1.190 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Fjernstart? Fjernstart?

Hey folkens.

Jeg har smidt sådan et fint alarmsystem på min bandit. Spy 5000m. Virker super. Mit eneste problem er at fjernstarteren ikke virker.
Jeg har monteret alarmsystemets starterledning på den ledning der går fra min starterknap og ned til starterrelæet. Den står og hoster lidt når jeg trykker på fjernstarteren, men den går ikke igang. Heller ikke når jeg smider nøglen i.

Jeg har så forsøgt at fjerne den orange ledning som smider 12 v igennem når nøglten drejes og lade nøglen sidde i drejer over på ON. Der sker selvfølgelig ikke noget. Men ved denne konfiguration virker min fjernstarter...:S

I don't know what to dooooo!
Please help me...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjernstart?
  • #1   22. jul 2009 hej lars

jeg har ikke en hat forstand på det med fjernstart men undre mig hvad skal man bruge det til ???? jeg mener jeg starter kun min cykel når jeg sidder på den og skal køre ??

mvh
    kenneth

• #2   22. jul 2009 Lad være med at montere fjernstart - der er flere risici en fordele!

• #3   22. jul 2009 Ihh...I er altså ikke til meget hjælp...:)

• #4   22. jul 2009 kender ikke denne alarm, men hvis det skal virke skal den jo baade slutte strommen i tandingslaas og paa startknappen , , saa der maa jo mangle den fra tanding ikke ?
    og det er da sjovt at kunne starte den mens man kommer gaaende smiley
    beklager de bogstaver jeg mangler paa tastaturet.

• #5   22. jul 2009 Michael B: har du prøvet at skifte tastatursprog til dansk ved at trykke ALT+SHIFT

• #6   22. jul 2009 eneste jeg kan komme i tanke om er at du må lave den "to vejs" så der er to startsystemer. (som hvis du havde to tændingslåse)

• #7   22. jul 2009 Jeg ville ikke montere en fjernstart på min mc. Jeg har hørt om nogle, der er gået i gang, hvor det ikke var særlig brugbart! F.eks i garagen, hvor man ikke var hjemme. Resultat? Et stk mediumstegt CBR 600! Total skadet!

• #8   22. jul 2009 har du overvejet om det har noget at gøre med det sikkerheds system der er på dem, med at man skal holde koblingen inde og støttefods kontakten

• #9   22. jul 2009 Kontakten til støttefoden er vel kun "aktiv" når den står í gear.

• #10   22. jul 2009 Selve alarmsystemet er tilsluttet hvor der både er sat strøm til plussen og jeg har også taget strøm fra det kabel der går fra tændingen med 12 v når man drejer nøglen. Jeg kan sagtens smide lys osv i cyklen som hvis jeg havde drejet nøglen, men den kan bare ikke starte helt.

Overvejede at splejse start kablet fra alarmen og ikke kun smide det til startrelæet, men også tændrørskablerne? Nogen der ved om det er en ide?

Jeg har overvejet om det er pgs. støtteben og koblingskontakt, men det gør ingen forskel om jeg holder kobling inde osv. imens.

• #11   22. jul 2009 Du skal have en med forstand på ledninger til at montere den alarm. det andet er for usikkert.

• #12   22. jul 2009 tror du ude i noget farligt, som bliver svært at gøre godt igen. hvis du skal have fjernstart på, så brug en 500-1000kr på at få en til at gøre det.

• #13   22. jul 2009 Det kunne godt lyde som at starterrelæet ikke er aktiveret...altså at tændingen giver gnist. Når du drejer nøglen dannes der forbindelse til diverse relæer, heraf vil jeg tro starterrelæet er det der mangler. Skal du holde koblingen inde for at starte den? Husk at være opmærksom på følgende hvis du får fjernstarten til at virke: hvis den kan starte uden du holder koblingen inde og du har ladet den stå i gear en dag, så ligger den på jorden...

• #14   22. jul 2009 Aikidoegernet --> Rigtigt nok. Man skal holde koblingen inde. Men fra startknappen går ledningen over til koblingen og derefter ned til starterrelæet. Mit fjernstarter har jeg monteret på den ledning der er nede ved starterrelæet. Hvis det ikke var gjort ville den slet ikke forsøge at dreje rundt. Men den kommer bare ikke rigtigt igang.

• #15   23. jul 2009 offtopic : men Dan tror ikke det hjalp at trykke på noget jeg sad på et spansk hotel smiley

Kommentér på:
Fjernstart?

Annonce