{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.885 visninger | Oprettet:

trækker dårligt.. {{forumTopicSubject}}

Har en Suzuki SV650.

Den går til tider dårligt i motoren, og andre gange kører den helt perfekt. Det er som om den ikke vil trække ordentligt på den ene cylinder, kun når den får masser at leve af, og høje omdrejninger.
Pillede et tændrør ud og så at det var sort og lugtede af benzin. Skal jeg evt skifte til et med højere varmeværdi?
Og kan det være vand i kaburatoren?

Kørte upåklageligt i nov, stod stille til jan. Lavede fejl efter at have fået frisk olie.
stod stille indtil i forgårs hvor den kørte upåklageligt, og lavede fejl igår.
Det eneste der er sket i mellemtiden er at den er blevet vasket..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trækker dårligt..
  • #1   25. feb 2009 På den her årstid vil standardsvaret næsten altid være vand i karburator!
    Når dit tændrør er sort, er der jo noget galt med forbrændingen og det kunne godt forårsages af at der er "blandet" vand i benzinen.
    Jeg ville nok lige tømme svømmerhusene og helde lidt karb.sprit i tanken og så gøre et nyt forsøg.

    Mht varmeværdien så er der en del V2'ere som kører med lidt højere varmeværdi på den bageste cylinder, om SV'eren har behov for dette er jeg ikke klar over, men det er ihvertfald ikke det der får cyklen til at "hakke" i det.


  • #2   25. feb 2009 Jeps... Tak for det hurtige svar..

  • #3   25. feb 2009 Det lyder ligsom det problem jeg havde på min SV650s fra 01, det viste sig at det ene chorkerkabel hel oppe ved kaburatoren var ved at knækket. Det blev skiftet og den kørte fint igen

  • #4   25. feb 2009 kan også være noget så simpelt som fugt ved det forreste tændrør , det ser man tit på SV 650 når det regner og nu skriver du jo selv at det eneste der er sket er at du har vasket den ...

  • #5   25. feb 2009 nok også tænkeligt det er is i karburatoren. det vil karb-sprit afhjælpe.
    ved is i karb kan det enten forsage for mager blanding, eller for fed blanding. med et sort tændrør tyder det på for fed blanding smiley


  • #6   25. feb 2009 min har gjordt/gør det samme men et par nye tændrør virkede, men bliver nok til at køre den til service og få den tjekket

  • #7   25. feb 2009 et andet klassisk problem. der ofte er når en cykel har stået stille hele vinteren uden benzin er at dit vakumstempel i benzinhanen ikke åbner helt op pga snavs og korission.

    ( det bedste er faktisk at fylde tanken helt op for an undgå rust inde i tanken. og så tappe det af igen inden opstart. hvis den skal stå længe)


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #8   25. feb 2009 is i karburatoren kommer kun ved kørsel, da problemet er kommet efter vask er det sikkert fugt i stik eller tændrørs hætter

Kommentér på:
trækker dårligt..

Annonce