10.173 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Ducati tandrem Ducati tandrem

de er ret fede de der ducati. Nu har jeg lige lært at de bruger tandrem der tit skal efterses og seviceres og skiftes for hver 20.000km. Er det ikke ret meget bøvl med det? Jeg mener alle japanske mcer kører med kæde og de har en meget længere levetid. Passer det at ducati er mere sarte og har korte service-intervaller og at man ikke skal købe sig en ducati hvis man vil ha en mc der bare skal køre og køre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ducati tandrem
  • #1   14. jan 2011 hvis det er en pendler,

så tag for gudsskyld ikke en duc!

• #2   14. jan 2011 Godt nok forskriver Ducati trandrems skift hver 20.000 min erfaring siger 2. år.

Du kan som udgangs punkt godt regne med en Ducati er lavet til ære for værkstet frem for kunden. De kræver mere end en Japser, men de lever så også en køreglæde på et noget højre plan.

• #3   14. jan 2011 Ducati er ligesom en ferrari, den kører du heller ikk i hverdag året rundt smiley Det er en fornøjelse cykel, og nej du skal ikk være bange for at købe ducati, det er kram smiley

• #4   14. jan 2011 nej det er ikke en pendler.

• #5   14. jan 2011 Ved nærmere efter syn på dit standpunk ang vedligeholdese af cykle. Så kan det vist gøre lige meget hvad du vælger .-)

• #6   14. jan 2011 hvorfor det,

• #7   14. jan 2011 Cbr 600RR og R6 sælges! .

Et lidt sjovt standpunk du har, er du på samme side af disken som mig ???

Jeg er ret sikker på Ducati dele 1. pladsen for verdens mest forhandlervenlig mærke med HD

• #8   14. jan 2011 En Multistrada eller ST2/4 er da udemærket til at pendle med.

• #11   15. jan 2011 jeg må le er det ikke den r1 fra steensmc der har fået alt skiftet der udtaler køb aldrig en duc

• #12   15. jan 2011 Har nu heller aldrig haft problemer med min DUC, udover et batteri der var faldet sammen.
    De fleste af de rygter der løber rundt er vidst bare fra misundelige tunger. ;0)

• #13   15. jan 2011 ja det er det

• #14   15. jan 2011 En nyere Ducati er såmænd ikke mere bøvlet end en tilsvarende Japaner. Bevares, der skal skiftes tandremme efter ovenstående interval, men det er altså noget de fleste selv kan udføre med en smule omhu.
    Undgår du de mest radikale sportscykler men går efter multistrada'en eller ST 2, 3, eller 4, evt en Monster, får du en god pendler cykel, der også kan give glade timer på de små veje

• #15   15. jan 2011 PS
    Min mekaniker har en 900 S2, der har rundet de 70.000 uden at være åbnet, så helt umulige er de vist ikke!

• #16   15. jan 2011 Min Duc kan ikke starte.........

• #17   15. jan 2011 Tjaeeee, vores tre springer igang med det samme ;o)

• #18   15. jan 2011 Mange Duckørere kører vel også kun et par gange om året, og giver dem klø på bane. Så tror fanden, hvis de ikke holder. Det samme med Ferrari og Lambo. Folk der bruger deres italienere som andre bruger japsere, har ikke de problemer som folk, der ikke bruger tingene rigtigt.

• #19   15. jan 2011 men en mc er da en brugsgenstand ? det da ikke fedt hvis ikke de kan holde til at blive brugt ?

det ville jeg være træt af hvis min mc ikke kunne i hvert fald smiley

• #20   15. jan 2011 En brugsgenstand?
    Har du set, hvor mange på MCG der kun kører 1500-2000 km om året og kun hvis Jesper Teilgård og co kan melde om solskin de næste to uger frem?

• #21   15. jan 2011 Min Duc springer altså i gang uden problemer og regnvejr er den også ligeglad med ;o), det er chaufføren så ikke rigtig, men nogen gange bliver man jo fanget derude på vejene;o)!

Hvad der har overrasket mig positivt med Duc´en er de forholdsvise lave priser på reservedele, og så forlyder det at selv en kontornusser kan lave et service med remskift. Haynes værkstedsbog er indkøbt ;o)!

@ Chr P. jeg har en brugtanmeldelse på en Duc 750 SS 1997 fra Classic Bike (April 2010) liggende, samme MC pånær årgang som jeg henviste dig til i en tidligere tråd, send mig din mail og jeg sende dig den!

Mvh Johnny

• #22   15. jan 2011 40.000km på ducati uden problemer. tandremme hver 2. år og koster 600kr. samt 2 timers arbejdsløn. Honda æder gerne kæden efter 30k km og koster ca 5k og er MEGET bøvlet at skifte.

Honda/kawa/ymerha= toyota- billig i drift, kedelig og dårlig i detaljerne

Duc/aprilia=alfa romeo-mindre pålidelig siges det, fed at køre på og lækker kvalitet, man får hvad man betaler for..

• #23   15. jan 2011 Kasper K : det var egentlig en kommentar til Marc der skrev før mig.. Syntes det lød lidt mærkeligt at motorcykler der koster så meget mere end alt andet ikke kan holde til at blive brugt ?

det er squ lidt sjovt at nogle Ducati ejere straks er på hælene og skal være efter andre mærker smiley

• #24   15. jan 2011 Jeg havde en ude og kigge på MC forrige sommer som stod og skulle hovedrenovere sin 996 efter 50.000km det var bland andet cyl og stempler der skulle renoveres pga. de var slidt, det er sgu lidt vildt.

Eller der var også ham herindefra med sin 996'er eller var det en 999'er som sagde på Skagen at hans Ducati kunne ikke kører i regnvej, den kunne kun køre i Ducati vejr smiley

• #26   15. jan 2011 Ja det er en stor konspiration mod Ducati !!111111 smiley :) :;) smiley :) .........

Jeg har bare ikke hørt om mange andre der skulle renoveres så omfattende ved 50K, ifølge ham var det ikke usædvanligt, det studsede jeg over da jeg selv ønsker/ønskede en 996'er.

• #28   15. jan 2011 Tja det er muligt, men det var nu personen der var på besøg der ejede den 996'er så det var ikke noget 3 hånds info, og når han sagde/påstod at det var meget alm. at de var slidt op omkring det km tal, så får det nu mig til at studse, og så tager man jo udgangspunkt i den erfaring.

• #29   15. jan 2011 Jeg er ikke helt klar over hvor mange motor jeg har skiftet siden 1997 da jeg fik fingere i den første Ducati.. et bud vil nok være ca 50-70 stk.

748 / 916 / 996 havde STORE problem er vippearmene ind til 2002 da Ducati valgte at lave om på hærtningen af dem. Til en normal efter syn var det bestem IKKE unormal med udskiftning af 3-5 vippearme. Jeg har stadig ca 400 defekte til at ligge som et dårlig minde.

Et anden svag punkt er den kobling mellem krumtap og starter motor.... Kobling / starter krans 5500 + Moms dem har jeg også en støre samling af.

998 / 999 motoren er helt klar den bedste Ducati til dato har lavet (af de vandkølet)

1098S.... Hvor hjernedød kan man være at lave en "S" model med en Biposto krumtap ??... Det kostede så også X antal motor.

996 med 50.000 Km. Den er sku fin at få ind på værksted *LOOOL*

en 996RS (Fabriks racerne) havde service intevaler på 120 min.. Det er så en ny motor i efter hver dag.

Ducati er dyr at holde kørende, efter mange års arbejde med dem. Kan jeg stadig kun sige de er forhandlervenlige.

Det skal så lige tilføjes jeg har selv kørt Ducati 10 år på bane. Og har haft forhandlingen af Ducati / aut værksted.

Min kærlighed til Ducati, er dog ikke blevet mindre.. Jeg skal bare ikke køre race på dem mere. Også selv om de nyre modeler er betydlig stærker end tidliger.....

• #30   16. jan 2011 Racing 4 fun: Det er jo et guld indlæg det der, så ved man hvad man har at rette sig efter!
    Men går de i stykker fordi de er ringe eller er de kørt hårdt!
    Hvad ved du om den gamle 750Sport fra 1989 som jeg har?

• #31   16. jan 2011 Allan R
    De Gamle luftkølet, er der general ikke de store problemer i. Det svageste punkt er klart statoretn / ensretteret, men er de skiftet til 3 faset er det problem stort set væk.

General er de gamle 851/888/748/916/996 ikke lavet godt nok. Om det fra Ducatiés sider var være hensigten at de skulle kunne holde, skal jeg lade være usagt.

Min ejen 996 SPS model 2000 (Kun brugt på gaden) skulle have 14 vippearme og to knaster ved 11.000 Km

De cykler jeg har kørt race på blev lukket op 3 gange om året, og det var ikke helt gratis. Men på den anden side så har jeg så heller andre snadret en racemotor. Det første år jeg kørte 999 / 749 trode jeg bare det var løgn hver gang vi lukket dem op. Jeg har pt IKKE skiftet vippearme i nogen af dem. Så det problem er løst, det eneste er dog stadig svinghjulet. Hvilket bare er i med et Alu, for så sker der næsten andrig noget.

Jeg har heller ikke oplevet metal spåner i olien som på de gamle. Så genneral vil jeg siger problemer er ved at være løst. At man så vælger at skyde sig selv i foden med 1098 er sku mig en gåde.

Til samligning så køre min Japser SuperBike på motor 5 nu...... *LOL*

• #32   16. jan 2011 Meget fedt med en ordenlig anmeldelse fra en, der har arbejdet med tingene!

Synes dog generelt at folk kører for lidt til at kunne udtale sig om ret meget. Når man ikke kører regelmæssigt på sin kværn, hvordan skal man så kunne komme med en brugbar anmeldelse?

Enhver bil eller MC, der ikke bliver brugt ordenligt, vil gå meget mere i stykker end dem, der gør.

Det er skidt at tæve maskinen, lade den stå til alle pakninger er tørret ind mm. for så at hive den ud og give den klø igen. Hvordan ville en Toyota Corolla reagere på den behandling?

Jeg er tilhænger af at bruge maskinerne, det andet er noget pjat.

• #34   16. jan 2011 Skal hans erfaringer undergraves fordi han ikke var autoriseret Ducati værksted nu ?

• #36   16. jan 2011 • NickName³ ™ • <S@lt Creek> •

Søg og du vil finde..... (Min profil vil være en god start)

Jeg var Ducatiforhandler fra 2000-2001, da FI valgte at omlægge hele forhandler nettet.
    Da han så fandt ud af jeg bare fik reservedele og cykler fra ProTwins i Gatwick (Som også kunne lever stort set hver gang). Finn mente at det var en RIGTIG god ide jeg begyndte at købe reservedele ved ham igen. Værkstedt er nu lukket da, jeg PT er bosat i Spanien hvor jeg så også har motorcykleværksted.

PS Dolores, Alicante, Spanien.... vindstilde, sol og 18 grader. Og ja jeg skal ud og køre idag *LOL*

Kommentér på:
Ducati tandrem

Annonce