1.343 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Til jer der fjerner ais systemet. Til jer der fjerner ais systemet.
Hey... Når i fjerner dette system fjerner i så også den membran altså den med de tynde plader på. Den der sidder nede under låget?
0 synes godt om
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 343
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
Jeg har dog ikke blændet det af mere, da jeg bruger det til at suge oliedampene fra krumtapsudluftningen væk.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 75
sorry min uvidenhed men er sku nysgeri
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
Den kanal bruger man til at tilføre en smule luft til udstødningsgassen for at sikre at alle benzinrester der måtte komme ud af motoren, ikke når frem til katalysatoren, for det ville den dø af ret hurtigt.
Uforbrændt benzin kommer typisk ud af motoren ved gas slip f.eks i forbindelse med gearskift eller motorbremsning.
Der sidder en ventil til at styre det, og det kører helt af sig selv når motoren arbejder - men på visse MC'er giver det en faens masse bulder og brag, og det SKAL være pillet fra eller lukket til når man skal have MC'en på rullefelt for at få den kørt ind med f.eks en powercommander.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Tvivler meget på at der skulle sidde nogen følere i dit PAIR-system
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
Mit er som sagt åbent og suger oliedampe, men det kan sagtens give gode stikflammer ved gasslip alligevel. :o)
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Jeg kan ikke umiddelbart se andet elektrisk der er forbundet!, hvor sidder følerne placeret?
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
Det jeg har lavet, skal du ikke bekymre dig om indtil videre - det skal alligevel blændes af når den skal køres ind på felt.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
Da jeg pillede min af, loddede jeg bare en modstand på stikket så ECU'en tror ventilen stadig sidder der. Det er typisk 50 ohm der skal til der. :o)
Alternativt kan man klippe ben 17 på min ECU som så sætter FI lampen (Fault Indicator) ud af funktion, men så får jeg sgu svært ved at fejlsøge på den fremover.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
De to slanger som kommer fra hver sin side ind i T stykket er til hver cylinder.
Nederst i den lille potte kommer dampene op og den synlige slange skal op i bunden af luftfilterkassen.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Som Sajmon skriver kan du blot lodde en modstand på stikket til ECU'en, så den tror der stadig sidder en ventil.
Der vil komme en FI-fejl hvis du ikke sætter noget i stikket, men det vil ikke have nogen indvirkningen andet end at du kan se FI-fejlen i displayet. Så snart ECU'en registrerer at ventilen ikke er der, tænder den FI-fejlen og slukker for output til ventilen. Andet sker der ikke.
Jeg vil nu ikke anbefale at klippe wiren, som sætter FI-lampen ud af funktion. Det er nu meget praktisk at kunne udlæse fejl og holde øje med om der kommer nye.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
Det er jo et af de parametre man bruger til at køre den ind...
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
Der er endda info om hvilket ben der skal klippes i montagevejledningen til powercommanderen...
Jeg vil også hellere have min fejllampe - det er sgu meget rart man bliver advaret hvis den skaber sig tosset, og med 86.000km på tælleren må der snart komme en fejl jeg kan brokke mig over. :o)
Til jer der fjerner ais systemet.