2.155 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Formstøbte ørepropper Formstøbte ørepropper

Jeg overvejer at få støbt et par formstøbte ørepropper til sommerens lange ture.

Man kan få med filter og uden filter. Producenten siger, at propper med filter tillader tale og almindelig lyd at komme igennem, mens al vindstøj fjernes, men propper uden filter blokerer for al lyd.

Nogen erfaringer med det? Dybest set gider jeg ikke betale 1000 kroner for et sæt, der blokerer alt. Så kan man jo lisså godt bruge de gule skumfiduser fra Silvan.

Men kan filter-versionen virkelig ta vindstøj og lade anden lyd slippe igennem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Formstøbte ørepropper
  • #1   3. jun 2009 Jeg har nogle fra Phonark. Gav omkring 1.000 kr. for dem.
    Der er filter i.
    De fjerner klart noget støj, men vil mene det er alt støj... Står jeg med dem i, og med hjelmen på kan jeg godt ha svært ved at høre hvad folk siger.

Omvendt - når jeg er ude at køre, vil jeg ikke ligefrem mene at de tager al vindstøjen. Men det skal muligvis også ses i sammenhæng med at min Shoie Riad II hjelm er total ringe når det kommer til vindstøj...

• #2   3. jun 2009 Hej

Jeg har et par formstøbte Siemens propper, med filter og er meget meget tilfreds. der slipper virkelig meget tale osv igennem i forhold til almindelige propper. Vindstøjen fjerner de også utroligt meget, mindst lige så meget som de almindelige. også er der pasformen, det er virkelig rart at de bare passer, hver gang

• #3   3. jun 2009 ved godt det er lidt uden for dine spørgsmål, men jeg købte nogle alpine motosafe latex propper til 230kr og har ikke fortrudt, man mærker dem ikke som de gule skum propper. Og med mindre der er noget elektronik i er det umuligt at filtrære alt bortset fra tale fra.

• #4   3. jun 2009 Jeg har også et sæt phonak og et sæt af en anden producent begge med filtre, jeg syntes ikke der er stor forskel på dem og så de gule skum propper hvad angår at hører tale osv.
    Blev sku skuffet over dem så er glad for at have fået dem

MVH Simon J

• #6   3. jun 2009 Jeg har et par Sonomax formstøbte med filtre. De virker perfekt. forvent ikke at al støj fjernes. Det er jo ikke meningen at man skal køre rundt i total stilhed. Men den skadelige støj filtreres fra.
    Og til Thomas R: Der skal ikke være elektronik i for at fjerne/filtrere skadelig støj.

• #7   3. jun 2009 Gode indlæg smiley

Jeg har det problem med de gule dimser, at de dels er besværlige at få til at sidde ordentligt og de dels sidder så langt inde, at de presser ørevoks ind i øregangen. Sidste år var jeg ved lægen for at få øret spulet ud, fordi jeg ikke kunne høre noget.

Det lader til, at de fleste af jer kører med filter. Måske er det den vej, man skal gå...

• #8   3. jun 2009 Der er også den fordel ved de formstøbte at de ikke skader øregangen som mange skumpropper gør. De formstøbte kam man ha i en hel dag uden at tænke over det hvor det kan og må man ikke med nogle af skmpropperne.
    Jeg er så sper glad for mine formstøbte og har aldrig et sekundt fortrudt.

• #9   3. jun 2009 Søren VMR,

kører du med eller uden filter? Og Phonak, Audiovox eller hur?

• #10   3. jun 2009 M/filter Phonak

• #11   3. jun 2009 Jeg vil anbefale dem med filter, dem benyttede befalingsmænde da jeg var i livgarden - man kan have dem på under skydning, hvor skud-lyden filtreres men alm tale går igennem som du siger, så helt klart en god investering.

• #12   3. jun 2009 Helt ærligt, de er ikke pengene værd. Jeg har tre sæt propper fra Phonak. Nogen med shotkiller (dem som steffen M omtaler), de er fine til at have på, når man går og arbejder og skal lytte på radio og der er pludselig chance for at der skal skydes. Så har jeg nogen med lineær dæmpning, til musik. Og så nogen med MC filter i (minder meget om dem med lineær dæmpning) Har kun betalt for et par selv (MC udgaven, og de var billige da formen var støbt ved det første par).
    Jeg ville godt nok have ærget mig hvis jeg havde betalt 1000+ fr sådan et par.
    For det første kan jeg ikke forstå hvad man skal bruge samtale modellen til på MC (medmndre man kører med intercom).
    Hvormange kører flere dage om året, hvor de har hjelemen på flere timer ad gangen.?Næh køb nogen af de skumprøpper med glat overflade, og konisk form. Og så lær at bruge dem.
    De er helle ikke så ærgeligt at smide dem væk når du er på træf!!'

Lars

• #13   3. jun 2009 Bilsom 303 dæmper mere end selv DOTs direkte støbte uden filter i min situation - de indirekte støbte fra DOT dæmper endnu mindre, også uden filter. Men selv med Bilsom 303 kan jeg høre trafikken og tale med fx tankpasseree og andre dæksparkere.

Oplevelsen af lyd er individuel og afhænger også at ydre forhold som hjelm, siddeposition og mc-frontens udformning. Din situation og oplevelse med samme propper kan være en anden; men den største fordel ved støbte propper er, at de er hurtigere at sætte ind i øret end fx Bilsoms de gule 303 IMHO

• #14   3. jun 2009 jeg har også haft nogle. det var alletiders. De blev STJÅLET!!!!!!!

hvor dumt er det lige . . . .

har desværre ikke længere pengene til at få nye lavet.

Kommentér på:
Formstøbte ørepropper

Annonce