{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

R6 start problemer {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg var i dag ud og trille en dejlig tur på den min fantastiske R6 fra 2001.

Men efter at jeg havde kørt i ca. 2-2,5 timer blev den underlig. Jeg kørte stille og rolig bykørsel, og pludselig hostede den og satte ud. Jeg prøvede forgæves at få liv i den med det samme, men det eneste der skete var at den sort "dims" ved siden af beholderen til bagbremsevæske larmede meget besynderligt, lige når man drejer nøgler til on, dog kun i ca. 5 sek. Efter den havde holdt stille i ca. 10 min, gav jeg den fuld choker og fuld æde, og den ville lige nøjagtigt starte. For så at sætte ud igen efter 10 min, og hele proceduren måtte gentages.

Den underlige dims siger ikke længere lyde, nu hvor den igen starter normalt. Kan det have noget at gøre med at den var for varm? Den var oppe at runde 107 grader inde i byen?

Nogle der kender til problemet?

Hilsen Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R6 start problemer
  • #1   5. jul 2010 de der R6 fra de tridlige år, kan godt finde på at æde tændrør

• #2   5. jul 2010 Det har været benzinpumpen du sikkert har hørt "klikke" som værende de underlige lyde. Pumpen sidder ved siden af bremsebeholderen bagpå som du skriver. Måske du har været ved at køre tør for benzin eller måske dårligt benzinflow hen til pumpen, benzinfilter der sidder under tanken kan været stoppet helt eller delvist til. Så prøv at tjekke det i første omgang. Skulle ikke mene det har noget at gøre med de 107 grader.Hvis du kigger i instruktionsbogen er det helt normalt for en R6 af den årgang at vise 107. Har selv en R6 og kiggede også lige en ekstra gang da temperaturen sneg sig derop!

Hilsen Anders

• #3   5. jul 2010 P.S normalt skal den gerne ligge på 81 grader når den får køling ved fart. Men ved langsom bykørsel stiger temperaturen over de 100. Hvis den kommer over 117 grader (i følge min maual) så er det først kritisk!

• #4   5. jul 2010 Takker Anders T.

Jeg blev en smule nervøs ved de mange grader i byen!

Den har aldrig kørt tør mens jeg har haft den, eller været ved. Havde som men fuld tank da det skete.

Men jeg tror lige at jeg får tjekket op på de ting du skriver.

- Peter

• #5   5. jul 2010 Først - jeg er ikke helt med på hvad for en dims du mener smiley
    Jeg har haft en R6 fra 2002 og der stod ensretteren af - den sidder meget tæt på bagerste bremsevæske-beholder. (en metal-dims med riller)
    Det var lidt det samme - batteriet bliver ikke ladet ordentlig op og til sidst sætter den ud. Venter du lidt får batteriet "samlet" lidt kræfter igen og kan så måske starte og køre lidt men...........
    Prøv at tjekke hvor meget power der er på dit batteri. Det kan også bare være batteriet der er faldet sammen.
    - men står ensretteren af kan du også være uheldig at den smadre dit batteri så det vil nok være smart lige at få målt ensretteren efter inden du evt. smider et nyt batteri på.

Som de andre nævner er temperaturen ikke helt unormal men din blæser bør slå til omkring 102-105 grader

Kommentér på:
R6 start problemer

Annonce