såfremt den er ordentlig, vil du kun mærke den hvis du laver en fejl. I en paniksituation kan alle lave fejl.
Ang., at lægge sig ned, så kan det vel gøres uden at blokere noget. Hårdt ryk i styret og kaste kroppen ud mod siden? Men gummiet på dækkene burde være bedre til at bremse med end læderet på røven når man kurer hen ad asfalten og evt. ind under noget kørende...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.374
Men efter min overbevisning tror jeg ikke at den menneskelige hjerne kan reagere hurtigere end et ABS system når uheldet helt uventet pludselig er ude, og i det tilfælde ville de fleste nok gerne have ABS til hjælp....
Jeg tror da heller ikke at folk glemmer at tænke sig om når de kører, bare fordi de har en mc med ABS..!!!
Jeg vil helt sikker helst selv have en med ABS, og skulle det engang hjælpe mig ud af en vanskelig situation, så fortryder jeg det nok heller ikke... 7-9-13... Det skulle forhåbentlig ikke ske
Men det er bare min mening.....
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
Og ja jeg hader at min SV er så forbandet elektrisk styret selvom jeg selv er elektriker, men den har heldigvis ikke fly by wire
Det vigtigste ved at elektrisk er at der er et dobbeltsystem ogh en backup-funktion og det kan i aldrig argumentere imod, fakta er at hvis ABSén kobler fra af den ene eller anden grund under kørsel er det en falsk tryghed at kører med det fordi der netop kun er 1 føler pr hjul og en taktskive pr hjul og slet ingen back-upsystem, så hip hurra!!!! Det var aldrig gået i industriel sammenhæng, tænk jer lige om, det er altså jeres liv i sætter i spil
Husk lige på hvor tit der er fejl på ABS-systemerne på biler og de har 4 hjul, 4 taktskiver og 4 følerer.
Når det er sikkerhedsudstyr bør folk sætte sig ind i hvordan det virker i stedet for bare at stole blindt på det
Der kommer selvfølgelig en dag hvor der kommer mere fintfølende systemer med duplex og back-up, men indtil da skal man godt nok tænke sig om, kend jeres cykler og kør nogle kilometer........
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
http://link.brightcove.com/services/link/bcpid711883929/bctid4938068001
Så ABS-bremser er bestemt ikke kun gode i vådt vejr, men også hvis man pludselig løber ind i grus på landevejene.
apr 2007
Følger: 66 Følgere: 61 MC-er: 2 Emner: 77 Svar: 1.038
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
For det første så er det jo ikke sådan at du mister al bremsekraften, man kan jo stadig bremse mindst lige så godt som du kan på din Sv'er.
For det andet så lige så snart der evt. skulle være en fejl på ABS'en så får du jo en advarsel i form af en lampe, så du kan køre den på værksted med det samme og få det rettet.. Sandsynligheden for at du skulle få en fejl på ABS systemet i samme øjeblik som du har brug for at panikbremse, den er jo nærmest ikke eksisterende. Så er der jo næsten større chance for at få en meteor i hovedet, så det kan være du skulle begynde at kigge noget mere op når du er ude og trille
Hvad er der nu galt med fly by wire? ja det kan gå i stykker (selvom jeg ikke har hørt det skulle være det store problem på nogle af de modeller der kører med det) men det kan dit mekaniske gaskabel lige så, men der har du vel monteret et ekstra, bare lige for at have et backup hvis det andet nu skulle knække...
Det korte af det lange er lad nu være med at gøre noget til et problem som ikke er det...
@ Rene J, jeg kan ikke lige se hvad fordelen skulle være ved at lægge sig ned skulle være. jo længere tid du bremser jo mere fart får du da barberet af cyklen, gummi bremser jo noget bedre end læder. Desuden så risikerer du jo at blive pløjet over af det køretøj som du bremser for, så jeg kan ikke rigtigt se fordelen ved at kaste sig af cyklen.... Men vi er enige om at ABS ikke er et mirakel middel som kan redde dig ud af enhver situation, man skal jo stadig først og fremmest bruge det man har mellem ørene....
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
Den her diskution er ligeså latterlig som kåbecykel/ herrecykel eller symaskine eller V2
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
haha. den er kun latterlig fordi du er ved at indse at din holdning til abs er forkert. ^^
Jo jo, alle "eksperterne" kører uden abs (indtil videre) men sjovt nok findes der et utal af motorsport udøvere der har abs i deres sportsmaskiner!
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
Sjovt som alle der har prøvet systemet de er blevet overbevist. Selv de vildeste anti ABS fanatikkere, de ville vælge det på en gade cykel. HVorfor? Fordi der bare er visse ting du ikke selv er herre over når du kører på offentligvej.
Det andet gaskabel du har på din cykel det er til returtræk, så hvis dit kabel springer så er du lige vidt..
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
Jeg syntes faktisk, at moto-usa fanger det meget godt:
"This same concept can be applied in the dry, and for those street guys and occasional trackday riders who aren’t able to exploit every last ounce of braking without getting in trouble, this bike will do wonders for your riding, and in turn make the roads and racetracks much safer. You can literally slam on the binders – front, rear or both – with every last ounce of your might and the machine stops with the precision of a doctor’s scalpel every time. All the rider needs to do is steer the bike in the correct direction.
Where it might create an issue, and this is the same thing ABS has done with automobiles, is to make riders/drivers dependent upon it. If one only learns on a motorcycle in which you can simply slam on the brakes and it will essentially take care of the rest, how will he/she do when it comes time to ride something without a crutch? That’s the question. Either they will be extremely cautious and slow, due to not knowing the limits of adhesion, or they will not know what to do and end up on their head. "
Honda C-ABS