CBR600F2 - Kun 3 cylindre {{forumTopicSubject}}
Hej
Har stadig problemer med min CBR600F2 fra 91 :-((
Den kører kun på 3 cylindre - den mangler nr. 4.
Jeg har haft alt skilt ad og kigget / renset igennem, målt kompression, tænding, osv. Der er intet at se eller måle, alt er umiddelbart som det skal være.
Jeg har skiftet indsugningsstudse / -gummi og et par o-ringe, ved synkroniserings udtag i topstykket, som så mistænkelige ud, men dette har ikke hjulpet.
Da jeg startede den første gang efter den var samlet igen gik den umiddelbart fint mens den var på choker, men efter den blev varmet op, kørte den igen kun på 3 cylindre.
Hvis jeg tager tændrørshætten af cyl. nr. 4 er der intet at høre på motorgangen, men man kan høre at der springer en gnist.
Altså er mit gæt at det er benzin den mangler, men jeg har haft karburatorer skilt ad igen og jeg kan intet finde.
Synes generelt det er svært at komme ind i alle kanaler, selvom karburatoren er skilt helt ad.
Er der nogen som kan komme med et mere detaljeret råd / gæt?
maj 2006
Følger: 114 Følgere: 88 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.098
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 136
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 104 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.256
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.085
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
den kan også være skruet for langt i
chokersystemet er jo et system for sig og derfor kan den køre på alle cylindre der , når dit tomgangssystem skal tage over er der intet benzin
skruen ud : mere benz. og omvendt for mindre
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.085
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 680
nov 2006
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 63
Jeg har haft alle dyser ude af karburatorerne men intet at se. Så skal det sidde i nogle af kanalerne.
Jeg har forsøgt med ståltråd i kanalerne men jeg kan ikke finde noget der er tyndt nok til alle huller. Hvor finder man noget der er tyndere?
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
tyndere så skal du prøve en knappenål
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.328
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.797
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 518
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
MEN inden kontrollerer jeg lige ventilspillerum på de 4 midterste ventiler, kunne jo stå for stramt, er set før!
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 518
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
inden den sag bliver for indviklet
eller køb en ny !
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
problemet er rimeligt oplagt at dysen til tomgang er stoppet til
ud med den rens og monter igen - færdig
CBR600F2 - Kun 3 cylindre