{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.623 visninger | Oprettet:

formstøbte ørepropper {{forumTopicSubject}}

Har fået støbt et par ørepropper med max dæmpende filter, men synes at det er langt fra tilstrækkeligt når man er vandt til at køre med skumpropper. Men så var det jeg tænkte på om man ikke kan fylde dem med silikone eller noget andet stads, således at man få lukket luftkanalen i proppen? nogen af jeg der har haft samme problem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  formstøbte ørepropper
  • #1   22. maj 2008 NEEEJ!

Det gør du ikke! - du ringer til firmaet du har købt dem af, og beder om at få sat et andet filter i - det koster ikke ret meget!

- jeg har selv et par fra Phonak

• #2   22. maj 2008 Du skulle ha' fået dem uden filterkanalm, men ellers kan du bare fylde hullet med silicone.

• #3   22. maj 2008 Jeg har et par DOT, efter havd jeg fik afvide, så lukker de alle de "skadelige" og høje lyde ude, så du ikke ødelægger dine øre. Men man kan stadig høre hvad der foregår smiley

• #4   22. maj 2008 Hvis man skal ha' maksimal dæmpning skal man sgu ikke ha' filter i.
    Man har ikke brug for at kunne høre tale når man kører.

• #5   22. maj 2008 som Dyggi skriver. Så gør individuelt tilpassede ørepropper ofte det at de lukker de skadelige lyde ude, men de andre ind. (musikere bruger dem, da de skal kunne høre hvad der foregår uden at få høreskade) Det er måske derfor du oplever det stadig larmer..

• #6   22. maj 2008 Mine bestilte jeg til mc-kørsel. Jeg prøvede forleden at stå omkring 15-20 m fra en, der skar med vinkelsliber i armeringsjern - jeg kunne ikke høre en skid!

• #7   22. maj 2008 Hvor bestiller I disse fantastiske ørepropper henne?

Pt. (efter at at skiftet fra en Schubert til en Shoei hjelm...) kører jeg med apotekets E*A*R, som jeg har klippet lidt af så de ik stikker uden for øret... Men jeg har planer om at få lavet et par gode nogle i stedet for..

Men man skal vel et eller andet sted hen og ha taget mål, eller hvordan? Gerne et sted tæt på Aalborg eller bare i Nordjylland?

• #8   22. maj 2008 Her http://www.phonak.dk/ smiley

• #9   22. maj 2008 Lækkert smiley
    Dvs. at alle de som forhandler phonak høreapparater også kan lave sådan nogle Dot høreværn? Så er problemet jo ikke ret stort... Havde forestillet mig at jeg sku køre rimelig langt for at få nogle lavet smiley

• #10   22. maj 2008 Har 3 par, og synes de er totalt uanvendelige til MC. De billige fra apoteket er bedre. At de så er gode når man arbejder i støj, er på skydebanen eller lignende er en anden sag. Men igen, uandvendelige til MC. Hvorfar skal man have høreværn med dæmpning i støjdæmpning (impuls eller lineær). Hvem er det i snakker med når i kører??. Desuden er der så meget støj inden i de fleste hjalme at filteret vil være aktiveret. Så spar de penge, brug dem på noget andet gejl til cyklen....

• #11   22. maj 2008 Lars(Skive)----> der er jeg så dybt uenig, jeg har prøvet både skumgummi og E.A.R propper, og syntes at D.O.T er helt klart de bedste........ Men det er jo smag og behag, nogen kan li datteren andre moren smiley

• #12   22. maj 2008 LAngt de fleste har det bare sådan at de ikke vil indrømme at de har brugt 1000 kr på noget der ikke er det værd. Jeg siger ikke de er dårlige, jeg siger bare de er dårlige til MC. Jeg har brugt dem fx nede i Helman hvior vi havde dem på dagen lang. Der kunne man fint kommunikere med kolleger på bilen, radio osv. Og de lukkede fint af når skyderiet startede.
    Jeg har fået dem af arbejdsgiveren, så jeg har ikke nogn penge i klenmme.
    MEner blot at jeg ikke kan se formålet med et filter i propperne, det er fint nok med formstøbte, men køb dem uden filter!

• #13   22. maj 2008 Lars, det er sikkert de samme som jeg bruger til jagt. De har shotkiller filtre som kun lukker af for impulsstøj. De er, som du siger, helt ubrugelige til MC kørsel.
    Bedre er de andre typer filtre, men det er klart bedst helt uden.

• #14   22. maj 2008 Har stødt på flere der har samme erfaring som Lars J, men vores øregange er jo ikke ens, og det gør nok forskellen i hvor gode vi opfatter ørepropper.

Jeg er godt tilfreds med de alm. gule skumgummipropper, så jeg bruger mine penge andre steder :o)

• #15   22. maj 2008 he he jeg har heller ikke givet noget for mine, men son carsten ø siger, er der jo forskelige typer, og jeg mener(uden at ville hæges op på) og så at nogen af GP-kørene bruger dem..

Der er hvarfald nogen herhjemme der bruger dem til Classic RR og de siger at de er bedre end "almindelige"

• #16   22. maj 2008 Nu tror jeg det er svært at se på hvad GP/F1 kørerne har i ørene. men synes altid når jeg ser dem før og efter løbet, så hiver de skumpropper ud. Og dem der har formstøbte, vi kan jo ikke se om der er filter i, eller de bare er solide.
    men det er da bare fint hvis folk er tilfredse, jeg kom bare med mine erfaringer med formstøbte!

• #17   22. maj 2008 Det er jo igen smag og behag, personligt kan jeg godt li når man kan høre tingene i motoren, men ikke alt for meget vind, altså bare dæmpende, ikke lyd-udelukkende.....

Men det kommer jo også meget an på hvilken hjælm man har, min hjelm larmer af helvede til (sådan da) men sidder kanon på hovedet, så det er jo en komprimi sag smiley

• #18   22. maj 2008 He he det var sådan ikke for at starte den helt store debat om penge er spildt eller ej, synes bare mine dæmper for lidt og dearaf mit spørgsmål... men jeg vil lige i første omg kontakte dem jeg købte dem af, og som en af jeg skriver så skulle de nok havde været uden filter overhovedet!!

At de dæmper for alle skadelige lyde kan da godt være, men det lyder stadig som om man stiller sig bag en jetjager er ved at lette.....

• #19   22. maj 2008 Jeg har købt en hel kasse i England med forskellige propper I.... Dermed har jeg altid friske forsyninger og tage af... http://www.safetysupplies.co.uk/trolleyed/4/

Jeg købte 200 par propper for små 450kr, leveret....

Kommentér på:
formstøbte ørepropper

Annonce