1.392 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Modstand til diodeblinklys Modstand til diodeblinklys

Hej alle... For nogen tid siden købte jeg diodeblinklys til min GSXR600, men efter at have monteret dem kunne jeg se at de blinkede alt, alt for hurtigt.
Så jeg købte en modstand på 8,2 ohm hos louis.de, men hvor skal den monteres på ledningsnettet- og skal man købe en til hvert blinklys??? på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Modstand til diodeblinklys
  • #1   28. mar 2006 Du kan købe et nyt blinklysrelæ til diodelys hos louis.de, det er vist både nemmere og billigere.

www.louis.de - søg på: ordre nr. 10033844

• #2   28. mar 2006 Tak skal du have, det var lige det jeg manglede....

• #3   28. mar 2006 Og ja der skal en modstand til hvert blinklys hvis du vælger at gå den vej... Se her hvordan: (link fjernet)

• #5   28. mar 2006 Man skal bruge 2 modstande. Én til hver side.. Og ja, Morten har ret. Den skal monteres på + og stel. Nøjagtig som "et tredie blinklys".
    Tobias: Hvis du kan fortælle mig hvor mange Watt dine nye blinklys er på, kan jeg beregne størrelsen på de to modstande du skal bruge.
    F.eks har jeg Rizoma-blink på min kværn.. de er på 1W stykket, så jeg har en modstand til at brænde de sidste 40W af når jeg blinker ind i mellem - det giver en modstand på 3,33333 Ohm som sidder parallelt over mine blink foran inde i lygtehuset (ved siden af xenon-starteren, hø hø).

• #6   28. mar 2006 Matti - Er det muligt at du har et diagram hvor jeg kan se hvordan modstanden skal monteres, har også købt Rizoma inkl. modstande, men aner ikke hvordan de skal monteres, og vil være glad for at se det på et diagram ;o))

• #7   28. mar 2006 Hvis i går ind på http://www.louis.de har den modstand jeg købte bestell. nr. 10032041..
    Matti: Mine blinkere er os på 1 watt, så det må være det samme jeg skal bruge.

• #8   28. mar 2006 Der ligger en hurtig tegning på min profil nu som viser hvordan modstanden skal monteres. Jeg har gemt mine to modstande inde i lygtehuset, men I kan også sætte dem et andet sted - princippet er det samme. Stelledning på den ene ende og blink-udgangen på den anden. På diodelys er det vigtigt at polariteten er korrekt - oftest med + på den røde ledning (Rizoma). Hvis ikke I har et voltmeter, kan I måske se det når I demonterer de originale blinkere. Det er stel som sidde på pærens gevind/sokkel og den positive der er i 'røven' af pæren.
    Vær opmærksom på at ved blink i lang tid - mere end et minut, så bliver modstanden temmelig varm. Op til 70 grader.
    Hvis jeres cykler er født med 21W blinklys normalt, og de nye er på 1W, så skal der sidde én 3,33 Ohms effektmodstand i hver side. Disse modstande kan købes i de fleste elektronikforretninger for ca 20 kr. Dog kan det være svært at finde en modstand på nøjagtig 3,33 Ohm, men det gør ikke noget. Jeg kører med 3,6 Ohm og det spiller fint..

• #9   29. mar 2006 Matti - Tak for diagrammet, nu er begge ledningerne på mine rizoma modstande sorte, er det så lige meget hvordan de sidder?? Der er et billed på min profil!!!!

• #10   30. mar 2006 Jeps.. det er ligemeget. Bare dine blinklys 'vender' rigtigt smiley

• #11   30. mar 2006 takker ;o)))

Kommentér på:
Modstand til diodeblinklys

Annonce