{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.966 visninger | Oprettet:

Batteri problem? {{forumTopicSubject}}

Min R6 fra 2001 har det problem, at batteriet "taber" effekten natten over, så den ikke kan trækker starteren. Der lades med ca. 14,5 volt ved tomgang og batteriet har typisk 12,5 volt om morgenen, men på trods at det, kan den ikke trækker starteren uden en tur med opladeren.

Er det batteriet der er gået og hvis det er tilfældet, er der nogen som har erfaring med et godt batteri og kan det svare sig at få et med mere power - standard er med 8 Ah.

Hilsen Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri problem?
  • #1   22. maj 2010 har du alarm på. jeg hade det samme problem med min, det viste sig at det var den der tappet batteriet

  • #2   22. maj 2010 Hmm... det lyder underligt...

    Når et batteri er i orden, så er der 12,6 volt på det.. er der12,5 på det, det burde den kunne starte med...

    Men en anden ting er så at 12,5 virker af temmelig lidt... Mit batteri til motorcyklen har stået på bordet i garagen hele vinteren, og der har altid været 13,2 på det...

    Prøv og start den, kør en tur på den, og når du så kommer hjem igen, så lad den lige stå i 10 - 15 min, så prøv og kontroller spændingen på batteriet... hvis den er omkring 13 volt, så er batteriet i orden...

    Hvis spændingen natten over er faldet til 12,5, så vil jeg mene der er afladning på det... Har du et multimeter der kan måle ampereforbrug ?? så prøv og tag stelpolen af og hold amperemeteret i mellem, med ALT slukket på cyklen...

    Cyklen lader jo fint, når der er 14,5 på batteriet når motoren kører, så enten er der afladning, eller så er batteriet i udu... tjek afladningen med et amperemeter, er der ingen afladning, så er batteriet i udu...

    20 milliampere er meget på et motorcykelbatteri i afladning... så amperemeteret skal stå på 0


  • #3   22. maj 2010 Jeg har afmonteret alarmen for at undgå den er skurken.

    Prøver at kører en tur i morgen og måler batteriet før og efter, kan se at batteriet er ca. 3 år gammelt.


  • #4   22. maj 2010 alarmen er et godt sted og starte smiley

  • #5   22. maj 2010 Har samme problem med min når der er en smule koldt :-S Så lyder batteriet meget "træt" når man starter den på kold motor. (også selvom man ladede batteriet op dagen inden f.eks)

    Hvilket batteri kører du med? For jeg vil også ha fundet fejlen ved min smiley Og kunne jo være det var deri vores problemer lå smiley


  • #6   23. maj 2010 Bare køb jer en Ctek-lader XS Multi 3600.

  • #7   23. maj 2010 ja det er problemet med mange billige alarmer, de sluger strøm !!!! du skriver at dit batteri er 3 år gammelt ja men så er det også færdigt, sjældent at mcbatteri dur mere end 1 år medmindre man har effektiv lader og pleje på det i vintersæson

  • #8   23. maj 2010 Altså Kim skriver han har afmonteret den for at udelukke den som banditten. Og jeg har ingen alarm monteret smiley Men kunne være man skulle prøve et nyt batteri smiley

  • #9   23. maj 2010 Bodie B:

    Det er noget sludder. Min kawasaki har stadig det batteri den er født med. Æder bil/motorcykel batterier, så er der enten afladning på det, eller så er ladespændingen for lav.

    Den skal lade 14,3 volt min, ellers går batteriet til.

    Typiske fejl kunne være:
    Spændingsfald i lade ledningen (plussiden) enten som følge af dårlige forbindelser, eller dårlig ledning
    spændingsfald i stelsiden af batteriet, igen som følge af dårlige forbindelser, eller ledning.

    Mål fra plus på batt, til plus på laderelæet.. og mål fra batt minus til modsatte ende af minus ledningen. De to tilsammen skal ikke ret gerne overstige 1 volt...


  • #10   24. maj 2010 Seneste nyt:

    Havde batteriet ladet op via min OptiMate III, batteriet viste 12,76 v efter at have stået natten over. Kørte en tur på ca. 1 time og batteriet viste efter dette ca. 12,88, men faldt indenfor kort tid til 12,75 v. Næste morgen viste batteriet 12,65 v, men der var ikke "power" nok til at starte. Satte OptiMaten på i ca 1/2 time og så lykkedes det at starte.

    Er det batteriet der er gået, da styrken tilsyneladende ikke er tilstrækkelig til at starte, eller er der andre gode forslag?

    Hilsen Kim


  • #11   24. maj 2010 Det batteri fejler intet.

    Du har afladning på batteriet, det er jeg slet ikke i tvivl om.

    Hvad er det for et instrument du måler spændingen med ? Er det KUN et voltmeter, altså det kan kun måle spænding, eller kan det også måle ampereforbrug??

    Du skal prøve og tage din minuspol af batteriet, og så holde et amperemeter i mellem, og så måle om der er strømforbrug på cyklen, når alt er slukket.

    Et motorcykelbatteri er jo ikke ret stort. 0,2 ampere i konstant forbrug er nok til at tappe sånt et batteri på 5 timer... Ikke HELT tappe det, men tappe det nok til at cyklen ikke kan starte..

    så næste skridt:
    Mål strømforbrug på batteriet med ALT slukket.


  • #12   7. jun 2010 Bare for en god ordens skyld - batteriet blev udskiftet og nu starter dyret som det skal. Fik plads til et lidt kraftigere batteri, så alarmen bliver nu sluttet til igen, skulle jo helst undgå ubudne gæster og fører

    Tak for alle gode råd og hjælp


  • #13   7. jun 2010 Fedt nok! Så et nyere og kraftigere batteri. og så var problemet løst? smiley For så skal jeg da også ha mig et nyt! smiley smiley

    Go vind derude!


Kommentér på:
Batteri problem?

Annonce