{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  den hopper ud af gear!
  • #1   7. aug 2009 Slidt gearkasse. Ikke gratis at lave overvej en ombytter motor.

  • #2   7. aug 2009 hvor gammel er din olie..? og ved du hvilken slags det er..? viskoisitet:?

  • #3   7. aug 2009 der er nogle stykker der har omtalt nogle gafler i gearkassen der kunne være slidt..

  • #4   7. aug 2009 ja olien er 8 md gammel. 10w- 50w bel ray

  • #5   7. aug 2009 8 måneder gammel kan du komme igang med at få det skiftet og det hurtigt da max abselut max 6 måneder gammel olie hvis cyklen holder stille
    ´
    og det kan faktisk være nok hvis du er heldig men ellers så skal du ha gearkassen renoveret vil jeg mene


  • #6   7. aug 2009 Nope, ikke noget med olien at gøre.
    Der skal en ny skiftegaffel til, og sikkert også et nyt 3.gearhjul.


  • #7   7. aug 2009 det skal du ikke sige min gamle gsxr havde det samme problem bare med 2 gear kun nyt og mere olie det var kuren der har aldrig været noget siden

  • #8   7. aug 2009 Rolig.. 8 måneder gammel olie kan da sagtens være ganske glimrende.. Det er i hvert fald ikke en løsning at skifte det - det bliver skiftegaflerne ikke bedre af - dem skal du nok have kigget på. Og ser dine gear ikke for godt ud kunne du jo skifte dem nu du var igang. Det er lidt af et arbejde du har foran dig, da du jo skal have motoren ud af stellet. Men 1 dag for 2 mand så når du langt.

  • #9   7. aug 2009 Som nævnt er det højst sansynlig dine skiftegafler der er blevet skæve eller slidte. I væste fald er årsagen at det er sporene i selve skiftetromlen (den somstyrer gaflerne), som er slidt og så skal den også skiftes.

    Kig evt. på Ebay efter en komplet brugt gearkasse, det gjorde jeg med held, da mit 2. gear drillede.


  • #10   7. aug 2009 Vil overhovedet ikke være urolig for 8 måneder gammel olie, nægter ihvertfald at tro det er årsagen til at skiftemekanismen i gearkassen ikke fungerer!
    Hvis et olieskift kan ændre på det, så har den gamle olie været totalt afbrændt og mistet alt smøreevne....og hvis det er tilfældet, så er et defekt gear vidst ikke det største problem man har!!


  • #11   7. aug 2009 Tror nu heller ikke det er olie, det der undrer mig er til gengæld at den gør det i flere gear.

    Sidst jeg havde det problem var med en 2001 ZX9R og der var det simpelthen aksel fra geararm og ind til skiftetromlen som gik alt alt for sejt, derved kom den ikke ordentligt i gear.

    Har nærmest aldrig hørt om en sc33 der har 3 defekte gear på en gang, og det eneste gearproblem jeg har prøvet at lave og har hørt om på en sc33 er 2 gear som er slidt op og derfor hopper i neutral.


  • #12   8. aug 2009 hey folket.. tak for råd og meninger..
    jeg har besluttet min for at åbne for djævleskabet. jeg vil følge min værksteds håndbog om hvordan jeg skifter skifte gafler.. skulle der være noget med tandhjul eller ligende så må motoren helt ud. jeg vil forsøge mig frem.. når det hele ligger i 2 papkasser og jeg har opgivet. så har jeg en billig cykel til salg.. smiley


  • #13   8. aug 2009 Skulle projektet ende i 2 papkasser så ring, mon ikke vi så er et par MCg gutter der i bytte med lidt go mad og pilsnere kunne finde ud af at kaste det sammen !!

  • #14   8. aug 2009 Hvis du selv vil igang med at skille den ad, kan det klart anbefales at hive motoren ud af stellet, så du kan lægge den på hovedet og kigge lige ned i gearkassen under bundkarret.
    Det kan lade sig gøre at kigge op i gearkassen, når bundkarret er afmonteret, mens motoren sidder i stellet, men det kan være svært at få et ordentlig overblik på den måde.
    Så jeg vil klart anbefale at du hiver dyret ud af stellet, hvis du skal kigge i gearkassen.


  • #15   8. aug 2009 vil foretrække at lade motoren sidde i. men skulle der vise sig at være for besværligt må den ud.... takker for buddet.. jeg er en framragende kok og har pils i spandevis!

  • #16   8. aug 2009 skal lige tilføjes at jeg har talt med min normalt mekanikker. Olien har intet med sagen at gøre

  • #17   12. aug 2009 Så kom motoren ud og blev skilt af. Der er bestilt 2 gear gafler og 4 tandhjul 2. og 4. gear. og fik da lige stillet ventiler nu hvor motoren var ude smiley

    der er indtil nu bestilt for 8 k i stumper smiley


Kommentér på:
den hopper ud af gear!

Annonce