712 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar

14. jun 2005 Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
hyperpro bagdæmper hyperpro bagdæmper
jeg har i sidste sæson inviseret i en bagdæmper fra hyperpro, den kørte jeg så 3000 med sidste sommer, og så begyndte den at tage dæmpningen, selvom den ikke var utæt af nogen art
så fik jeg den så sendt tilbage, og han skulle efter sigende lave den så den fungerede
men nu har jeg så monteret den, her til aften
og når jeg står og trykker ned på bagenden, så lyder den som..... tilgiv for ordsprogsvalg..... som en RIGTIG våd ungmø under en go hyggestund
er det NORMALT???
for det virker på mig som om at den STADIG ikke rigtig har noget dæmpning eller returdæmpning
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 168
jun 2005
men det var for lige at høre i andre om i synes det lød underligt
min makkers vfr400 stod li8ge ved siden af, og der prøvede jeg lige at, trykke den ned også, der var der modstand ned af, og den kom lige så fint op igen, hvor man kunne se dæmperen ligesom holdte imod
den har trods alt kørt 60.000 km på originaldæmperen
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 10 Emner: 2 Svar: 197
der sider 2 skruer foroven på dæmper, den ene er guld farvet, det er high speed comp. den nedeunder er alm comp.i bunden af dæmper sider der en just skrue også det er returdæmpning, der er også to omløber lige over fjeder, det er til at just hæng med.
Den lyd du beskriver kender jeg godt (altså fra dæmperen hi hi) det er retur shim staken der åbner,det vil den kun gøre hvis den virker, du kan ændre lyden i bunden af dæmper, hvis du skruer ind (med uret) bliver dæmperen langsommer og vil åbne for shim stak hurtiger. modsat gør den så hurtiger og lyden vil aftage. start med at just hæng på cyklen, find en makker eller to til hjælp, rejs cykel op så den står lige på hjul uden at trykke på cykel ,bare lige hold den lige, mål med et målebånd fra eks, hjulboldt til et sted på bagenden i en lige line, skriv mål ned, få så dine makker til at løfte cyklen så baghjul slipper jorden, mål så samme sted nøjagtigt, træk de to tal fra hinanden, det skulle gerne give 8-10 mm, hvis ikke det gør det just den omløber der sider over fjeder,til du rammer de 8-10mm hæng, hvis du så syntes den er for blød,altså fjederen så skal du have en anden fjeder for de 8-10 mm skal være der. når det er på plads så er det comp, skru de to skruer let i bund og så 10 klik ud på begge, prøv så at trykke, den alm comp skrue giver ændringer ved alm bevægelse dvs, et roligt tryk på bagenden, den anden er til de hurtiger og hårde bevægelser. når du syntes den føles ok, så just du retur(den i bunden af dæmper) til du fornæmer den holder lidt igen(altså ikke springer op som en fjeder) så prøver du at køre med det for at føgle om det er ok, hvis ikke laver du så div ændringer.MEN KUN EN AF GANGEN, husk at skrive op hvor den er - står og altid målt fra bund,altså eks. H comp 12 klik alm comp 14 klik. retur 16 klik. ændringer laves med 2 klik af gangen(så du kan mærke forskeld) og da du kender grund just kan du altid vende tilbage til den, Ja så er det bare at lege løs, hvis du ikke kan mærke -føle det rigtigt så få en der har forstand på det til at just den(altså grundjust den)
Puha det var sku en ordentlig smøre.
jeg køre selv med Hyperpro og er super tilfreds, også med Hyperpro dk.
MVH.
KP
jun 2005
den ville være spild af penge med det jeg bruger min mc til, så han anbefalede den lille af dem
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 10 Emner: 2 Svar: 197
MVH.
KP
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 70 Svar: 1.025
Har til gengæld aldrig hørt om Svuppende støddæmper,,, Det lyder sgu helt forkert.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Eneste forskel til den lille model er, at der blot er 1 justering til Compr., men fremgangsmåden er nøjagtig som beskrevet.
Når du har fundet grundjusteringen og noteret ned, så er det også en god idé et prøve at justere både compr. og returdæmp. i hver deres yderstilling, for at få en idé om hvor megegt compr. og returdæmpning der kan opnås. Det giver altid en lidt bedre forståelse af affjedringen.
Go' fornøjelse!
hyperpro bagdæmper