2.120 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Lader ikke på batteri Lader ikke på batteri

Hej!

Jeg har en Suzuki GS 500 som ikke vil lade på batteriet. Spændingen over batteriet er konstant 12.2V , også når motoren kører.
Jeg har så pillet ensretteren af og målt outputtet fra statoren og den giver op til 75V AC mellem alle tre forbindelser. Det burde jo være ok. Men når jeg tilslutter ensretteren så falder spændingen fra statoren til ca 2 volt, og ensretteren giver ikke noget output!
Ud fra det, besluttede jeg at ensretteren var defekt og købte en spritny og satte i. Men problemet er fuldstændig uændret.

Kan stator eller rotor være defekt, men stadig levere den rigtige spænding?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lader ikke på batteri
  • #1   4. jun 2010 umiddelbart vil jeg sige at outputtet på 75V AC er for lavt, flere andre suzuki modeller skal vøre min 90V AC (eksempelvis gsxr 400) har du målt modstand i de 3 viklinger og overgang til stel ?

• #2   4. jun 2010 Ingen af de tre gule statorledninger må have forbindelse til stel (tjek med et ohm-meter) Prøv at forbinde en H-4 pære mellem de tre gule ledninger. Pæren skal lyse kraftigt op, ianset hvordan du vender ledningskombinationerne. Kan statoren "klare" disse opgaver, er den ok.
    Mvh.
    Poul

• #3   4. jun 2010 Allan P, Jeg har læst rundt omkring på nettet at den bør være ca 30-75 volt afhængig af motorens omdrejninger. Jeg har tjekket at der er gennemgang og ingen overgang til stel.

poul A: Jeg prøver den test med H4 pæren. Det lyder sgu smart. Men kan sådan en 12volts pære godt tåle 75V AC?

• #4   4. jun 2010 Ja mit første bud ville også have været ensretteren.
    Prøv at kontrollere at din stelforbindelse på ensretteren og batteriet er helt iorden.

• #5   4. jun 2010 selvom spænding på batt ser ok ud kan det godt være defekt alligevel...det er set tit på biler

• #6   4. jun 2010 Carsten H, et dårligt batteri kan vel ikke trække ensretteren i jorden?

• #7   4. jun 2010 Jeg har lige test med en H4 pære, og den lyser kraftigt op. Så statoren generer altså masser af strøm.

Kommentér på:
Lader ikke på batteri

Annonce