701 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Syn med slidte kromrørslejer?? Syn med slidte kromrørslejer??

Lige en lille forhistorie ; ))

Jeg købte i Dec.09 en Honda VF 750 c hos MP MOTOR i Odense. Nysynet
Da det jo ikke lige var vejr til at prøvekøre, blev den transporteret hjem i bilen.

Efterfølgende har jeg så måtte sætte nyt batteri på og skifte en kulsort olie, noget man ikke tjekke for hos MP Motor før salg ; ((

Nå, men så skal der jo køres tur.....suksuk......styret begynder at ryste helt vildt...henvender mig så til MP MOTOR igen og får konstanteret slidt kromrørslejre ; (((((

MP MOTOR gør dog opmærksom på, at garanten ikke dækker. Hvis de skal lave det, er det betaling ved kasse 1......

Ja i min vildfarelse, troede jeg at man undersøgte og servicerede mc'er inden de blev videresolgt igen......
Men det har MP MOTOR desværre ikke tid til ; ((

Men mit spørgsmål går på, om man godt kan få synet en mc med så slidte kromrørslejre ??? for jeg kan dårligt ha' slidt dem såååå meget....;D

Andre herinde der måske os har haft dårlig erfaringer med MP MOTOR's forretningsgang ????

Håber nogle ka' gi' et par gode brugbare svar ; ))

På forhånd tak ; ))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn med slidte kromrørslejer??
  • #1   3. jul 2010 Hvis de har fået den synet .. Så kam man jo åbenbart ,, Men den burde ikke kunne synes det er så noget andet .. Surt men sådan er livet en gang imellem

• #2   3. jul 2010 Ang dit Batteri kan det være svært, Den kan jo være faldet sammen, det er også muligt den ikke virkede da du købte den !

Olien Det er sikkert også en aftale sag, Men hvis det var mit firma ville jeg Lave service inden salg de det giver et godt omdømme

• #3   3. jul 2010 Bare lige for korrekthedens skyld, så hedder det kroNrørslejer. smiley

Jeg mener nu ikke at der må være slør i kronrørslejerne ved syn.

• #4   3. jul 2010 Kan men ikke synes med slidte kronrørslejer, synmanden tar`en tur på cyklen og det optager hurtig. Og ja har også haft dårlig erfaring med dem, anner det ikke hvordan sælger de så mange cykler.

• #5   3. jul 2010 jvf købeloven har du 2 års reklamationsret. Og slidte kronrørslejer er jo en defekt som MP skal/burde dække!

• #6   3. jul 2010 når jeg tænker tilbage, så har jeg været til syn med to mc, og ved begge syn har synsmanden rykket i forgaflen, med løftet forhjul. Netop for at afslører dårlige lejer, da det har indflydelse på køreegenskaberne!

• #7   3. jul 2010 Tjek selv synsafgørelserne på fejl her. (står under 4)

http://www.fstyr.dk/koretojer/Regler%20om%20koeretoejer/~/media/Files/Syn/Vejledning_om_syn/Fejlkoder.ashx

Hvis der kun er slør og mærke så er det betinget godkendt, men selvfølgelig stadig en fejl som skal rettes.

Hvis lejet er defekt, dvs. at man kan mærke hak eller modstand når man drejer fra side til side så er det omsyn.

Problemet er at hvis der kun er slør og mærke, så kan man ikke vide om lejet er OK før det er strammet korrekt op, for så kan det meget vel være at det begynder at gå stramt nogle steder oftest pga. af rust på lejerne.

Hvis du har købt cyklen nysynet på en underskrevet slutseddel hos en MC forhandler, så skal der være 6 mrd. garanti. Så det afhænger af hvornår du har reklameret over det, når det var i dec. 09 du købte den.

• #8   3. jul 2010 nå prøver så lige igen....ved ski ik' hvor min første besked forsvandt hen ???

Men 1000 tak for svar og stavelære hihi...jaja man skal lære så længe.......osv

Jeg vil gå videre med sagen, og få det hele undersøgt rigtigt helt til bunds.
    Mc købt d 12 dec 09 så ja det er nok forsent vedr. garantien.
    Der står intet under rubrik 4.....

Henvendte mig pr telefon først i Juli, og siden var jeg derinde.
    Ved kun hvad Deres mekaniker sagde, han tog en prøvetur og tog den ind og undersøgte den. De var slidte, men ikke noget nærmere.....

Syns dog stadig det er noget svineri hvis noget sådan kan lade sig gøre...og for den sags skyld lidt uforsvarligt at sælge, meeen der er selvfølgelig mange måder at tjene sine penge på ; ((

Nej jeg kan heller ikke forstå hvordan de kan sælge så mange mc'er, men er vel en blanding af pris og godt snakketøj....

1 exempel........da jeg ventede på min mc her forleden...skulle en kunde prøvekøre en mc, godt nok mc af ældre dato og ikke så dyr...han kom gående tilbage...ingen benzin på.....han fik den besked at det skulle han da selv sørge for at tjekke...så fik han en dunk i hånden og så kunne han da gå tilbage igen...uhmmm tænker....havde det været en mc til 100.000 havde de så os bare sendt han afsted i stedet for at gi' ham et lift ???....ja jeg syns det er dårlig service....han sagde da os, at det ikke var der han skulle købe mc ...

Nogen der har erfaring med mc forhandler Claus May i Tommerup ???

• #9   3. jul 2010 Reklamationsret
    I følge købeloven, kan du reklamere over dit produkt i 24 måneder. Du kan altså klage over dit produkt, hvis du, op til 2 år efter købet finder fejl og mangler, som ikke skyldes slid eller uagtsomt brug. Det betyder, at hvis din vare går i stykker, så kan du gå til sælger i to år og bede om at få skaden udbedret.

Købeloven opererer med en formodningsfrist, som gælder de første seks måneder efter købet. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de første 6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har behandlet varen forkert. Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise, at der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den nye købelov inden for de første 6 måneder efter købet. Du er derfor ekstra godt stillet i de første 6 måneder efter købet.

Og man har altid reklamationsret uanset hvad MP siger

Ellers klag til forbrugerklagenævnet, hvis de ikke vil udbedre fejlene

• #11   3. jul 2010 Det er sgu surt! Om du har krav på det ene eller det andet skal jeg ikk udtale mig..

Men i modsætning til hvad mange tror, så er man ikk fritaget for at tjekke et køretøj blot fordi det er købt af en forhandler.. Det givne køretøj er jo ejet at nogle andre tidligere, og det eneste man får ud af at købe fra forhandler er som regel en overpris, fordi det er jo en forhandler!

• #12   3. jul 2010 Der må ikke vælre slør i kronrørslejet, men et meget slidt leje kan faktisk justeres, så alt slør forsvinder - men det kommer igen på ingen tid.

Nu er det vo ikke sikkert, at lejet er færdigt, måske er det bare ikke blevet låst ordentligt efter justering.

Den sorte "ikke skiftede" olie behøver ikke betyde, at den ikke er skiftet.

Jeg har hevet olie af 50-100 km efter skift som var aldeles kulsort.

• #13   4. jul 2010 Har du betalt for klargøring ?

• #14   5. jul 2010 TAKKER for gode råd og tip. vender tilbage senere ;))

Kommentér på:
Syn med slidte kromrørslejer??

Annonce