{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

Lasse M
Lasse M
Tilmeldt:
5. feb 2018
Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 10

Gear problem 636 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Kawasaki 636 fra 04 den er begyndt at hoppe ud af 3 gear, går ud fra synkromeshen er slidt eller er det bare et tandhjul der er slidt rundt?
Jeg er selv uddannet lastbil mekaniker og har tænkt mig at kaste mig ud i at få det lavet hvordan fungere det på sådan en motorcykel og er det til og reparer selv?
Mvh lasse


Kommentarer på:  Gear problem 636
  • #1   6. feb 2018 Der er ingen synchromesh på en MC..
    Det kan være en bøjet skiftegaffel, eller slidte dogs/tænder..
    Normalt skal du have selve blokken skildt ad, for at komme til gearene, så det er en større operation..
    Anskaf en værkstedsmanual inden du gå igang smiley


  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    feb 2018

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 10
    #2   6. feb 2018 Det er gjordt tak for svar

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #3   6. feb 2018 Det er side indgrebene der bliver slidt runde, så smutter tandhjulene fra hinanden, og så bøjer skiftegaflen, så du skal bruge 2 gearhjul og 1 skiftegaffel, til den samme aksel, tjek også dem på den anden aksel, hvis man vil undgå en syngende gearkasse skal man skifte de tandhjul på den også, men hvis der ikke er ar på tænderne, er det ikke strengt nødvendigt.

  • #4   9. feb 2018 Prøv lige dette før den store operation.
    http://x1.dk/product/qmi-produkter-1747/
    Hvis det ikke er for sent.


  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    feb 2018

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 10
    #5   9. feb 2018 Jo men er det ikke forsent at begynde på for den hopper jo allerede ud af gear, skulle det ikke have været skiftet inden den begynde på det

  • #6   9. feb 2018 Johnny, tror du også på nisser ? smiley

  • #7   10. feb 2018 Nej det er ikke for sent, jeg kan jo ikke garantere dig noget, men jeg har fjernet samme problem på en 1994 Kawasaki ZX9R med dette.
    og på en zx636 fra '05 hvor gearet var MEGET stramt fået den til, at gå normalt i gearene.
    Og har gode erfaringer med produktet på flere andre mc'er.

    Karsten : Har du egne erfaringer med produktet, siden du kan udtale dig sådan. Ellers syntes jeg du skal lukke indtil du har prøvet produktet.


  • #8   10. feb 2018 Jeg tror ikke på mirakler på spreydåse. smiley Har repareret MC motorer i 40 år. smiley

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #9   10. feb 2018 Det kan jo ikke sammen lignes, at en mc går stramt i gear, måske pga. dårlig olie, her vil et additiv sikkert hjælpe, men en mc der springer ud af gear, fordi nogle indgreb er slidt runde, det er der intet mirakel middel der kan kurere, det kan jo ikke lægge metal på, som er slidt af !

  • #10   11. feb 2018 Karsten : Det er muligt, at du ikke gør det, men du kalder mig jo direkte en løgner, og jeg fortæller jo bare min erfaring med et produkt, at du har repareret mc i 40 år, har jo intet med det, at gøre.

    Fanta H : Læs nu hvad jeg skriver "jeg har fjernet samme problem på en 1994 Kawasaki ZX9R med dette." Desuden skriver jeg jo også, at jeg ikke kan garantere ham noget, netop fordi, at problemet måske ikke er det samme og han skriver jo selv netop, at han ikke ved hvad problemet er. Derfor fordi jeg har fjernet samme problem med dette produkt på en ZX9r var det jo en mulighed, at prøve det inden han skiller det hele ad. Det er et forslag jeg tvinger ham jo ikke til det.


  • #11   11. feb 2018 Nu har jeg ikke kaldt nogen for løgner og jeg har set mange gearkasser som ikke kan laves med et tilsætningsmiddel, sådet er min erfaring. smiley

Kommentér på:
Gear problem 636

Annonce