{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

Nål højde og tændrør farve. {{forumTopicSubject}}

Mojn

Har en vtr 1000f /97
Jeg har lige sat et par Leo Vince potter på den. Den kørte fint med db killers i.Lyder dog lidt tamt, så har pillet dem ud, hvilket resulterede i at den ikke kørte ordentligt.

Pillede tændrørerne ud og de var meget meget hvide, hvilket jo ikke er så godt.

Jeg hævede nålen på front cylænder med en ekstra skive. hvilket har hjulpet, så tændrørs farven er som den skal være nu smiley

Den bagereste cylænder var dog stadig ikke god, så den fik 1 ekstra skive mere, (3 ialt) det har hjulpet vildt meget, den sætter ikke ud mere og trækker som den skal. Jeg syndes dog stadig tændrøret er en smule for hvid endnu (mager)

Mit spørgsmål er: ska jeg prøve og sætte en skive mere på ? eller smide en størrere dyse i.

Er der nogen grænser for hvor stor forskel nålene er hævede i forhold til hinanden, ændre det på trykket i cylænderne hvis den ene tænder mere en den anden ?

Nogen som har erfaring med dette ?

Jens.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nål højde og tændrør farve.
  • #2   9. maj 2010 du skulle hellere dysse lidt på den. da nålen kun styre mængden af benzin og luft på "gas håndtaget" og dysserne styre det på sælve kaburatoren, et godt udgangspunkt er altid at dysse ind og der efter juster på nålen for at få det sidste ud af din cykel

  • #4   10. maj 2010 Det hele handler om, hvor fanatisk du er, men måske skull du overveje at give den ludt mindre luft ved luftskruen også, så skulle du snildt kunne komme uden om omdysning.

    Pas at holde den synkroniseret, og det er en god ide at lade den bageste cylinder gå lidt federe end den forreste, så bliver den knap så varm - van, oliekøling eller et, så er luftkøling et væsentligt element af al køling, og den bageste køler meget ofte dårligere end forreste cylinder


Kommentér på:
Nål højde og tændrør farve.

Annonce