{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.491 visninger | Oprettet:

Rockuld/wool - Udstødning {{forumTopicSubject}}

Hejsa Allesammen.

Jeg besluttede mig for at tage min udstødning af i anledning af påskeferie, og kunne derfor få lavet noget arbejde på Mc'en, nu hvor jeg ikke skulle pendle på den.

Grunden til at jeg tog udstødningen af er at der er et hul i den, så tænkte at jeg ville svejse lortet. Til min forbavselse OG vrede fandt jeg derefter udaf at der ikke var metal under den carbon overflade på udstødningen.. Der var en masse rockuld/rockwool/lyddæmperuld eller hvad hulen det nu end er.. Så står nu med: 2 stk metal, 1 stk carbonrør og 2 stk rockwool da det selvfølgelig til mit held flækkede (Gamle ****)... Kan jeg bruge normalt rockuld fra loftet til at smide i sådan en potte? Eller skal der noget bestemt noget til, da jeg tænker på varmen og hvor meget varme der kan blive, og hvad det kan tage (selv om det skal laves billigt, så skal det nok ikke være en brandfare).

Håber der er nogle personer der har lidt erfaring/viden på området..

Dejlig måde at starte påskeferien på, når man har/havde intentioner om at lave en masse andet på motorcyklen inden dette lort skete..

Hilsen (en meget vred) Jens L.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rockuld/wool - Udstødning
  • #1   3. apr 2009 ganske almindligt roockwool kan sagtens bruges

• Rasmus F
    Rasmus F Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 55
    #2   3. apr 2009 Jeg har ikke nogen erfaringer med at bruge rockwool i udstødninger, men jeg vil godt garantere dig at det ikke begynder at brænde. Ulden er hovedsageligt spundet af smeltet sten så det kan ikke brænde.

• #3   3. apr 2009 Hvorfor var det lige logisk at montere stål under kulfiber?

så er vægtbesparelsen jo ligesom væk.

Men til dit spørgsmål, nej du kan ikke bruge rockwool.

Det vil ganske rigtigt ikke begynde at brænde, men blive blæst ud MEGET hurtigt.

Det du har brug for er noget rigtigt dæmperuld. Ethvert Crosscenter har dæmperuld. Desuden mener jeg SB Fiberdesign har det.

Og Holtug MC burde også have det.

• #4   3. apr 2009 Tak for svarene, jeg prøver mig lige med det så smiley

Morten - Hvorvidt det ville være logisk at montere stål under kulfiber, ved jeg da ikke. Jeg vidste jo ikke om den forhenværende ejer, som monterede den, ønskede en lettere mc, eller bare en mc med et carbon look. Derfor kunne det jo godt være at det bare var en slags carbonfiber plastic der var sat udenpå. Hullerne indeni udstødningen er på 2-3 milimeter i diameter, så tvivler på at det bliver blæst ud af den, men det er da noget jeg lige vil se på om det kan lade sig gøre. Tak for rådet smiley

Hilsen Jens

• #5   3. apr 2009 du kan sagtens bruge rockwool.. har gjordt det mange gange men du skal sørge for at gøre det fast omkring det perfererede rør men rustfri ståltråd. så blæser det ingen steder..
    men men men hvis du vil ha det bedste resultat er det uden tvivl rigtig dæmperuld. det virker bar emeget bedre

• #6   3. apr 2009 det koster 20 euro hos louis, så får du også popnitter med og behøver ikke at tænke mere over det

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #7   3. apr 2009 rockwool holder ikke ret længe da det bliver hårdt og skørt pga. varmen
    og derfor forsvinder det hurtigt, så køb noget rigtigt dæmper uld, det holder 4 gange så lang tid, og cyklen kører bedre og larmer mindre.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #8   4. apr 2009 Rockwool bliver blæst ud på meget kort tid - og grunden til der er hul i kaboing'en er at ulden mangler på det sted - og så kan varmen fra udstødningsgassen brænde hul i yderrøret..

• #9   4. apr 2009 Ok, tak for alle svarene smiley Prøver med Rockwool, da jeg ikke har tid til at vente på forsendelse, osv.. Men hvis det ikke bliver godt, så bruger jeg rigtig lyddæmperuld smiley

Hilsen Jens

• #10   5. maj 2009 Rockwool skal du kunne anvende.. Det blæser ud hvis du ikke sætter det rigtig fast.. men det tåler jo 900 grader !!

Kommentér på:
Rockuld/wool - Udstødning

Annonce