831 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

over-lader mit batteri over-lader mit batteri

Hejsa

Jeg har en gsx600f årgang 88(750 årgang 93-94), hvor jeg lige har tjekket batterivæskestanden på, og den var ret lav. Så fyldte lidt på, og fik så den ide lige at måle hvor mange v der var på den. Da jeg så målte den stod den på en 16v, Så koblede jeg batteriet til cyklen og målte den mens den stod tændt. Der steg den op til en 18,4v. Det er self. alt alt for meget og nok også derfor den har smidt så meget af væsken.

Er det min generator som er død? Kan den laves, eller skal der en ny til?
Eller er det noget helt andet?

- Jan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  over-lader mit batteri
  • #1   26. sep 2009 Laderegulatorer er gået ..

byt til nyt

: )

• #2   26. sep 2009 Den overlader helt bestemt. Du skulle gerne ende mellem 14,5 og max 16 V ved et fornuftigt omdrejningstal. Det lyder som en ny regulator/ensretter

• #3   26. sep 2009 Er det sådan en her vi snakker om:
    http://onlineparts.dk/visvare.aspx?varenr=098401

og jeg målte bare i tomgang m choker .. altså ved en 4000omdr...

• #4   26. sep 2009 ny ensretter.. koster nok ikke så meget

• #5   26. sep 2009 vil så mene at den skal ligge mellem 13.7-14.3 V

ved maks belastning på din generator. og forhøjet omdrejninger

• #6   26. sep 2009 Prøv et andet voltmeter, når du måler 16volt på batteriet med slukket motor, er der et eller andet galt med dit voltmeter. Batterispændingen i stilstand er teoretisk ikke over 12,9volt.
    Og hvis det passer at spændingen bliver ca 2,4volt større, når motoren kører, så passer det godt nok med at det er dit målegrej der er defekt, og ikke din mc.

• #7   26. sep 2009 hmm, har lige prøvet at lade på et andet køretøj. Og der viser den også for meget. Så kan godt være Lars har ret.
    Har desværre ikke lige adgang til noget andet målegrej. Hvad kan der ellers være af forklaringer til at den smider væsken fra batteriet?, det var under halv fyldt. Og da ikke over et år siden jeg sidst påfyldte.

• #8   26. sep 2009 Et År???

Det er sgu også længe - jeg topper da op to-tre gange pr sæson. Sådan et batteri er ikke tæt, og hvordan man end vender og drejer det, så er der egen naturlig fordampning og alt andet lige hælder du energi ind i det ved kørsel/opladning.

Hvis du havde kørt et års tid med 1-2 volt højere ladespænding end nødvendigt, mon så ikke batteriet var klappet sammen nu? Jeg tror faktisk at din ged lader rimeligt korrekt, at du skal kigge på dit batteri bare lidt tiere og så skifte dit Voltmeter:-)

Du kunne jo også overveje et vedligeholdesfrit batteri næste gang:-)

Kommentér på:
over-lader mit batteri

Annonce