Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift gear uden kobling?
  • #1   25. jul 2010 Nej overhoved ikke, og man kan faktisk også skifte ned i gear.

Der er et punkt hvor de to gear f.eks anden og tredje kører med samme antal omdregninger, der skal man bare lige slække lidt på gassen og så skubbe gearet op... Når jeg laver frisk kørsel bruger jeg altid denne metode.

• #2   25. jul 2010 Ellers er der jo quickshift som er en helt kanon ting at køre med og laver perfekt skift hver gang.

Sættet koster lidt, men er efter min mening det hele værd, også til gadebrug. Her slipper du ikke gassen, men holder den bare stram og skifter. Den "cutter" tændingen nogle hundrede-dele af et sec. og giver det hurtigste skift muligt, og er samtidig også mindre belastende for din gearkasse.

Kan anbefale Translogic quickshift AST

• #3   25. jul 2010 De er bygget til det nummmer.. bare slip lidt på gassen, og tryk den et gear op, ingen problem der. men når du skifter ned skal du værer lidt mere på mærkerne smiley det kan godt kommer til at koste lidt bagbæk i starten..

• #4   25. jul 2010 ja tak for de fine indlæg. Jeg syntes også det er helt vild behalig og køre med:.)

• #5   25. jul 2010 En MC gearkasse er sekventielt opbygget uden synkromesh-ringe. Den er faktisk lavet til formålet:-)

• #6   25. jul 2010 Nogle cykler har ikke "ægte" close ratio gearkasser hvor der er et større spring mellem 1. og 2. end der er mellem der andre gear. Der er det ikke så sundt at gøre det ved skift fra 1. til 2. Men det er tydelig at mærke at det foregår mere voldsomt og rykkende, i værste fald får man den slet ikke i gear. Min gamle GSX600F egnede sig ikke til det, men det gik fint fra 2, gear og op ad.

• #7   25. jul 2010 Har en cykel magen til din og skifter altid uden koblingen, men ja 1-2 på den cykel kan godt være lidt tricky, specielt hvis man køre med lave omdrejninger.

• #8   25. jul 2010 gør det også kun fra 2 gear og op, måske lidt kylling, men lever med det smiley

• #9   25. jul 2010 Tja jeg gør det nu i alle gear, går lortet i stykker så må man lave den eller finde en ny motor, køre også alt det jeg har lyst til på den, den er sq blevet købt til at blive brugt, ikke til at være garage fyld.

• #10   25. jul 2010 Kobling bruger man ikke kun den til a sætte igang med? Næsten alle mc gearkasser er bygget til a skifte uden kobling. Det lyder da osse virkelig dårligt hvis man skubber sån en cykkel a som din hvis man bruger kobling i alle gear.

• #11   25. jul 2010 du kan ogsaa skifte gear i bil uden kobling, baade op og ned.. motorens omdreninger skal blot passe med gearkasses omdrejninger

• #12   26. jul 2010 Kan vi blive enig om at man normal bruger koblingen til at skifte ned med ?, ellers bliver det til noget rygværk smiley
    Men op i kassen er det bare at trykke til smiley

• #13   26. jul 2010 Jeps Morten
    Men hvis man er rigtig sej..... så trykker man den op og ned i alle gear, så er der også mere spænde at kører smiley

jeg bruger kobling fra 1 til 2... og ned....
    ellers bruger jeg den ikke

• #14   26. jul 2010 Spændende diskussion. smiley

Er der mere slidtage ved ikke at bruge kobling?

• #15   26. jul 2010 tro ikke det er noget der kommer til ka koste i det lange løb.. og du spare jo en del på koblingen smiley

• #16   26. jul 2010 Lidt OT, men hvad koster en kobling i forhold til en gearkasse?

• #17   26. jul 2010 mindre smiley men det ekstra slid er så lidt så det ikke har nogen betydning.
    Der er jo også nogen cykler der smadre gearkassen ved 20.000km, mens andre kan køre +100.000

Kommentér på:
Skift gear uden kobling?

Annonce