1.814 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

GSXR 400 - startproblemer GSXR 400 - startproblemer

Hej folkens

Jeg har netop (igår) købt en Suzuki GSXR 400 fra 1991. Jeg prøvede den hos sælger og den kørte fint. Jeg fik den hjem igår og kørte en tur umiddelbart efter sælger var taget hjem. I dag ville jeg så gerne ud og rulle en tur da vejret godt - så vil den satme ikke starte. Jeg har ikke super meget forstand på teknikken.
Hvad kan der være galt med den, Jeg vil helst ikke blive ved med at prøve at starte den, da jeg så nok smadrer batteriet.
Er bare så ærgelig over at den netop er ankommet og så gider den ikke at starte. Har I nogle idéer til, hvad problemet kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSXR 400 - startproblemer
  • #1   15. mar 2011 For at være helt ærlig, så er det en cykel som er kendt for at have en del problemer. Specielt o-ringe i karburatorerne som er ringe og derfor utætte. Man kan selv skifte dem alle, men hvis du ikke er den store teknikker er det ikke så nemt.

Du kan evt. Tjekke om der er gnist på alle tændrør og om farven er ens på alle.

Vh Anders

• #2   15. mar 2011 Prøv først med startkabler fra bil så ved du der er strøm NOK ....
    ellers så nye tændrør så tror jeg den kommer
    Men Startkabler i første omgang da du sikkert har taget pusten af dit batteri ved at prøve at starte så er der ikke NOK strøm på men det lyder sikkert som om der er nok

• #4   15. mar 2011 Er bilens batteri ikke for voldsom eller hvordan? Skal jeg starte MC'en mens kablerne er på eller skal den bare stå og tappe den af bilens?

• #5   15. mar 2011 Og Btw, tusind tak for hjælpen. Dette er mit første indlæg og er ret imponeret over, hvor meget god og konstruktiv feedback man kan få på meget kort tid.. Nu prøver jeg det med startkablerne.

• #6   15. mar 2011 dødemandsknap?? du har jo kørt på den igår så tvivler på at det er karbs o.lign der er dødt..

• #7   15. mar 2011 Ikke dødemandsknap. Det virkede ikke rigtigt med startkablerne. Den sagde præcis ligesom før smiley
    Jeg må nok transportere den til nogle, der har forstand på det.. øv øv og av min pengepung..

• #8   15. mar 2011 Nej bilens batteri er ikke for stor
    Det er 12V så det er ingen risiko på med kablerne

• #9   15. mar 2011 har du husket frigear og støttebenet op
    og tjekke støttebens kontakten ikke hænger

• #10   15. mar 2011 er den i gear, er støttefoden nede, dødmands knappen, har du tjekket alle de ting.. bare kontakten ved støttefoden, ikke er ordenlig udløst, så starter den sku ikke..

• #11   15. mar 2011 reserve tank?
    snak med den tidligere ejer om problemet,måske han er en guttermann

• #12   15. mar 2011 Ja, har tjekket "begynderfejlene". Snakkede lige med sælger, han siger fuld choker ingen og ingen gas. Men tror muligvis jeg har druknet den. Så er det vel af med tændrørene og udluftning af cylindere (hvis jeg nogesinde finder uf ad, hvor de sidder) smiley

• #13   15. mar 2011 Hvor lang tid skal den snakke med bilen tror I?

• #14   15. mar 2011 Måske karburator is/snask,tøm svømmerhuse,evt sprøjt dyser igennem med "diesel start"
    har du prøvet at løbe den igang

• #15   15. mar 2011 prøv med lidt diesel start i indsugningen

• #16   15. mar 2011 Nej, jeg har ikke forsøgt at løbe den igang. Bør det kunne lade sig gøre?

• #17   15. mar 2011 Du starter bare mens den er på biled der sker ikke noget
    Hvis den er druknet så fuld gas ingen choker

• #18   15. mar 2011 Tror jeg har smadret batteriet helt nu smiley
    Der var en meget svag hyletone da jeg forsøge at starte den igen, så forsvandt den og så var der bare stille...
    Jeg må nok have et nyt batteri. Det er et gel-batteri, de er vist dyre. Tror I den kan køre med et syre-batteri?

• #19   15. mar 2011 Nogle, der ved, hvor man kan få et gel-batteri, der passer til GSXR 400?

• #20   15. mar 2011 du kunne evt også putte lidt nyt strøm på det batteri du lige har tappet totalt for strøm !..

der findes sådan en mirakel maskine der hedder en "batteri lader" lur mig om ikke den kan lade dit batteri op med nyt strøm, inden du farer ud og køber et nyt

(det er tændrørene der står af ved at køre for meget på starteren uden at maskinen går igang)

• #21   18. mar 2011 For S . . .N Claes, hvor tør du binde an med sådan en gammel svend, den slags maskiner skal aes stryges og nusses og da du selv siger at du ikke ved en skid om motorer burde du til at begynde med finde en Haynes-manual, der kan du læse dig til mange gode råd og fif, samt en masse gode billeder af hvordan man skiller og samler. Er helt sikker på at nærmeste forhandler kan skaffe lige netop den som passer til din bike . Held og lykke PS : Har selv gamle maskiner.

Kommentér på:
GSXR 400 - startproblemer

Annonce