3.509 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvordan er det lige med tunet knallert Hvordan er det lige med tunet knallert

Ja håber nogen kan svare mig.

Nu er mc'en jo pakket væk og min trofaste knallert fundet frem igen. Men så kommer spørgsmålet.
Den kører lidt mere end de 30.

Kan jeg miste pappet på den i byzonen eller er det bare som det plejer, 500,- og så skal den til sysnhallen.

Der er jo lavet nye regler med at unge får udsat deres kørekort hvis de kører på ulovlige knallerter, men hvad er straffen for os gamle hoveder??

jaja.. jeg ved også godt jeg bare kan købe en vinter-mc, men det bliver ikke før knallerten ikke duer mere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan er det lige med tunet knallert
  • #1   5. nov 2009 Mener at have hørt at det kan gå ud over dit kørekort.
    Men du skal da købe min Spjætter. Den kan snildt blive køreklar inden vinteren rigtigt tager fat. smiley Så behøver du ikke at tænke på det mere.

• #3   5. nov 2009 og hvor meget mere end 30 kan den køre?

Jeg kører hver dag på min knallert til og fra arbejde da der simpelthen er for meget kø til MC eller bil.

den kører omkring de 50..men jeg kører sjældent mere end 40 og er ALDRIG blevet stoppet. Jeg kører så også med sådan nogen "skåneærmer"..altså vanter der sidder på styret lissom dem på postcykler...så har jeg sidespejle og bagageboks på..alt i alt signalerer jeg alt andet en den klassiske gut fra teknisk skole der finder status i at vold tune sin moped.

En anden ting...jeg har snakket meget om netop det samme med min nabo som er færdselsbetjent.

Han siger, at man som betjent kigger mere på den der sidder på knallerten end selve knallerten. Naturligvis alt med måde, for kører vedkommende 50 eller derover er de oplagte emner til at blive stoppet.
    Så kør pænt og tag hensyn så sker der intet...

• #5   5. nov 2009 Hvordan er reglerne så hvis man bliver taget på i at køre for hurtig på en 45'er ??

Håber ik' jeg ødelæggr det her emne....

• #7   5. nov 2009 jeg har en aprilia rs50 tuono 45er som jeg har kørt 6000km på denne sæson og fortsætter vinteren over den er afdroslet og køre ca 100 (115 på speedo) men da det ligner en mc er jeg aldrig blevet stoppet men sker det er det vel som og køre 100 i en 50km zone vil jeg mene da det jo er den tiladte max hastighed for sådan et køretøj. min far er politimand men han kan sku heller ikke finde rundt i reglerne mere haha smiley

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #8   5. nov 2009 Så får du en fartbøde på det du har kørt over 45 og samme klip regler som andre køretøjer, men så skal det vist være en emsig betjent.

• #9   5. nov 2009 hvor ville det bare være træls og miste mc og bil kort på en 45 knallert for man mister vel begge eller ?

• #10   5. nov 2009 Man kan sgu da IKKE få klip på en 30 knallert! Den har intet med kørekort at gøre... Man kan få en spritdom, uforsvarliglig kørsel og alt andet, men da knallerten (30km) ikke kræver kørekort, har det igen indflydelse på dette.

• #11   5. nov 2009 Sorry læste forkert, nu var det 45km knallert....

• #12   5. nov 2009 ´som alle ved så er en puch maxi fri taget for alt da det er en legitim sprit raket

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #13   5. nov 2009 Ja men så skal der være en mælke kasse bagpå

• #14   5. nov 2009 nu kører min knallert 30, ca 60-65 stykker. (det er sådan en 45 der er droslet) Men jeg kører i min Hirtshals habit med kasse bagpå,og syns selv jeg kører pænt.
    Men det i siger, så kan jeg IKKE miste kort på nogen måde?????
    Lyder sgi fint.
    Det var også derfor jeg skiftede 45'eren ud med 30'eren.

• #15   5. nov 2009 En tidligere 45 knallert der er droslet til 30, og som kører 60.. Nu bliver det vist tricky smiley

• #16   5. nov 2009 Hehe.. Nej jeg solgte min 45 og købte en 30 fordi jeg ikke gad risikere kortet på den. Men de kører jo lige stærkt i dag. smiley
    Desuden er det kun folk med store dødsønsker der sætter sig på en 45 ude blandt bilerne på landevejen. Nu må jeg jo køre på cykelstierne. smiley

• #17   5. nov 2009 Du har ingen problem så.. smiley

• #18   5. nov 2009 Udover forsikringen, selvfølgelig, MEN den SKAL dække uanset hvad på en 30km. Mærkelig regel....

Kommentér på:
Hvordan er det lige med tunet knallert

Annonce