{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Idé til ny og revolutionerende motor {{forumTopicSubject}}

Da jeg vågnede i morges, hvor jeg havde mulighed for bare at ligge og snue, da jeg ikke skulle nå noget, lå jeg og tænkte på motorer.
En Wankelmotor kan tage omdrejninger ved at blæse ned i den med kompresser, det fik mig til at tænke videre.
Skal bruge en der er god til at tegne, så jeg kan få det ned på papir, for er ikke selv et talent til at tegne.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Idé til ny og revolutionerende motor
  • #1   2. jul 2010 Hvor skulle energien komme fra?
    Jeg tror du skal læse en del mere om termiske maskiners virkemåde før du begynder at udvikle et helt nyt motorprincip.


  • #2   2. jul 2010 Christian, du skal sætte ig ind i tingene, MEN ikke lade dig slå ud af folk, der mener, at den dybe tallerken er opfundet!!!!! Den vi nu kalder dyb tallerken, er jo ikke sikkert den er det, det et jo kun et ord......

    Følg den hvide kanin, Der er brug for frisk øjne, på gamle ting, fra tid til anden!!


  • #3   2. jul 2010 Men hvis du vil drive en wankel motor med en kompressor, hvad skal så drive kompressoren...? Energien skal jo komme et eller andet sted fra?

  • #5   2. jul 2010 Lad for gud skyld være med at lytte til folk der øffer om hvad der kan lade sig gøre og ikke gøre, inden noget nogen sinde er blevet prøvet af..

    Få det tegnet, få det bygget, få det testet, få patentet og få pengene...

    Nu tror jeg ikke det er Wankelmotoren du vil (Gen)opfinde men måske en afart.. lyder spændende i hvertfald. Få det lavet mester held og lykke. smiley


  • #6   2. jul 2010 OG, uden at være paranoid, så del ikke ideen med FOR mange menesker (hint galleriet) HVIS du skulle ligge inde med "the missing link" så er det surt at miste det til en tyv!


  • #7   2. jul 2010 Det var også derfor jeg nøjes med at skrive "fik mig til at tænke videre", for hvis nu skidtet virker, vil det jo være fedt smiley
    Men har brug for nogle samarbejdspartnere, for der er ingen chance for at jeg har kapital til at lave prototypen på nuværende tidspunkt smiley


  • #8   2. jul 2010 START med at finde nogen med forstand på motore, og prøv at brainstorme der imod!! mange gode tanker, har været tænkt før MEN guldkornet kan jo være imellem alligevel!!
    Prototype, er normalt LANGT ude i fremtiden!!
    OG Nævnte motortype, har jo altid stået som "målet" men ikke mange har kunnet lave den i en billig holdbar udgave!
    '
    HVIS du så ydeligere er ude i en "forbedring" af nævnte, bliver det op ad bakke!!

    MEN held og lykke!"


  • #9   2. jul 2010 Tak smiley

    Jeg kan måske finde en gammel Wankelmotor på et stumpemarked, og nogle andre dele, så jeg kan se om det overhovedet er muligt, men teoretisk set burde det være muligt. Mere med om det også er det i praksis.


  • #10   2. jul 2010 Lyder som en god start!!
    OG det er altid en god måde at starte på.
    MEN sæt dig nu grundigt ind i de problemmer der generelt er med Wankelmotorer.. OG gør mig en tjeneste.. løs dem!! det er en genial konstruktion!!


  • #11   2. jul 2010 Har aldrig arbejdet med Wankel motorer før i ejne hænder, så skal i hvert fald læse noget mere på det, og bedst af alt; skrue noget mere i sådan nogle. For ved at motorprincippet i en Wankel er intet mindre end genial smiley

  • #12   2. jul 2010 DET er sandt, men der er en grund til at vi ikke alle kører med en! de er ikke nemme at mestre!!

  • #13   2. jul 2010 Hvordan kan det være? Hvor sidder fejlen i sådan en dævl?

  • #14   2. jul 2010 Problemet med wankel motoren er at den er meget vanskelig at holde tæt i foringen mellem rotor og cylindervæg og derved hurtig mister kompression. Men Mazda købte jo patentet og har videreudviklet på den. Så nogen tror da stadig på Wankel idéen. Mener endda at Mazda RX8 er med Wankel.
    Moderne smøremidler/additiver har sikkert også været en stor hjælp


  • #16   2. jul 2010 En Mazda RX8 kører med wankelmotor, og det gør den lidt ældre RX7 også smiley Så helt umuligt at få til at virke er det jo ikke... Problemet med en wankel motor er ofte også varmen! De bliver sindsygt varme, på ingen tid!
    Jeg var ude og prøvekøre en Mazda RX8 engang, og ham sælgeren åbnede motorhjelmen, og tændte for motoren. Der gik helt seriøst ikke to sekunder, før at du kunne mærke varmen fra motoren på over 1 meters afstand! Men den var sku meget sjov at køre! smiley Genialt motordesign!


  • #17   2. jul 2010 Christian.
    Den nemmeste og billigste vej til at erhverve en funktionsdygtig Wankel, vil uden tvivl være at købe en OS modelflyvemotor. Finder du en sådan brugt motor, skal du lige passe på typen, da den er lavet i to varianter, og den første er vanskelig at få stumper til.
    Jeg har en liggende(ikke til salg) pisse fed lyd og gang, men den er tørstig- akkurat som storebror i Mazda RX modellerne- de drikker.
    Mvh.
    Poul


  • #18   2. jul 2010 Wankel motorerne er i teorien geniale, men de holder bare ikk så længe i praksis.. Næ nej, VTEC er det mest geniale og simple motoren har set i mange årtier

  • #19   2. jul 2010 men ændrer ikke på at det er en motor med mange op og nedafgående bevægelser kontra wankel

  • #20   2. jul 2010 Liltorp
    Ja man må forbedre den på en måde, så skidtet kan holde tæt, for jeg har en forestilling om at sådan en kommer med mange små vibrationer som er mindre heldige smiley

    Nicolai H
    På en måde ja. Men går lidt med tanken om at der alligevel måske skal tilsættes lidt diesel, men kun meget lidt. Regner med at kunne få et ladetryk på måske 1,3 bar ved høje omdrejninger, og burde næsten i sig selv være nok til at antænde diesel. Så har det jo lidt drivmiddel. Nu er det så bare det med smøringen, for kan se på andres indlæg, at de motorer bliver meget hurtigt meget varme smiley

    Poul A
    Er wankel motorerne meget tørstige? Troede ellers at brændstof økonomi var en af motorens stærke kort?



  • #21   2. jul 2010 Diesel og wankelmotor lyder umiddelbart ikke foregentligt i mit hoved..
    jeg tænker især kompressionen, og det moment motorkonstruktionen skal kunne håndtere - det spiller ikke så godt sammen med wankelmotorens force - omdrejningerne uden slag.
    men alle muligheder står åbne, så bare se at finde de rigtige samarbejdspatnere (dem der ved hvad det handler om, og vil underskrive en Non Disclosure Agreement eller lign.)

    held og lykke!


  • #22   2. jul 2010 Fik en lysere idé end diesel, men så til næste problem; smøringen.

  • #23   2. jul 2010 Der er jo en grund til at Nimbus stoppede deres wankelproject i 1955 og nej, en wankel ryster ikke ( meget meget lidt ) men er tørstige - jeg tror ALDRIG de får sådan een euro5 godkendt smiley
    En RO80 køtrt f.eks kun en 7-8 km/l


  • #24   3. jul 2010 Den her kommer primært til at køre via el. Det bliver nærmest en hybrid, og burde teoretisk set ha nogle heste at gi af.

Kommentér på:
Idé til ny og revolutionerende motor

Annonce