{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Nogen som har forstand på kæder? {{forumTopicSubject}}

Hej! Har ikke så meget forstand på kæder, så er der nogen der kan sige mig om denne kæde:
(link fjernet)
passer til en Honda cbr 600rr
I instruktions bogen står der at de anbefaler følgende:
DID 525HV og RK 525ROZ6
Håber på hurtigt svar da min kæde er ved at være slidt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen som har forstand på kæder?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.919
    #1   14. maj 2009 Den passer på - men du skal bare sikre dig der er tandhjul med og kæden er lang nok...

Man skifter ikke kun kæden...

• #2   14. maj 2009 ellers kan du få et komplet sæt ved eracing, synes prisen er ok og der er det fedeste bagtandhjul (efter min mening) med.
    (link fjernet)

• #3   14. maj 2009 Har checket tand hjul og de ser ikke ud til at fejle spor. I instruktionsbogen er der vist tegninger over eksempler hvor de skal skiftes.
    Hvordan finder jeg ud af om kæden er lang nok??? Der er 120 links på denne jeg har refareret til. Er det simpelthen bare at tælle ledene på min gamle kæde???

Hvis den nu er for lang kan man vel skære noget af den? Er der en speciel måde man skal gøre det på?

• #4   14. maj 2009 Peter... Den kæde du refererer til står der 520 på og min instruktionsbog siger noget med 525... Har det ikke noget at sige?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.919
    #5   14. maj 2009 Hvis din kæde er slidt, er dine tandhjul også slidte - i og med de kører sammen og slides sammen. Skifter du kun kæden, dræber du den nye væsentligt hurtigere end hvis du skiftede tandhjul sammen med den.

De eksempler man viser i bogen, er for at tydeliggøre det så det ikke kan misforståes - men det betyder jo ikke at man først skifter tandhjul når tænderne er flade og smadrede som på billederne.

• #6   15. maj 2009 Den kæde du henviser til er ganske fin til din cykel.

Hvs din cykel kører med original gearing: 16/41, skal du have en kæde min. 112 led.
    Så hvis du kun skifter kæden skal du lige have kigget på tandhjulene, hvor store de er.
    Hvis kæden har mere end 112 led, kan du blot skæde de overskydende af med en vinkelsliber - selvfølgelig uden at beskadige de led du skal bruge! smiley

Som Sajmon skriver så kan det klart anbefales at skifte både kæde og tandhjul, da de er slidt "sammen". Der er ikke noget farligt i det, hvis de ikke er meget slidte, men du vil forkorte levetiden på din nye kæde.
    Hvor langt har dit kædekit kørt??

• #7   15. maj 2009 At det er en 520 kæde i forhold til en en 525 betyder bare den er smallere.
    I teorien slides den så nok også en smule hurtigere, til gengæld er den så også lidt lettere. Men alt det her er vist mest teoretisk.

da du får et komplet sæt, med både tandhjul for og bag, er den lige til at smide på din cykel.
    Der er mange der kører selv 1000ccm med 520 kæder, så det burde nok også gå til din cykel.

PS. hvordan kan du se din kæde er ved at være slidt, hver du mål hvor meget den er strukket eller hvad? Jeg tænker på, nu hvor du siger at den ikke har slidt tandhjulene.

Kommentér på:
Nogen som har forstand på kæder?

Annonce