1.150 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Peter H
Peter H
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 55

Justering af kobling Justering af kobling

Hej svende,

På min gs650g Katana har jeg det problem at den skærer tænder når jeg skal sætte den i første gear. Resten af gearene er der ingen problemer med.

Er det blot et spørgsmål om justeringen af koblingen, eller er der andet som spiller ind her?

Hvis der er tale om koblingsjustering, hvordan får jeg så justeret mig ud af problemet?

mvh

Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Justering af kobling
  • #1   20. jun 2009 Hvis du har for meget slup i koblingskablet, kan det godt være du ikke får trukket koblingen nok. Stram kablet op, så der liige er et par mm frigang når grebet er sluppet.
    Men på mange motorcykler er det svært helt at undgå, når man sætter i 1.gear, pga gearkassen/koblings opbygning.
    Jo højere den står i tomgang, jo værre bliver det, så det kan også være du kan sænke din tomgang en lille smule og se om det hjælper.

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 55
    #2   20. jun 2009 Hej Anders,

Jeg synes at jeg har prøvet at stramme det op. Men jeg tror faktisk fejlen skal findes i den for høje tomgang. Jeg har nemlig ikke fået justeret den ind efter adskillelse af motor og karburator, så jeg har været nødsaget til at lade tomgangen stå for højt for at holde den igang.

Tak for svaret.

Kommentér på:
Justering af kobling

Annonce