{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.605 visninger | Oprettet:

Christian N
Christian N
Tilmeldt:
6. maj 2008
Emner: 4 Svar: 293

Hakker og sprutter i regnvejr {{forumTopicSubject}}

Jeg fik et problem med min Suzuki Bandit 600s årg. 1996, på vej hjem fra påsketræffet i Esbjerg.
Når jeg kører med under halv gas, hakker den meget i motoren, men hvis jeg giver mere gas forsvinder problemet.

Det føles lidt som en 2-takter der 4-takter. (Håber i forstår hvad jeg mener med det)
Problemet er kun i regnvejr, når det er tørt kører den fantastisk.

Det skal tilføjes at jeg har monteret en ny udstødning som jeg skal have indkørt motoren til. Kan denne have noget med problemet at gøre?

Nogen der har en idé om hvad problemet kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hakker og sprutter i regnvejr
  • #1   4. apr 2010 tændledninger tændspoler hætter

  • #2   4. apr 2010 fugt på tændkablerne eller dårlige tændrør! min gamle ninja gjorde det samme...

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

    Emner: 4 Svar: 293
    #3   4. apr 2010 Mange tak for de hurtige svar.

    Så starter jeg nok med at skifte tændrør og hætter, og arbejder mig ud derfra.


  • #4   4. apr 2010 Du kan også starte med at give den en sjat karburatorsprit. Det bør den få hvis der er under 8 grader.

  • #5   5. apr 2010 nemlig, var i hjørring ved en kammerart i sidste uge, og der kørte jeg hjem i regnvejr, ved en konstant fart med 6-8k rpm så begyndte den at hakke og spytte, og ville til at gå ud når man ikke gav den gas, så i med noget karburator sprit og den kørte fint igen.

  • #6   5. apr 2010 Hej christian. Har det samme problem med min bandit. Det skyldes fugt - og optræder kun ved kraftig regn. Har forsøgt at skifte hætter og tændrør - det har også hjulpet ( sidste år) iår har jeg så oplevet tilsvarende problem - igen kun periodevis. Har nu skiftet beskyttelseskapper på tændrør - stadig uden helt ønskede effekt. pronto hjælper - kortvarig. På vej hjem fra Sjælland igår - igen problemer - mødte så en gut på rasteplads -der fortalte, at man kan få noget " beskyttelsesfilm" til IT og marinemotorer - som skulle isolere mod fugt - så det skal jeg nu igang med at lede efter.Kender nogen det???? - så giv venligst et hint. Hilsen Lisbeth

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

    Emner: 4 Svar: 293
    #7   5. apr 2010 Den skal alligevel til service i denne uge, så jeg tror at jeg får dem til at kigge på problemet, når nu de alligevel har den.
    Tror også at det vil være en god idé at få den inddyset til den nye (meget) åbne udstødning


  • #8   5. apr 2010 Det gør det self ikke bedre at den ikke er justeret til udstødningen, men hvis det bare er en slip on, så burde der ikke være de store problemer.
    Jeg ville i hvert fald lige prøve med karburator sprit hvis det var min cykel, også se om det hjælper.


  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

    Emner: 4 Svar: 293
    #9   5. apr 2010 Den nye udstødning er et komplet system.
    Men jeg giver den en sjat sprit, og så kigger jeg på sagerne.
    (Gad vide hvor meget power den ville få ombygget til methanol)


Kommentér på:
Hakker og sprutter i regnvejr

Annonce