1.026 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
GS 500 "hoster" i tomgang GS 500 "hoster" i tomgang
Hej
Min GS 500 har det med at hoste en del når den kører i tomgang. Det har været der siden den fik ny udstødning (laser deeptone), for ikke vildt mange km siden.
Har lagt et lydklip op her: (link fjernet)
Det er især til sidst i klippet, efter at den har fået lidt omdrejninger. Det lyder af mere i virkeligheden end på klippet.
Kan jeg gøre noget selv, eller skal den en tur til mekaniker? Min egen viden strækker sig ikke længere end et oliefilter-skift o.lign.
På forhånd tak
Frederik
0 synes godt om
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
En ny potte er ikke altid ensbetydende med at man har brug for en omdysning, og når vi snakker omdysning, så har det som regel først effekt oppe i et højere omdrejningsområde, hvor det er hoveddysen der er bestemmende, i tomgang har den stort set ingen indflydelse.
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 7 Emner: 40 Svar: 310
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
Vil prøve med en synkronisering. Følger der en manual med fra carbtune, således at det kan gøres uden at have voldsom meget forstand på motorcykler?
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
Jeg er desværre ny i MC-verdenen, så kan du forklare mig hvordan det gøres?
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
http://peecee.dk/upload/view/177892
Skal jeg have det helt ud for at tjekke?
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
http://www.tenere.dk/Artikler/t%E6ndr%F8r/t%E6ndr%F8r.htm
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 47
montere du så den nye potte igen er det med at komme ned til din lokale mekker og få det bragt iorden...
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
Billeder her:
http://peecee.dk/upload/view/177896
http://peecee.dk/upload/view/177897
http://peecee.dk/upload/view/177898
Beklager den lidt slørede kvalitet. Nogen bud?
Det er kun fra det højre tændrør. Tager lige nogle billeder fra det andet.
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
http://peecee.dk/upload/view/177896
http://peecee.dk/upload/view/177897
http://peecee.dk/upload/view/177898
Venstre:
http://peecee.dk/upload/view/177903
http://peecee.dk/upload/view/177904
Ifølge den side du linker til Magnus, så ser det ud som om det højre viser tegn på overophedning, imens det venstre ser sundt ud.
What then? Tyder det ikke på at jeg kan nøjes med en synkronisering?
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Det er lidt svært at se på billederne om farven er lysbrun er lidt grålig på det højre rør, men det ser ikke helt galt ud. en dårlig synkronisering kan sagtens beviker at den ene cylinder kører mere mager end den anden, da karburatorerne ikke åbner lige meget.
Hvis du vil kende blandingen op gennem registeret, kan du også bruge "tændrørstesten". Tag tændrørsnøglen med i lommen og kør en tur. Kør med eks. halv gas et par hundrede meter, tag dødmandsknappen, tril ind til siden og skru rørene ud og kontroller farven. Gentag testen ved fuld gas et par hundrede meter, tag dødmandsknappen og tril ind til siden og ud med rørene. Så har du et rimelig godt billede af om motoren kører mager/fed.
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
Jeg vil i første omgang prøve med synkroniseringen. Kan man lokke nogen fra Århus-området til at gøre det for et par kasser øl eller et par hundrede hvis man selv fjerner sæde og tank, eller er man nød til at smide den forbi en mekaniker? Vil foretrække at kigge en over skulderen og lære det selv
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
Det viste sig at det var et uoriginalt luftfilter med alt for meget gennemgang der sad på den (kendte jeg ikke selv nok til GS500 til at vide). Det har selvfølgelig gjort at den har kørt for magert, da der er kommet for meget luft til forbrændingen. Skal ud og hente den nu her, og glæder mig helt vildt
GS 500 "hoster" i tomgang