{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

stefan v
stefan v
Tilmeldt:
14. sep 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6

Første Motorcykel {{forumTopicSubject}}

Hey Mc Galleri.

Jeg ved det her emne har været oppe en million gange sikkert, men jeg vil nu alligvel spørger hvad i vil råde mig til og købe som først Mc. Også om man kan drosle alle maskiner ned?

Og en sidste ting, hvis man blev taget på en maskine som var for stor, hvad ligger bøden på? er det ikke lige som ikke og have kørekort, hvor først gang er 5000 kr i bøde og næste gang udsat/fra taget? Hvis jeg tager helt fejl må i lige rette mig smiley

På forhånd tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første Motorcykel
  • #1   18. sep 2009 Du kan drosle de fleste cykler. Alt under 1000cc er i alt fald ikke noget problem at drosle ned.

    Hvis du kører på stor mc med lille kort får du ganske rigtigt en bøde på 3-5000 kr. Det er straks værere hvis du bliver involveret i et uheld hvor du får brug for din forsikring. Det kan blive meget, meget dyrt for dig.

    Du kan som markedet er p.t. få et bredt udvalg af gode 600cc cykler til under de 50.000 kr.


  • stefan v
    stefan v Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6
    #2   18. sep 2009 Tak for svaret Jesper.

    - Vil man altid blive ved med og få de 3-5000 kroner i bøde, eller tager de så kortet 2 gang måske 3 gange?

    Og ville gerne spørger jer som køre MC og i tit blivet stoppet af politiet?


  • #3   18. sep 2009 kød en r6 og drosle den så har du også en god cykel når du kan køre stor

  • stefan v
    stefan v Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6
    #4   18. sep 2009 Har kigget rigtig meget på en r6.


  • #5   18. sep 2009 Lad være med køre på stor maskine uden kort...ødelægger da fuldstændig glæden ved at køre mc. Du vil hele tiden være bange for at blive snuppet. Tålmodighed. trods alt kun 2 år til at du kan køre stor mc...imens får du lidt erfaring, og måske får du også racet de værste hormoner ud af kroppen så du kan blive 30 en dag!

  • #6   18. sep 2009 PS: Husk at forsikring for en 18 årig er nasty dyrt!

  • #7   18. sep 2009 Ja vi bliver stoppet hele tiden, og de er meget opmærksomme på stort eller lille kort, og om cyklen evt er droslet.....

  • #8   18. sep 2009 Køb en 600cc og drosl den - det er virkeligt noget skidt hvis du bliver involveret i et uheld med en for stor mc....

  • #9   18. sep 2009 claus aka Bald

    Nu har jeg da haft kortet i 2 måneder og jeg er ikke blevet stoppet endnu.
    Og jeg kører endda med larmepotte (uden dæmpning)


  • #10   18. sep 2009 stefan V

    Forsikringen dækker ikke, hvis du kører ulovligt ,uden det rigtige kort, så det kan hurtigt blive en MEGET dyr fornøjelse.


  • #11   18. sep 2009 Lars T, det var nok skrevet for at han ikke bare tog en "stor" mc og køre rundt på uden drosling. Hvis en af mine unger blev jordet af en mc-ist, som kørte stor mc uden drosling på lille kort, og det var fordi personen ikke kunne tæmme kræfterne, så tror jeg personen skulle blive længst muligt i spjældet, for den rigtige straf ville først komme når han kom ud igen...

    Og kan kun give dem, der skriver det kan blive ufatteligt dyrt at være involveret i et uheld, ret. Alle de erstatninger der skal tilbagebetales, ikke råd til mc-bil-hus de næste mange mange år, hvis du laver en alvorlig ulykke.


  • #12   18. sep 2009 Nu er det også begrænset ,hvormeget jeg har kørt og måske har jeg bare været heldig ikke og møde en betjent.



  • stefan v
    stefan v Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6
    #13   18. sep 2009 Men jeg synes bare ikke 34 hk lyder af særlig meget, min crosser som jeg køre på har mere :=)

  • #14   18. sep 2009 34hk er nok til at give 99% af GTI bilerne på de danske veje baghjul...
    En 250'er med 34hk og en vægt på maks 150kg er en sjov måde at køre med 34hk. En stor droslet MC er sjældent ligeså sjov med 34 hk.
    Men der er stor forskel i køreteknik på en crosser og en gade MC, så 34hk behøver ikke være kedeligt.


  • #15   18. sep 2009 Tag du og få prøvet en 250'er med 43heste inden du begynder på at ville køre på noget større!

    Jeg har kørt i 2år nu og er endnu ikke blevet stoppet...


  • #16   18. sep 2009 Der er jo så også den mulighed, at købe en udroslet og bruge den på bane....... finde ud af hvad der gemmer sig af kræfter i den, og når alderen er der, betale afgiften, der iøvrigt blir mindre ved "race"... det skal dog dokumenteres, vha kvitteringer, og så derefter køre på gaden....... DET ER MEGET DUMT AT KØRE UDEN DET RIGTIGE KORT det kan koste hele ens fremtid...

    Hilsen Mikael.


  • #17   18. sep 2009 køb min.. så har du en mega lækker "racer", med ok power og som er til at forsikre

  • #18   18. sep 2009 Eller køb en ninja 250...

  • #19   18. sep 2009 Hvis jeg skulle vælge cykel igen, så havde jeg startet på en mindre, det er umuligt at forsikre en R cykel når man er ung og lige har fået kortet
    og uden kasko så er man noget mere nervøs for at få den stjålet


Kommentér på:
Første Motorcykel

Annonce