824 visninger
|
Oprettet:
Benzin på ged i vinterperioden? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg tænke om der er nogen forskel på om man lader tanken være fyldt eller tom, de næste mange måneder?
Og hvis, hvad er så bedst? Og hvorfor?
- Peter
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.264
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.347
og jeg har aldrig oplevet rust i tanken . .
mvh
apr 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 53
Tak for det!
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.527
feb 2007
enig.... men problemet er størst de steder hvor der skrues op og ned for varmen fx hvis der skal laves noget i værkstedet så tændes varmen, og når folk går så slukker de, og de steder er der størst riciko for kondens.. i et ikke opvaremt sted er det ikke så stort et problem... men klart fuld tank ingen problem... med rust i tanken
mvh
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.605
Ja du er vist den eneste , der har fået poing intil nu , de gamle skrøner lever endnu i 2009 , det er også derfor alle forhandler af både biler og MCer fylder dem helt op fordi de skal stå i 3-4 mdr , Not
Kan vi ikke lige få et billede af en tank indvendig fra der er rusten over benzin spejlet
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.154
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.746
jun 2009
Men nej det er ikke et problem , men en skrøne , alle ved jo at det kommer frem hver eneste år , men det første billede mangler , og lad os samtidligt også se den motor der er ædt op indvendig af det der fantastiske syre inholdig olie , der ikke blev skiftet før vinteropbevaring
Don du skulle have købt det benzin filter , det havde sku sparet dig en masse besvær Hehe , Ok jeg havde også en gammel knallert NSU der skulle skiftes tank på fordi den var rustet op , sikkert fra begge sider
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.527
feb 2007
mvh
jun 2009
Men jeg vil gerne have aflivet myterne , og har stadig ikke set at det skulle være et problem nogen steder , ved dog godt at mange steder skriver man sådan og sådan skal man gøre før man hentiller den om vinteren
Men som jeg også skriver tager den ingen skade af det
PS og mine dæk er heller aldrig blevet ovale fordi jeg ikke har hævet den , og mine støddæmper er heller ikke mast flade fordi de har været under belastning de 3-4 mdr , og min læderdragt er heller ikke rådnet fordi jeg ikke gav den læder olie før den blev lagt tilside osv osv
Men det er jo fedt at det hele er klar den første solskinds påske søndag hvor alle de andre skal ud og køre
jun 2009
Er nu ikke enige om at man skal holde liv i en myte , hvis der ikke fremkommer beviser på det modsatte , men igen med dette vedr benzin skader det jo heller ikke at fylde den op
Vedr de der ovale dæk , ja meget laaaaang tid , men må da også indrømme at i min lidt specielle bil hvor der er det laveste profildæk på som kan fås 215/35-18 de bliver ovale på en weekend de første 50 meter man kører , lidt træls , men bliver runde igen straks efter
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 816
Har forresten lige skilt min luftkølede vw motor ad, den har stået siden 1992, med det samme olie, og er helt iorden.
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 22 Emner: 101 Svar: 326
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.323
Nemmere end bare at fylde tanken?
Men jo - batteriet piller jeg nu også selv af. Og fylder tanken helt.
jun 2009
Ja derfor bør akuer stå kølig , når de ikke bruges i længere tid
men hvis man bruger det mens der er koldt , yder det slet ikke så mange amp. som i varm tilstand , men som opbevaring ja , og man kan faktisk også prøve at lade det op i stue temp , og så prøve at stille det i køleren og lade dagen efter mens det er koldt , så kan man faktisk lade det 25 % extra op , men viksomhedgraden eller de ampere man kan hente ud igen er næsten det samme , hvis det bliver varmt igen
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Dug/Kondens afhænger ikke en disse af hvor koldt det er, men af størrelsen på temperatursvingninger og luftfigtighed. Her er forår og især sensommer allerværst.
OK, Jeg fylder som regel selv min tak op om vinteren eller også bliver den olieret indvendig.
.... men jeg har selvfølgelig også geden tående på græs uden for hele året.
jun 2009
Men jo mere man piller jo hurtiger lærer man sit matriel at kende , men enige bliver man aldrig heldigvis , men nåde trøste hvis du har en lidt anden holdning til tingene ik !!!
Min gade MC blev vasket alm og så pillede jeg + ledning af bat. og satte den ind i laden som er frostfri , og hvis den ikke kan starte om nogen mdr får den en ny aku , men min Racer den står inde i køkken/allrummet så jeg kan skrue hele vinteren
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
tanken med gennem tæring, efter hvor mange vintre det er kommet ved jeg ikke, men det er kommet på en gang ellers kunne det ikke være så ens og tydelig, så det giver altså rust hvis den står med halv eller mindre
tank, så hvorfor dog ikke fylde den op ? de 100 kr. er jo ikke spildte, benzinen skal man nok få brugt, og hvis man også undgår rust og andet skidt i filtre og karburator.
Uanset om det er hobby eller ej er der vel ingen grund til at risikere at ryge ind i problemer der let kan undgås.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.183
Nup en bajer, sæt den på bordet i garagen, og læg så mærke til, hvor meget kondens den udvikler, når først den har opnået den aktuelle rumtemperatur. Intet overhovedet!
Benzin på ged i vinterperioden?