2.177 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

jesper v
jesper v
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

honda nx 650 hjælp søges honda nx 650 hjælp søges

hej alle

har fået mig sådan en honda nx 650 1991 dominator ældre svend med 44000km på bagen!

jeg fik at vide, at ventilerne skulle stilles, den tikker meget og det tror jeg da F, den ene udstødningsventil var nok 2-3mm løs!! den højre...

MEN har så læst lidt tyske sider ( fatter ikke en bjælde af det) og der står noget om at den højre ventil skal justeres lidt specielt, noget med en decompressionsventil eller ligende???

her er det så, hvem ved noget om det?

jeg har haft den startet og den starter godt, men tikker(larmer) stadigvæk, men kun når den er kold... Men så begynder det sjove, den holder nogen gange op med at tikke, men så er det som om den lukker tryk ud fra cylinderen og dør... når den tikker lufter den ikke ud og står i tomgang!

det har jeg sgu aldrig prøvet før sådan noget her!

anyone???

på forhånd tak jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  honda nx 650 hjælp søges
  • #1   13. jun 2010 Automatisk snøfteventil! Det kan være for at lette kompressionen i startøjeblikket og således skåne starteren! Men spørg på et Honda værksted de ved det!

• jesper v
    jesper v Tilmeldt:
    jun 2008

#2   13. jun 2010 ja, det kunne man da, men hvis man selv kunne løse problemet ville det jo være lidt sjovere!

har fundet noget her, men kan ikke rigtig forstå det omkring den højre udstødningsventil : /

http://www.hondadominator.de/

se under teknik, wartung og ventilspiel einstellen

mvh jesper

• #3   13. jun 2010 Det en snøfteventil, dekompressionsventil til at lette starten med!

Deshalb Kurbelwelle nur soweit drehen, daß "T" Markierung im Sichtfenster sichtbar wird (nicht genau auf T einstellen).

Drej derfor kun krumtappen så langt at T markeringen bliver synlig i "vinduet". (stil ikke præcis på på T)

• jesper v
    jesper v Tilmeldt:
    jun 2008

#4   13. jun 2010 hmm... på den højre udstødningsventil så? kun på den og resten på T mærket?

underligt : )

på forhånd mange tak

jesper

• #5   13. jun 2010 Den må IKKE køres for langt frem da det så ikke er det rigtige punkt du måler på, men hvis den tikker kunne det jo tyde på den stod for løst, men tjek det INDEN du begynder at løsne ventiljusteringsskruen, det er jo ikke sikkert det er den ventil, kunne jo være den anden side! 0.10 mm indsugning og 0.12 mm udstødning!
    Hvis ikke du har prøvet det før så få hjælp, ingen grund til at ødelægge din ferie:)
    Hvor bor du henne?

• jesper v
    jesper v Tilmeldt:
    jun 2008

#6   13. jun 2010 Hej igen

da jeg fik den tikkede den helt vildt og jeg har så justeres ventilerne i dag igennem de store " bolte" dæksler og det virkede helt fint! de stod næsten rigtigt alle sammen. har justeret dem efter de mål som du også har skrevet : )

den eneste der var løs, meget løs var netop den højre udstødningsventil... vil skyde på 2-3 måske 4 mm og jeg troede selvfølgelig at det var den! men den skal sikkert være løs, men ikke så løs så!

jeg bor i ans by 8643

• #7   15. jun 2010 Jeg havde for mange år siden en XR600R med stort set samme RFVC motor, det var et kendt problem allerede dengang at højre udstødnings ventil blev mest slidt, specielt ved baghjulskørsel, som XR'n er super til, da der ikke komme nok smøring til den. Jeg endte med at pille den automatiske snøfte mekanisme af og så snøfte den manuelt med dekompressions håndtaget.

der er mere læsning om det her

http://www.google.dk/search?client=opera&rls=en&q=xr600r+right+exhaust+valve&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

specielt thumper talk er et godt sted at søge.

http://www.thumpertalk.com/forum/archive/index.php/t-148737.html

DuP

• #8   15. jun 2010 Fidusen er netop at man ikke får kørt knastakslen for langt frem, hvis man gør det og justerer ventilen der, så står den alt for stramt og lukker ikke og brænder ventilsædet af (det sidder i topstykket, presset i) og du får også nedsat ydelse pga ingen kompression!

Kommentér på:
honda nx 650 hjælp søges

Annonce