Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kædeskift
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.919
    #1   18. jan 2010 Jeg kan køre ca 25.000 på en kæde før den er færdig - og det måles på at den er strammet for meget op og begynder at rive tænderne på bagtandhjulet.
    Andre skal skiftes ved 5.000 og så er de HELT døde.

Man skifter kæde og tandhjul samtidigt.

Det kommer mest an på vedligeholdelse og kvalitet og om kæden er korrekt til cyklen - men du kan "måle" det ved at tage fat i kæden på bagsiden af bagtandhjulet og hive bagud i den. Kan du hive mere end 3-4mm ud i den, så er den ved at være bajbaj.

• #3   18. jan 2010 Det kommer jo an på køremønster, hvor flink man er til at smøre, hvor meget tæv man giver den og hvilken kæde, det er.

Min standard kæde havde rundet 30.000, da jeg skiftede. Men jeg er også MEGET flink til at rense og smøre skidtet.

Den er færdig, når kæden slipper bageste tandhjul, når du trækker i den og forsøger at løfte den fra tandhjulet. Den skal sidde som klistret til tandhjulet.

Det er ikke særligt svært at skifte selv. Køb en kædesamler hosfx Louis. Den er betalt hjem med det samme. Du kan få gode kædekit fra 1.100-1.200 kroner og p.

smiley

• #4   18. jan 2010 Det afhænger af temmelig meget!
    på min GPz 1100 har jeg indtil videre kørt omkring 20.000 på et kædekit og der er mange km endnu. På min DL 1000 V-Strom har jeg kørt 25.000 og der er kittet FÆRDIGT!
    GPz'eren er 4-cylindret og V-Stromen er 2-cylindret så suzuki'en har væsentlig kraftigere "kraftimpulser" hvilket også gør liver lidt mere besværligt for en kæde!

• #5   18. jan 2010 Kørte 13000km
    Meeeen jeg var heller ik sød ved den. Jeg havde ekstrem mange accelerationer..

• #6   18. jan 2010 Nicholai P

hehe, så må du godt nok ha behandlet det dårligt, eller været en dårlig kæde.

har samme cykel som dig jeg har skiftet til en 520 kæde og ændret gearingen til 14/49 kontra 15/47. og med alu tandhjul bagpå og det har kørt 17.000 og er der ingenting at se eller mærke på den endnu. og kæden før kørte 23.000 og skiftede kun fordi jeg ville ændre gearingen

men hvor langt man kører kommer an på rengørelse og smørelse. klart en V2 har et større ryk i kæden med det størrer moment i bunden. men udover det skulle et kvalitet kædekit holde minimum 20.000km ved god vedligeholdelse

• #7   18. jan 2010 Det var så vidt jeg husker en D.I.D kæde.
    Jeg kørte den aldrig blank og den var umiddelbart justeret rigtigt. Men justeringen variere jo en anelse afhængig af vægt, og jeg kørte tit med en bag på. Så det er lige at finde en gylden mellemvej der kan bruges til både 1 og 2 mand...

• #8   18. jan 2010 er min færdig hvis jeg tager fat bag på kæden midt påtandhjul den giver sig men ikke målbart

• #9   18. jan 2010 så vil jeg mene at den er ok.

• #10   18. jan 2010 tak for svar nicholai

• #11   18. jan 2010 det kommer meget an på hvor god man er til at smørre

har en bekendt der kørte 6000 på hans uden smørring overhovedet, indtil den sprang, deretfer fik kan en kæde magen til på, den kørte 20000km, hvor han smurte den hele tiden

kommer også an på gearing og sådan

• #12   18. jan 2010 Jeg har omkring 28000 km på mit, og jeg vil ikke sige jeg været vild go ved den, dog blevet smurt når jeg syntes den træng til det. Den er dog blevet renset et par gange på de km.

Det skal siges at jeg tit køre på grusvej da jeg har et par venner som bor et pænt stykke fra vejen af..

og jeg vil skyde på at kæden kan køre end del km endnu, enden den skal skiftes.. smiley

• #13   18. jan 2010 lige præcis på min cykel er vibrationer i fodhvilersættet et problem, så når min kæde er ved at være oppe i km, så begynder mine tæer at sove, så skifter jeg

• #14   19. jan 2010 dækmand smart måde

• #15   19. jan 2010 den med vibes i fodhviler plejer også at være indikator på min fzr smiley

Kommentér på:
kædeskift

Annonce