{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.506 visninger | Oprettet:

Baglygte med blink. {{forumTopicSubject}}


Jeg er ved at købe anden MC.

- er dette lovligt? At der kun er baglygte på MCen og så den ene halvdel af lygten overgår til blink når man "blinker".

Cyklen skal leveres nysynet og lovlig til mig. Jeg tror sgu ette det er lovligt.

Får man en TL1000 synet med Akrapovic potter UDEN dB killers?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baglygte med blink.
  • #2   23. jul 2009 åh Nej.

    Så er vi ude i at jeg kan risikere den blir synet med men at det reelt ikke er lovligt. Fordi der er jo ikke hverken 18 eller 10 cm i mellem blinkene....

    Andre eksempler?


  • #4   23. jul 2009 Jeg fik min synet min med integreret blink i baglygte uden nogen anmærkninger fra synsmanden. Jeg fik dog sat mini blink på istedet, da dette ikke er lovligt, da der skal være 18 cm imellem blinkene. Jeg fik også at vide af flere folk at det ikke altid var lige nemt at se hvilken side jeg blinkede til. Så for min egen sikkerheds skyld. smiley

    Så synsproblemer? - tror jeg ikke.
    Sikkerhed? - det er jo op til dig selv.

    Pinto


  • #5   23. jul 2009 Nu er der jo stor forskel på om noget er gået igennem syn og om det er lovlig.
    Husk på et syn bliver jo aldrig bedre (el. mere korrekt) en personen som udfører synet har vilje eller evner til.

    Afstanden mellem to lygter i et lygtepar måles som afstanden
    mellem de punkter i lysåbningerne, der ligger nærmest ved hinanden.
    Så da lygten jo bare er opdelt ned gennem midten når den blinker, så er afstanden lig med 0 mm. og det er ikke lovligt. Jeg tvivler også på at sådan en lygte har korrekt E-mærkning og funktionsmærkning.

    Med hensyn til udstødningen så er det korte svar NEJ. Men nu er det sådan, at med støjnivau beroer det altid i første omgang på en vurdering om den støjer for meget. Men jeg er nu ret sikker på at hvis man måler på det omtalte udstødningssystem så vil den overskride det typegodkendte støjniveau med mere end 3 dB. Men som sagt det er i første omgang en vurderingssag. Med mindre at MC'en er EF-typegodkendt. For så skal den nemlig være forsynet et EF-typegodkendt udstødningsystem ( e-mærket). Den regel blev indført pr. 1-4-2009.
    Jeg mener ikke at en TL 1000 er EF-typegodkendt den er bare alm. Standard typegodkendt.
    Men der vil kunne forlanges dokumentation for støjniveau til syn, hvis det vurderes at den støjer for meget.
    Held og lykke med købet.


  • #6   23. jul 2009 Blot for at tilte debatten fuldstændig, - så findes der jo et "hav" af scooter's med "all-in-one" baglygter..
    mææn der er sgu' nok - de nævnte 18cm imellem afviserglassene..

    eks..:
    http://www.bcmtouring.com/pics/autoexpo-08/suzuki-motorcycles/suzuki-burgman-400.jpg


  • #7   24. jul 2009 Tak for svar.

    Det er en leveres nysynet cykel derfor vil jeg jo gerne have en MC, der både er sikker og lovlig. Dvs jeg vil selvfølgelig have en godkendt baglyte, refleks, nummerpladelys, blinklys som normalt og dB killers i udstødning. Een ting er hvad forhandler kan få kørt igennem og afmontere feks dB killers - noget andet er hvad jeg selv står med når Bent Betjent øffer. smiley

    Så jeg søger egentlig argumenter for at jeg kan kræve en lovlig cykel når den nu købes nysynet jf købskontrakten.
    Burde jeg ikke kunne kræve der blev sat skik på det så jeg ikke kører rundt på en T-Hansen cykel. :-)) ?


  • #9   24. jul 2009 Så vidt jeg kan se så er der også afstand mellen blinklysene på en Suzuki Burgman !...........................

    (link fjernet)

    Eller hva


  • #10   24. jul 2009 Eller måske endnu tydligere her !.....................

    http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/Suzuki%20Burgman%20400%2003%20%202.jpg


  • #11   25. jul 2009 han har indvilget i at sætte blink på og kobler blink fra i den baglygte. Nu må jeg se om lygten er ok. Ellers kommer der orig. på. smiley

    Men tak for ordene gutter!


Kommentér på:
Baglygte med blink.

Annonce