{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

nyt batteri IGEN :-( {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har problemer med mit batteri igen igen. jeg har opladt det ca. 1 gang om måneden vinteren over, men alligevel er det klappet sammen nu.

det er nummer 2 batteri jeg har fra Louis (deres billige Saito modeller).. så min tanke er om det bare ikke KAN svare sig med et billigt batteri?'
Jeg kører stortset dagligt til/fra arbejde (14 km per vej) + nogle hyggeture også.
Jeg har lige opladt det med en chipstyret oplader, den kan godt oplade det fuldt, men så snart jeg sætter det på Banditten så kan den starte 1 gang men så er det fladt igen.

har i nogle ideer?. jeg har ikke noget imod at skulle vedligeholde lade af og til..

Thansen har et batteri til 399. er det igen for billigt? det er et Aero såvidt jeg kan læse mig til.

sydfyns har MAX batterier til 289 eller Yuasa til 484.

KJ har batterimodellen som GEL til 275 i JMT mærke.

jeg har målt på banditten og den yder lige mellem 14 og 15v når den er tændt, så den lader fint på batteriet. så det er ikke der problemet er.

håber i kan komme med nogle guldkorn smiley

MortenP


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nyt batteri IGEN :-(
  • #1   20. jul 2010 Så har du vel et eller andet som "spiser" din strøm..
    har du en gammel tyverialarm på? og evt. en gammel en fra en tidligere ejer som du ikke anvender?


  • #2   20. jul 2010 Nej .
    jeg har tidligere haft en alarm på. men det er intet på den nu andet end.. ja det der nu engang er på sådan en fætter smiley


  • #3   20. jul 2010 jeg købte forige år et sådan et her

    (link fjernet)

    og under vinter obevaring bliver der ikke ladet, cyklen står ikke frostfrit og begge år har den bare startet i første forsøg


  • #4   20. jul 2010 Bil temas batterier er ganske ok og til prisen kan man jo have en hel posefuld

  • #5   20. jul 2010 ja.. Biltema ligger bare "det falske sted" når jeg bor i Århus smiley

    men er der meget forskel på billige og dyre batterier?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #6   20. jul 2010 Jeg håber ikke den lader mellem 14 og 15 i tomgang, for så er den højere ved flere omdrejninger.

    Den skal ligge på ca 12,5-8 stykker i tomgang og nå op lige over 14 ved omkring 2500 omdrejninger.

    Batteriet skal helst ikke stå varmt, stik imod hvad mange tror - og det bedste er en vedligeholdelseslader, men en "almindelig" er også en fin ide...


  • #7   20. jul 2010 Sajmon. det er rigtigt.. det er når den lige får nogle omdrejninger den ligger ved omkring 14 V..

    Jeg tror jeg hopper på et yuata. det må jo være "kvalitet" når det er det den bliver født med. kan være jeg har for mange småture.


  • #8   20. jul 2010 Du skriver at det er en chip-styret lader... Kan du se hvor mange AH den lader med? For så kan du måle det op imod hvor mange AH batteriet burde kunne holde, og se om det er batteriet der er dødt.

    Eks.: Batteri er på 12 AH, laderen lader med 2 AH. Dermed burde den lade i 6 timer på et helt fladt batteri. Lader den i markant mindre, er det jo nok batteriet. Men passer målingen, kunne meget tyde på at der er noget der sluger strømmen.


  • #9   20. jul 2010 kan jeg måle om der er noget der står og sluger på mc'en. (ved ikke hvad det skulle være for der er ikke noget ekstraudstyr på den.

  • #10   20. jul 2010 Det bliver svært. Mit indlæg skulle mest ses som en mulighed for at slå et sidste søm i batteriets kiste - det lyder i høj grad som om at det er det der er færdigt.

  • #11   20. jul 2010 Tak folkens.

    jeg må på batterijagt.

    Fortsat god sommer smiley


  • #12   21. jul 2010 tag batteriet fra og oplad, mål volt, vent en time eller to og mål igen, hvis det ikke har tabt noget sæt det i igen og tag alle sikringer ud ( husk hvor de sad he he ) tilslut battriet og sæt så en sikring i mål og vent en time, mål igen, hvis der ikke er brugt noget strøm ! ! ! jep ...nysikring i , mål og.......... ja tror du har fattet fremgangs måden, hvis den lige pluselig bruger strøm ! ! ! !ja så har du fundet den kreds den er gal med og tager så fat på den fra en ende af.

  • #13   21. jul 2010 Hvis du har et apparat som eksempel en Fluke eller lignende, der kan måle ampere, så tager du pluskablet af batteripolen, og sætter ledningerne i mellem istedet.
    Inden du gør det sætter du apperatet om på ampere, og flytter det ene ben på "Fluken" i et stik hvor der evt. står 10Amp. på.

    Lidt svær at forklare, men så kan man måle hvor meget den aflader med. Har haft nogle generatorer på entreprenørmaskiner der afladede. Så er også en mulighed.


  • #14   21. jul 2010 Du skal ikke på batterijagt. Du skal have din cykel gået igennem. Der må være en forbruger eller en kortslutter. Det her kræver jo ikke andet end en slidt isolering på en ledning.

  • #15   21. jul 2010 Jeg er med Knud her..

    Du SKAL have målt din MC igennem, inden du investerer i flere nye batterier..


Kommentér på:
nyt batteri IGEN :-(

Annonce