{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.544 visninger | Oprettet:

JAF
JAF
Tilmeldt:
20. apr 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 23

Valg af dæk til VFR 750 {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skal skifte dæk og det er jo en hel videnskab.
Kører pt. på Michellin Pilot og de har været ok til min kørestil og behov de sidste 10000 km.
Jeg står imellem at vælge Bridgestone Batflax 021 eller Metzeler Z4.
Er der nogle Vifferpiloter der har erfaringer med disse?
Kører frisk til med pæn nedlægning i kurver og rundkørsler og har da også tænkt et par banedage i 2009.
Hvad skal jeg dog vælge? Eventuelt andre forslag af dæk er velkomne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af dæk til VFR 750
  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 36
    #2   8. jun 2009 Hej Jan.

    Jeg kører selv en del på bane med min VFR, og jeg har valgt at få Dunlop Roadsmart på.

    Det er altså et dejligt dæk, der er hurtigt at varme op, og du kan køre det helt ud til kanterne, hvis resten af talentet følger trop.

    Jeg har foreløbigt kørt knap 1000 km på det, men jeg har ikke nogen forventninger til, at det bliver det dæk, jeg kommer til at slå længderekort på. Men det gør heller ikke mig så meget. Jeg vil hellere have, at det står godt fast til al slags kørsel. Og det gør det.

    500 meter kørsel, og det er allerede ved at være oppe i temperatur.

    Så til mit brug kan det altså bruges til både baneræs og til touring. Jeg kører med de anbefalede 36/42 og har ikke haft brug for at lege med dæktrykket på bane.

    Metzeler Z4 ville jeg ikke vælge, da det efterhånden er en lidt gammeldags konstruktion. Så ville jeg hellere vælge Z6 interact. Det var det dæk, jeg stod og skiftede mellem i fht. det dæk, jeg endte med. Og Z6 er jeg sikker på, jeg også endte med at være godt tilfreds med. Det har jeg nemlig før benyttet med stor succes men på en anden maskine, jeg også kører på.


  • #3   8. jun 2009 Hej Claus

    Tak for et hurtigt svar!
    Jeg følger min første indskydelse efter at have læst din kommentar: Nemlig ikke at købe Metzeler Z4.
    Jeg har læst om Metzeler Roadtec Z6 i Bike og de har prøvet det kort men"indtrykket var umiddelbart imponerende"
    Så måske det skal være det men jeg vil nu lytte til en erfaren "ringrotte" og overveje Dunlop Roadsmart som i samme Bike har fået rigtigt pæne anmeldelser " dette nye dæk udnytter virkeligt de seneste teknologier"
    Så F... hvor mange km der er i dem:)
    Kan du informere mig om priser??
    på forhånd tak


  • #4   8. jun 2009 Hej Jabbekot
    Tak for links


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 36
    #5   8. jun 2009 Hej igen, Jan.

    Jeg købte dem i England igennem Busters-accessories her:
    http://www.busters-accessories.co.uk/productInfo.aspx?catRef=570694&kw=roadsmart

    og jeg gav 230 £ inkl. levering, hvilket tog en uge.

    Jeg vil tro, at du kan få dem til næsten samme pris igennem http://www.daekonline.dk men har ikke checket.

    Hvis du kigger lidt nærmere på min profil, kan du se, hvorledes jeg udnytter Z6-dækket professionelt på min anden motorcykel smiley

    Og der er til privat brug nok ca. 8-10.000 km. i Z6-dækket. Jeg vil blive overrasket, hvis jeg kører meget mere end 4-5.000 km. på Dunlop-dækket.

    Mvh. Claus

    Held og lykke.


  • #6   8. jun 2009 Hej Claus mange tak for info og hjælpen
    Vil tjekke din profil

    MVH
    JAN


  • #7   9. jun 2009 Hej Claus

    Har besluttet mig for Dunlop-dækket
    Jeg fandt en forhandler Statoil i Rom (ikke Italien he he men imellem Struer og Holstebro) de har en mc shop som hedder MC Oasen.
    Komplet sæt Dunlop Roadsmart til Vifferen kr. 2100 + montering ca. 400 kr. Så får jeg jo også turen derud smiley
    Og jo da respekt for dit job: bike hele året herligt og den "frie fugl" mens en anden sælger må sidde i Passaten smiley
    Iøvrigt har jeg taget kortet hos Asger for et par år siden. Var forhånds tilmeldt køreteknisk kursus på Jyllandsringen sidste år men måtte melde fra og nåede desværre ikke at tilmelde kørekursus dernede i år.
    Men forhåbentligt næste år smiley
    De bedste hilsner og atter tak for god rådgivning.
    Glæder mig til de nye "futter"
    MVH
    JAN


Kommentér på:
Valg af dæk til VFR 750

Annonce