{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin på ged i vinterperioden?
  • #1   15. nov 2009 Fyldt, for at undgå rust.

• #2   15. nov 2009 det siges at fuld tank er bedst..... jag har aldrig selv gjort andet end det benzin der er på når jeg køre ind for vinteren det er på.... og så et lagn over og konstandt den samme temp.. dvs i mit tilfælde ingen varme på..

og jeg har aldrig oplevet rust i tanken . .

mvh

• #3   15. nov 2009 Det lyder fint.. Jeg tror nu jeg fylder den op, inden den kommer ind i laden.

Tak for det!

• #4   15. nov 2009 Fyldt så du er MAX klar til at give gas og så for at undgå kondensvand og deraf rust.

• #5   15. nov 2009 - Cartman -
    enig.... men problemet er størst de steder hvor der skrues op og ned for varmen fx hvis der skal laves noget i værkstedet så tændes varmen, og når folk går så slukker de, og de steder er der størst riciko for kondens.. i et ikke opvaremt sted er det ikke så stort et problem... men klart fuld tank ingen problem... med rust i tanken

mvh

• #7   15. nov 2009 Jens

Ja du er vist den eneste , der har fået poing intil nu , de gamle skrøner lever endnu i 2009 , det er også derfor alle forhandler af både biler og MCer fylder dem helt op fordi de skal stå i 3-4 mdr , Not
    Kan vi ikke lige få et billede af en tank indvendig fra der er rusten over benzin spejlet

• #8   15. nov 2009 Jeg har fyldt min helt op, tilføjet en flaske stabilisator, og haft den startet nogle minutter...

• #9   15. nov 2009 alt det der slipper man med hvis man anskaffer sig en plastik tank..eller en carbon smiley

• #11   15. nov 2009 Selfølgelig er det ingen skade til , at de står med fuld tank , men af alle de MCer jeg har haft gemmen 25-30 år , har jeg aldrig haft dette problem med indvendig rust , men udvendig rust på undersiden var et stort problem pga de ikke var malet særlig godt på undersiden , og især omkring en evtl benzinhane som de gamle MCer havde

Men nej det er ikke et problem , men en skrøne , alle ved jo at det kommer frem hver eneste år , men det første billede mangler , og lad os samtidligt også se den motor der er ædt op indvendig af det der fantastiske syre inholdig olie , der ikke blev skiftet før vinteropbevaring

Don du skulle have købt det benzin filter , det havde sku sparet dig en masse besvær Hehe , Ok jeg havde også en gammel knallert NSU der skulle skiftes tank på fordi den var rustet op , sikkert fra begge sider

• #12   15. nov 2009 Nu koster en tankfuld ikke en herregård så hvorfor tage chancen ? Og knallerten kan sagtens køre på det brændstof både med og uden tilsat stabilisator.

• #14   15. nov 2009 hmmmm.... jeg købe nok noget benzin en af dagene og fylder op, bare for at være sikker . . gider ikke rense, vil heller køre...

mvh

• #15   15. nov 2009 Dum tja måske , Stædig 112 % smiley

Men jeg vil gerne have aflivet myterne , og har stadig ikke set at det skulle være et problem nogen steder , ved dog godt at mange steder skriver man sådan og sådan skal man gøre før man hentiller den om vinteren
    Men som jeg også skriver tager den ingen skade af det
    PS og mine dæk er heller aldrig blevet ovale fordi jeg ikke har hævet den , og mine støddæmper er heller ikke mast flade fordi de har været under belastning de 3-4 mdr , og min læderdragt er heller ikke rådnet fordi jeg ikke gav den læder olie før den blev lagt tilside osv osv
    Men det er jo fedt at det hele er klar den første solskinds påske søndag hvor alle de andre skal ud og køre smiley og man ikke først skal ud og skaffe oliefilter luftfilter og det koblingskabel som var lige ved at sprænge fordi man ikke lige have gået den igemmen før man satte den væk smiley

• #16   15. nov 2009 Hvad folk gør er vi jo nok inderst inde P.... ligeglad med , alså hvis vi ikke lige køber ders Mc bagefter
    Er nu ikke enige om at man skal holde liv i en myte , hvis der ikke fremkommer beviser på det modsatte , men igen med dette vedr benzin skader det jo heller ikke at fylde den op
    Vedr de der ovale dæk , ja meget laaaaang tid , men må da også indrømme at i min lidt specielle bil hvor der er det laveste profildæk på som kan fås 215/35-18 de bliver ovale på en weekend de første 50 meter man kører , lidt træls , men bliver runde igen straks efter smiley

• #17   15. nov 2009 Per E, vi er ret enige om div myter, og ville lige nævne at en mekaniker/kollega påstår at en NY olie indeholder flere tilsætningsstoffer-syrer end brugt olie, da de bliver slidt og fordamper med tiden?? rigtigt eller ej? ved det ikke men har aldrig fanget en af de der syre nisser endnu.
    Har forresten lige skilt min luftkølede vw motor ad, den har stået siden 1992, med det samme olie, og er helt iorden.

• #18   15. nov 2009 hej ,jeg afmonterer tank og batteri og placere det indendørs på et sted der er tørt og temp stabilt som i alle skriver ,det da nemt

• #19   15. nov 2009 michael C

Nemmere end bare at fylde tanken? smiley

Men jo - batteriet piller jeg nu også selv af. Og fylder tanken helt.

• #21   15. nov 2009 Jens 2-0

Ja derfor bør akuer stå kølig , når de ikke bruges i længere tid
    men hvis man bruger det mens der er koldt , yder det slet ikke så mange amp. som i varm tilstand , men som opbevaring ja , og man kan faktisk også prøve at lade det op i stue temp , og så prøve at stille det i køleren og lade dagen efter mens det er koldt , så kan man faktisk lade det 25 % extra op , men viksomhedgraden eller de ampere man kan hente ud igen er næsten det samme , hvis det bliver varmt igen smiley øhhhh gælder hvis kun alm bly akuer og ikke de nye gel og nikko osv.

• #23   16. nov 2009 Per E og Jens har jo en værdifuld pointe.

Dug/Kondens afhænger ikke en disse af hvor koldt det er, men af størrelsen på temperatursvingninger og luftfigtighed. Her er forår og især sensommer allerværst.

OK, Jeg fylder som regel selv min tak op om vinteren eller også bliver den olieret indvendig.

.... men jeg har selvfølgelig også geden tående på græs uden for hele året.

• #24   16. nov 2009 Ja for de fleste MCister idag er det jo en hobby , og om man samler på frimærker eller sejler er der jo 112 forskellige måder at gribe tingene and på , hmmmmm sikkert derfor det er en hobby
    Men jo mere man piller jo hurtiger lærer man sit matriel at kende , men enige bliver man aldrig heldigvis , men nåde trøste hvis du har en lidt anden holdning til tingene ik !!!
    Min gade MC blev vasket alm og så pillede jeg + ledning af bat. og satte den ind i laden som er frostfri , og hvis den ikke kan starte om nogen mdr får den en ny aku , men min Racer den står inde i køkken/allrummet så jeg kan skrue hele vinteren smiley Det er jo for faen min hobby

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #25   16. nov 2009 Jeg har haft en gammel Honda, hvor der var en vandret linie hen gennem
    tanken med gennem tæring, efter hvor mange vintre det er kommet ved jeg ikke, men det er kommet på en gang ellers kunne det ikke være så ens og tydelig, så det giver altså rust hvis den står med halv eller mindre
    tank, så hvorfor dog ikke fylde den op ? de 100 kr. er jo ikke spildte, benzinen skal man nok få brugt, og hvis man også undgår rust og andet skidt i filtre og karburator.
    Uanset om det er hobby eller ej er der vel ingen grund til at risikere at ryge ind i problemer der let kan undgås.

• #26   16. nov 2009 Hvis en mc står i en uopvarmet garage ( som min ) så vil den naturligvis følge den temperatur, der er omkring den! Der vil ikke komme kondens nogen steder!
    Nup en bajer, sæt den på bordet i garagen, og læg så mærke til, hvor meget kondens den udvikler, når først den har opnået den aktuelle rumtemperatur. Intet overhovedet!

Kommentér på:
Benzin på ged i vinterperioden?

Annonce