{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.674 visninger | Oprettet:

Lasse M
Lasse M
Tilmeldt:
5. feb 2018
Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 10

Hopper ud af gear 636 {{forumTopicSubject}}

Hej min Kawasaki 636 fra 04 hopper ud af 3 gear når jeg køre stille og roligt lidt i 4, Eller den hakker sådan i det den hopper sådan set ikke ud af gear.
Hvis jeg køre i 3 gear og giver fuld fuld gas så hopper den ud af gear, Og hvis du er 2 gear og giver fuld gas op til 5 gear hopper den ikke ud.
Hvad er problemet tror i det et skifte gafler? Eller tromlen? Nogen der har haft samme problem?
Vh lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hopper ud af gear 636
  • #1   12. feb 2018 Denne tråd er en uge gammel, måske du kan få hjælp der? smiley

    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/363608-gear_problem_636


  • #2   12. feb 2018 #1 Det må være en fejl på den model, siden at SÅ mange oplever det samme her midt om vinteren smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   12. feb 2018 Adskilt motor og pil gearkassen ud.
    Så kigger du det hele efter og skifter det der er defekt.
    Regn med et par tandhjul, skiftetromle og skiftegafler. Ingen af os kan andet end at gætte på hvilke dele der er i stykker, men alle ved med sikkerhed at det skal fikses før du kører mere på cyklen.
    Fremover lader du være med at lave brændere hvor du rammer begrænseren, for det er den hyppigste årsag til at det sker.


  • #5   15. feb 2018 Skifte tromlen har jeg alligevel aldrig set defekt , gafler og tandhjul , forvent 2-3000 i dele

  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    feb 2018

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 10
    #6   15. feb 2018 Så kan jeg lige så godt købe en brugt gearkasse

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   15. feb 2018 Ja en brugt som nemt kan fejle det samme? God idé. smiley

  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    feb 2018

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 10
    #8   17. feb 2018 Ja men der kan du jo lig som se på billederne om tandhjulene er slidt eller tromlen eller gaflerne for den sags skyld...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   17. feb 2018 Måske, men uanset hvad SKAL du adskille motoren - så det ville jeg gøre først.
    Når du så står med tingene i hænderne, kan du tage beslutningen om hvorvidt det kan betale sig at satse på en anden brugt gearkasse, eller skifte de småting der måske er galt med din.

    Du skal stadig købe pakninger, simmerringe, tændrør, olie, filter og alle de andre ting, uanset hvad du gør.


  • #10   17. feb 2018 Lige i dag ER jeg en sur gammel mand (min ryg er ved at dræbe mig, men jeg tror jeg vinder, det plejer jeg) men hvorfor spørger en ung mand om råd, og får dem, fra nogen der har erfaring og viden? Det kan da ikke være for at tage ved lære, for den unge mand er jo alligevel den klogeste!! Jeg snupper et par ketoganer mere og smider mig, det her fatter jeg ikke ;(

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #11   17. feb 2018 Det eneste argument jeg kan få øje på som taler for at købe gearkassen før motoren er adskilt, og du kender den endelige status på hvad der er galt med den, er at du står og laver det på fortovet, og SKAL være færdig samme eftermiddag.

    Hvis det er tilfældet, er mit næste og eneste råd "find en mekaniker der kan lave det for dig"...

    Reservedele som f.eks geartandhjul og skiftegafler osv kan du få leveret på adressen på 3 dage, og uanset hvad bliver du ikke færdig samme aften. Sådan hænger verden bare sammen, og skal man skrue en MC motor fra hinanden og sammen på samme aften, så kigger man på 10+ timers arbejde - og så sker der altid fejl som kan koste læssevis af penge.
    Havde du lavet den slags før, ville du ikke spørge os andre om fremgangsmåden. Har du ikke det, så læs venligst mit ovenstående råd, for så gælder det stadig.

    Har du f.eks skaffet værkstedshåndbogen, den/de momentnøgle(r) og specialværktøjet der skal bruges eller er din tankegang kun nået til "forum siger gearkasse er død - så nu køber jeg gearkasse så den kan skiftes på 20 minutter med en rød pølse og 2 ruller gaffa"...?


  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    feb 2018

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 10
    #12   17. feb 2018 Den skal ikke være færdig til eftermiddag
    Jeg har en værksteds håndbog
    Grunden til jeg vil købe en brugt er for at spare penge plus den ikke skal være færdig imorgen?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   17. feb 2018 Så adskil den først og se hvad problemet er.

  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    feb 2018

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 10
    #14   17. feb 2018 Den er adskilt

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #15   17. feb 2018 Du ved hvad du har - du ved ikke hvad du får. smiley

Kommentér på:
Hopper ud af gear 636

Annonce