10.173 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
30 Svar
Ducati tandrem Ducati tandrem
de er ret fede de der ducati. Nu har jeg lige lært at de bruger tandrem der tit skal efterses og seviceres og skiftes for hver 20.000km. Er det ikke ret meget bøvl med det? Jeg mener alle japanske mcer kører med kæde og de har en meget længere levetid. Passer det at ducati er mere sarte og har korte service-intervaller og at man ikke skal købe sig en ducati hvis man vil ha en mc der bare skal køre og køre?
0 synes godt om
jul 2008
Følgere: 91 MC-er: 6 Emner: 364 Svar: 1.748
så tag for gudsskyld ikke en duc!
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Du kan som udgangs punkt godt regne med en Ducati er lavet til ære for værkstet frem for kunden. De kræver mere end en Japser, men de lever så også en køreglæde på et noget højre plan.
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 68
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 134 Svar: 601
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 134 Svar: 601
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Et lidt sjovt standpunk du har, er du på samme side af disken som mig ???
Jeg er ret sikker på Ducati dele 1. pladsen for verdens mest forhandlervenlig mærke med HD
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 244
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 223
De fleste af de rygter der løber rundt er vidst bare fra misundelige tunger. ;0)
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 244
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Undgår du de mest radikale sportscykler men går efter multistrada'en eller ST 2, 3, eller 4, evt en Monster, får du en god pendler cykel, der også kan give glade timer på de små veje
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Min mekaniker har en 900 S2, der har rundet de 70.000 uden at være åbnet, så helt umulige er de vist ikke!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
dec 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 63 Svar: 540
det ville jeg være træt af hvis min mc ikke kunne i hvert fald
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Har du set, hvor mange på MCG der kun kører 1500-2000 km om året og kun hvis Jesper Teilgård og co kan melde om solskin de næste to uger frem?
sep 2009
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 91
Hvad der har overrasket mig positivt med Duc´en er de forholdsvise lave priser på reservedele, og så forlyder det at selv en kontornusser kan lave et service med remskift. Haynes værkstedsbog er indkøbt ;o)!
@ Chr P. jeg har en brugtanmeldelse på en Duc 750 SS 1997 fra Classic Bike (April 2010) liggende, samme MC pånær årgang som jeg henviste dig til i en tidligere tråd, send mig din mail og jeg sende dig den!
Mvh Johnny
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 239
Honda/kawa/ymerha= toyota- billig i drift, kedelig og dårlig i detaljerne
Duc/aprilia=alfa romeo-mindre pålidelig siges det, fed at køre på og lækker kvalitet, man får hvad man betaler for..
dec 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 63 Svar: 540
det er squ lidt sjovt at nogle Ducati ejere straks er på hælene og skal være efter andre mærker
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Eller der var også ham herindefra med sin 996'er eller var det en 999'er som sagde på Skagen at hans Ducati kunne ikke kører i regnvej, den kunne kun køre i Ducati vejr
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Jeg har bare ikke hørt om mange andre der skulle renoveres så omfattende ved 50K, ifølge ham var det ikke usædvanligt, det studsede jeg over da jeg selv ønsker/ønskede en 996'er.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
748 / 916 / 996 havde STORE problem er vippearmene ind til 2002 da Ducati valgte at lave om på hærtningen af dem. Til en normal efter syn var det bestem IKKE unormal med udskiftning af 3-5 vippearme. Jeg har stadig ca 400 defekte til at ligge som et dårlig minde.
Et anden svag punkt er den kobling mellem krumtap og starter motor.... Kobling / starter krans 5500 + Moms dem har jeg også en støre samling af.
998 / 999 motoren er helt klar den bedste Ducati til dato har lavet (af de vandkølet)
1098S.... Hvor hjernedød kan man være at lave en "S" model med en Biposto krumtap ??... Det kostede så også X antal motor.
996 med 50.000 Km. Den er sku fin at få ind på værksted *LOOOL*
en 996RS (Fabriks racerne) havde service intevaler på 120 min.. Det er så en ny motor i efter hver dag.
Ducati er dyr at holde kørende, efter mange års arbejde med dem. Kan jeg stadig kun sige de er forhandlervenlige.
Det skal så lige tilføjes jeg har selv kørt Ducati 10 år på bane. Og har haft forhandlingen af Ducati / aut værksted.
Min kærlighed til Ducati, er dog ikke blevet mindre.. Jeg skal bare ikke køre race på dem mere. Også selv om de nyre modeler er betydlig stærker end tidliger.....
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Men går de i stykker fordi de er ringe eller er de kørt hårdt!
Hvad ved du om den gamle 750Sport fra 1989 som jeg har?
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
De Gamle luftkølet, er der general ikke de store problemer i. Det svageste punkt er klart statoretn / ensretteret, men er de skiftet til 3 faset er det problem stort set væk.
General er de gamle 851/888/748/916/996 ikke lavet godt nok. Om det fra Ducatiés sider var være hensigten at de skulle kunne holde, skal jeg lade være usagt.
Min ejen 996 SPS model 2000 (Kun brugt på gaden) skulle have 14 vippearme og to knaster ved 11.000 Km
De cykler jeg har kørt race på blev lukket op 3 gange om året, og det var ikke helt gratis. Men på den anden side så har jeg så heller andre snadret en racemotor. Det første år jeg kørte 999 / 749 trode jeg bare det var løgn hver gang vi lukket dem op. Jeg har pt IKKE skiftet vippearme i nogen af dem. Så det problem er løst, det eneste er dog stadig svinghjulet. Hvilket bare er i med et Alu, for så sker der næsten andrig noget.
Jeg har heller ikke oplevet metal spåner i olien som på de gamle. Så genneral vil jeg siger problemer er ved at være løst. At man så vælger at skyde sig selv i foden med 1098 er sku mig en gåde.
Til samligning så køre min Japser SuperBike på motor 5 nu...... *LOL*
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
Synes dog generelt at folk kører for lidt til at kunne udtale sig om ret meget. Når man ikke kører regelmæssigt på sin kværn, hvordan skal man så kunne komme med en brugbar anmeldelse?
Enhver bil eller MC, der ikke bliver brugt ordenligt, vil gå meget mere i stykker end dem, der gør.
Det er skidt at tæve maskinen, lade den stå til alle pakninger er tørret ind mm. for så at hive den ud og give den klø igen. Hvordan ville en Toyota Corolla reagere på den behandling?
Jeg er tilhænger af at bruge maskinerne, det andet er noget pjat.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Søg og du vil finde..... (Min profil vil være en god start)
Jeg var Ducatiforhandler fra 2000-2001, da FI valgte at omlægge hele forhandler nettet.
Da han så fandt ud af jeg bare fik reservedele og cykler fra ProTwins i Gatwick (Som også kunne lever stort set hver gang). Finn mente at det var en RIGTIG god ide jeg begyndte at købe reservedele ved ham igen. Værkstedt er nu lukket da, jeg PT er bosat i Spanien hvor jeg så også har motorcykleværksted.
PS Dolores, Alicante, Spanien.... vindstilde, sol og 18 grader. Og ja jeg skal ud og køre idag *LOL*
Ducati tandrem