Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer der fjerner ais systemet.
  • #1   30. mar 2011 Normalt så fjerner man også membranen, så vidt jeg ved. smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #2   30. mar 2011 På sådan en som min, hedder det PAIR systemet - og der fjerner jeg ikke membranerne da de samtidigt fungerer som pakninger.

Jeg har dog ikke blændet det af mere, da jeg bruger det til at suge oliedampene fra krumtapsudluftningen væk.

• #3   30. mar 2011 Det er ikke nødvendigt at fjerne den, hvis bare systemet er proppet af, men omvendt er der heller ingen grund til at lade den bliver, med mindre den fungerer som pakning til låget.

• #4   30. mar 2011 hvad er det der bliver snakket

sorry min uvidenhed men er sku nysgeri

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#5   30. mar 2011 På de allerfleste moderne MC'er sidder der en lille kanal som går fra topdækslet og ned i hver udstødningskanal. På en SV1000 hedder det PAIR - på en R1 hedder AIS og hvad forkortelserne står for, må du ikke spørge mig om. :o)

Den kanal bruger man til at tilføre en smule luft til udstødningsgassen for at sikre at alle benzinrester der måtte komme ud af motoren, ikke når frem til katalysatoren, for det ville den dø af ret hurtigt.
    Uforbrændt benzin kommer typisk ud af motoren ved gas slip f.eks i forbindelse med gearskift eller motorbremsning.

Der sidder en ventil til at styre det, og det kører helt af sig selv når motoren arbejder - men på visse MC'er giver det en faens masse bulder og brag, og det SKAL være pillet fra eller lukket til når man skal have MC'en på rullefelt for at få den kørt ind med f.eks en powercommander.

• #7   30. mar 2011 MiChRev: Som regel sidder der kun følere på indsugningsluften og så sidder der jo en lambdasonde i udstødningen og de vil begge virke fint uanset om der er AIS eller ej.

• #10   30. mar 2011 MiChRev: Er du sikker på det ikke kun er selve ventilen som bliver styret fra ECU'en?
    Tvivler meget på at der skulle sidde nogen følere i dit PAIR-system

• #12   30. mar 2011 Som Sajmon siger.... Det skal ikke fjernes, blot udnyttes rigtigt...

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#13   30. mar 2011 Der kan sidde en temperaturføler - men jeg har meget svært ved at se FV kan mappe den uden at blokere det.

Mit er som sagt åbent og suger oliedampe, men det kan sagtens give gode stikflammer ved gasslip alligevel. :o)

• #14   30. mar 2011 MiChRev: Hvis jeg kigger på mikrofilm for din GSX650F, så kan jeg umiddelbart kun se, at der sidder den elektrisk styrede ventil, som er forbundet direkte til ventildækslet via 2 slanger.
    Jeg kan ikke umiddelbart se andet elektrisk der er forbundet!, hvor sidder følerne placeret?

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#15   30. mar 2011 Selvfølgelig skal du bare blænde det af.

Det jeg har lavet, skal du ikke bekymre dig om indtil videre - det skal alligevel blændes af når den skal køres ind på felt.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#19   30. mar 2011 Jo det gør den.

Da jeg pillede min af, loddede jeg bare en modstand på stikket så ECU'en tror ventilen stadig sidder der. Det er typisk 50 ohm der skal til der. :o)
    Alternativt kan man klippe ben 17 på min ECU som så sætter FI lampen (Fault Indicator) ud af funktion, men så får jeg sgu svært ved at fejlsøge på den fremover.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#20   30. mar 2011 Du kan se et billede af min løsning her: (link fjernet)

De to slanger som kommer fra hver sin side ind i T stykket er til hver cylinder.
    Nederst i den lille potte kommer dampene op og den synlige slange skal op i bunden af luftfilterkassen.

• #22   30. mar 2011 Okay, jamne så er det som de fleste andre systemer.

Som Sajmon skriver kan du blot lodde en modstand på stikket til ECU'en, så den tror der stadig sidder en ventil.
    Der vil komme en FI-fejl hvis du ikke sætter noget i stikket, men det vil ikke have nogen indvirkningen andet end at du kan se FI-fejlen i displayet. Så snart ECU'en registrerer at ventilen ikke er der, tænder den FI-fejlen og slukker for output til ventilen. Andet sker der ikke.

Jeg vil nu ikke anbefale at klippe wiren, som sætter FI-lampen ud af funktion. Det er nu meget praktisk at kunne udlæse fejl og holde øje med om der kommer nye.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#23   30. mar 2011 Jeg skal ikke kunne sige om FV har blokeret systemet NU, men under indkøring vil det ikke give mening hvis det var funktionelt, da det laver ballade med den gasblanding man måler i udstødningen.
    Det er jo et af de parametre man bruger til at køre den ind...

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#24   30. mar 2011 Anders [ Kolding ] - Ja men faktisk er der mange som klipper den på MC'er når de monterer powercommander - man sparer jo O2 eliminatoren til de svimlende 45 kroner... :o)

Der er endda info om hvilket ben der skal klippes i montagevejledningen til powercommanderen...

Jeg vil også hellere have min fejllampe - det er sgu meget rart man bliver advaret hvis den skaber sig tosset, og med 86.000km på tælleren må der snart komme en fejl jeg kan brokke mig over. :o)

Kommentér på:
Til jer der fjerner ais systemet.

Annonce