3.283 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Utæt tank Utæt tank

Ja, jeg opdagede så at tanken på min Lifan er utæt. Der sidder en form for tætningsliste hele vejen rundt, og denne liste er gået fra et enkelt sted, det resulterer i at benzinen siver langsomt ud. Det er ikke voldsomt meget, men i løbet af en nat griser den da sideskjoldet til.

Til vinter skal den alligevel skilles ad og bygges om, og der planlægger jeg at give tanken tinspartel hele vejen rundt, det burde holde tæt.

Men indtil det bliver vinter, kunne jeg godt bruge en midlertidig løsning. Er det en helt ny liste, eller er der et smart trick?

Billede af omtalte kan ses her:
(link fjernet)

Jeg takker på forhånd for gode inputs fra alle jer farende svende.

Vh Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utæt tank
  • #1   21. maj 2009 Hvor meget kan en tank til en Lifan koste? Sikkert både den nemmeste og billigste løsning.

• #2   21. maj 2009 Tja, det kan der være noget om. Andre forslag?

• #3   21. maj 2009 Der findes noget der hedder "Tank Cure" som du hælder i den tomme tank og lader hærde op. Den lapper utætheder.
    Men den "tætningsliste" du nævner er ikke årsag til at benzin siver ud. Det er den utætte tank, der er årsag til at listen falder af. Det er kun en pynteliste.

• #4   21. maj 2009 Jan: Super, så blev jeg det klogere. Jeg vil undersøge mulighederne for at bruge tank cure.

• #5   21. maj 2009 (link fjernet)

• #6   21. maj 2009 VeteranImporten sælger "Tank Cure" for 415,-
    Mors bikes har noget der hedder "Tank Seal" til 200, men så tror jeg ikke at rense-produkterne følger med som de gør med Tank Cure.....!
    Derudover har Thansen noget der hedder "Kemisk Metal", men det er nærmere en spartelmasse og nok ikke helt så god til dit formål....

Det skal siges at jeg ikke har prøvet nogen af delene...... c",)

• #7   21. maj 2009 Tak for hjælpen alle. Jeg har sendt en mail til forhandleren af Tank cure, men det har Jacob så svaret på.

Mht. kemisk metal har jeg gode erfaringer med det, og har faktisk noget liggende. Jeg satser på at lukke utætheden udefra, netop med kemisk metal. Forudsat at jeg kan finde utætheden smiley

• #8   21. maj 2009 nøjes med at bruge tank cure. Og brug kemisk metal til at lappe huller i en gammel Kadett istedet. Tror ikke på at kemisk metal er resistent over for benzin, medmindre det er bekræftet på brugsvejledningen.
    Og hvis hullet ligger i en samling, kan du ikke bruge det alligevel da det har tykkere konsistens end dekorationsler

• #9   21. maj 2009 Så vidt jeg husker står der beskrevet at det kan bruges til at lappe benzintanke med. Og har selv brugt det til reparation af bla. ventildæksler.

Men dit råd bliver taget med i mine overvejelser, tak smiley

• #10   21. maj 2009 Hvor gl er den, det er vel lige før garantien dækker ?

• #11   21. maj 2009 Både det fra Thansen + det Plastic Padding Kemisk Metal man kan købe i f.eks Silvan bliver beskrevet som værende resistent overfor Benzin & Olie..... men jeg tror nu også at Tank Cure er den mest holdbare løsning & den bedste løsning til din tanks utæthed (fordi den som Jan siger sidder i samlingen).!

• #12   21. maj 2009 kan sige med sikkerhed at kemisk metal ikke kan holde til hverke olie eller benzin bad, det kan godt være det kan holde til små stænk, men ikke mere.

hvis du skal have tætningsmasse der kan holde til olie og benzin, skal du have et produkt der hedder læk tæt, mner det er fra plastic padding

hilsen Carsten

• #13   21. maj 2009 Kan ikke lige finde noget der hedder det du nævner.... det kan ikke være den her du tænker på, vel?? http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=&pno=80732&pointer=0

• #14   21. maj 2009 Nå, det var bare mig der ikke kunne stave - her var den :
    (link fjernet)

• #15   21. maj 2009 Og det er ikke alt "tank cure" der kan holde til sprit, så etanolblandet benzin og karburatorsprit dutter ikke! Find dog en ny tank i stedet, så er du fri for alt det skodbøvl!
    Gider jeg have en utæt benzintank tæt ved tændrørshætte og ledningsnet? Narh, mon dog!

Kommentér på:
Utæt tank

Annonce