1.102 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Startproblemer Startproblemer

Hej med jer,
Jeg har netop investeret i min første MC - Honda ST1100 årg 91, og har haft den stående siden midt december. Jeg har startet den ca ugentligt hvor den har stået inde i redskabsskuret og den startede som en mis.
Sidste uge fandt jeg den frem efter det meste sne var forsvundet foran døren, startede den og fik den bakset ud i indkørslen - hvor den så har stået med "garage" over i knap en uge nu. Idag ville jeg starte den igen men til min store undren ville den ikke slå igang (et enkelt "prut" en gang imellem) - batteriet er helt nyt og har masser af kræfter (endnu), så det er ikke batteriet der er galt med - benzin er der nok af.
Er der mon nogle af jer teknikfyre som har et godt bud på hvad der mon er galt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblemer
  • #1   14. mar 2010 prøv nye tændrør - evt. læs i forum om startproblemer med cbr 600 - det kan være samme problemstilling - Honda tændrør holder ikke til at starte jævnligt uden at blive brændt ordentlig rent - så dør de . -held og lykke med Hondaen

• #2   14. mar 2010 tror også på nye tændrør, de er simpelthen sodet til af alle de koldstarter, det er heller ikke nødvendigt at starte geden hver uge, et par gange henover vinteren er max...., men min har fået en start ved olieskift, og ikke siden.

• #3   14. mar 2010 Ja nye rør, man skal lade være med at starte en mc hvis man ikke kører en tur på den, de soder til og brænder rørrerne af

• #5   14. mar 2010 slå støttebenet op . se om dødmandsknappen er fra , se om den står i frigear. og hvis alt det er ok kan du begynde på de andre løsninger.

• #7   14. mar 2010 du har ret henrik smiley læste det som at "den ikke engang slog en prut"

• #8   14. mar 2010 Stik den noget diesel start, og så ellers ud og gi den noget rebekka, så den blir ren igen

• #9   14. mar 2010 Hej Folkens,

Tak for jeres indspark - jeg har taget modet til mig smiley - og prøvet at se på tændrørene - de var sorte og fedtede - jeg tørrede dem alle, og prøvede igen - så kom der dog mere "prut" i damen, men så begyndte batteriet at blive svag.
    Så nu tror jeg nok at jeg må på rugbrødscyklen ud til den lokale MC pusher og prøve at investere i et hold nye tændrør før jeg prøver igen.

• #10   14. mar 2010 Få også batteriet ladet ordentligt op før du prøver igen smiley

• #11   14. mar 2010 har du prøvet med en gang diesel start

på med at par startkabler, i med lidt dieselstart, og du er kørende så den kan blive brændt igennem

• #12   15. mar 2010 SÅDAN

Så tabte jeg tålmodigheden - tændrørene røg af og fik en gang med stålbørsten - ind til batteriet og på med startkablet og koblet på bilen.
    (tak MD)

SÅ skete der noget - efter nogen brummen måtte hun igang med en tyk sort os ud af udstødningen, men igang kom kræet !

Det blev så lige til en opvarmnings tur rundt om Silkeborg - meeen det er nu stadig køligt selvom solen er fremme.

Nu håber jeg bare at hun springer igang næste gang jeg hjælmen kommer på.

• #13   15. mar 2010 Lyder fornuftigt at der kommet liv i dyret. Det kan anbefales med sådan en "jump starter", den er uundværlig for mig som har lidt problemer med den står og prutter og så dræner batteriet på få sekunder hvis den har stået 2-3 uger uden motion og man ikke husker at slukke lyset når man drejer nøglen når den skal startes igen. ( http://www.thansen.dk/product.asp?c=3592801673&n=-1676669402&pn=-1673719551 kunne bruges, jeg har dog lige nummeret større)

Blot en lille info smiley

Kommentér på:
Startproblemer

Annonce