2.155 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Formstøbte ørepropper Formstøbte ørepropper
Jeg overvejer at få støbt et par formstøbte ørepropper til sommerens lange ture.
Man kan få med filter og uden filter. Producenten siger, at propper med filter tillader tale og almindelig lyd at komme igennem, mens al vindstøj fjernes, men propper uden filter blokerer for al lyd.
Nogen erfaringer med det? Dybest set gider jeg ikke betale 1000 kroner for et sæt, der blokerer alt. Så kan man jo lisså godt bruge de gule skumfiduser fra Silvan.
Men kan filter-versionen virkelig ta vindstøj og lade anden lyd slippe igennem?
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.157
Der er filter i.
De fjerner klart noget støj, men vil mene det er alt støj... Står jeg med dem i, og med hjelmen på kan jeg godt ha svært ved at høre hvad folk siger.
Omvendt - når jeg er ude at køre, vil jeg ikke ligefrem mene at de tager al vindstøjen. Men det skal muligvis også ses i sammenhæng med at min Shoie Riad II hjelm er total ringe når det kommer til vindstøj...
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 8 Emner: 14 Svar: 50
Jeg har et par formstøbte Siemens propper, med filter og er meget meget tilfreds. der slipper virkelig meget tale osv igennem i forhold til almindelige propper. Vindstøjen fjerner de også utroligt meget, mindst lige så meget som de almindelige. også er der pasformen, det er virkelig rart at de bare passer, hver gang
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 602
Blev sku skuffet over dem så er glad for at have fået dem
MVH Simon J
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.173
Og til Thomas R: Der skal ikke være elektronik i for at fjerne/filtrere skadelig støj.
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
Jeg har det problem med de gule dimser, at de dels er besværlige at få til at sidde ordentligt og de dels sidder så langt inde, at de presser ørevoks ind i øregangen. Sidste år var jeg ved lægen for at få øret spulet ud, fordi jeg ikke kunne høre noget.
Det lader til, at de fleste af jer kører med filter. Måske er det den vej, man skal gå...
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 1.116
Jeg er så sper glad for mine formstøbte og har aldrig et sekundt fortrudt.
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
kører du med eller uden filter? Og Phonak, Audiovox eller hur?
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 1.116
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 72
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 228
Jeg ville godt nok have ærget mig hvis jeg havde betalt 1000+ fr sådan et par.
For det første kan jeg ikke forstå hvad man skal bruge samtale modellen til på MC (medmndre man kører med intercom).
Hvormange kører flere dage om året, hvor de har hjelemen på flere timer ad gangen.?Næh køb nogen af de skumprøpper med glat overflade, og konisk form. Og så lær at bruge dem.
De er helle ikke så ærgeligt at smide dem væk når du er på træf!!'
Lars
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.129
Oplevelsen af lyd er individuel og afhænger også at ydre forhold som hjelm, siddeposition og mc-frontens udformning. Din situation og oplevelse med samme propper kan være en anden; men den største fordel ved støbte propper er, at de er hurtigere at sætte ind i øret end fx Bilsoms de gule 303 IMHO
okt 2004
Følger: 62 Følgere: 190 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 806
hvor dumt er det lige . . . .
har desværre ikke længere pengene til at få nye lavet.
Formstøbte ørepropper