{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

Lasse M
Lasse M
Tilmeldt:
5. feb 2018
Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 10

Gear problem 636 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Kawasaki 636 fra 04 den er begyndt at hoppe ud af 3 gear, går ud fra synkromeshen er slidt eller er det bare et tandhjul der er slidt rundt?
Jeg er selv uddannet lastbil mekaniker og har tænkt mig at kaste mig ud i at få det lavet hvordan fungere det på sådan en motorcykel og er det til og reparer selv?
Mvh lasse


Kommentarer på:  Gear problem 636
  • #1   6. feb 2018 Der er ingen synchromesh på en MC..
    Det kan være en bøjet skiftegaffel, eller slidte dogs/tænder..
    Normalt skal du have selve blokken skildt ad, for at komme til gearene, så det er en større operation..
    Anskaf en værkstedsmanual inden du gå igang smiley


  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    feb 2018

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 10
    #2   6. feb 2018 Det er gjordt tak for svar

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #3   6. feb 2018 Det er side indgrebene der bliver slidt runde, så smutter tandhjulene fra hinanden, og så bøjer skiftegaflen, så du skal bruge 2 gearhjul og 1 skiftegaffel, til den samme aksel, tjek også dem på den anden aksel, hvis man vil undgå en syngende gearkasse skal man skifte de tandhjul på den også, men hvis der ikke er ar på tænderne, er det ikke strengt nødvendigt.

  • #4   9. feb 2018 Prøv lige dette før den store operation.
    http://x1.dk/product/qmi-produkter-1747/
    Hvis det ikke er for sent.


  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    feb 2018

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 10
    #5   9. feb 2018 Jo men er det ikke forsent at begynde på for den hopper jo allerede ud af gear, skulle det ikke have været skiftet inden den begynde på det