{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.589 visninger | Oprettet:

Hjælp! Mit stel er knækket! {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Er der nogen der kan, eller kender en som kan, svejse mit stel på min gamle yamaha XS750?. Stellet er knækket bag den bagerste højre bolt som holder motoren, lige efter den tværstiver der forbinder den ene side af stellet med den anden.

Mvh Joachim.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Mit stel er knækket!
  • #1   26. apr 2011 Ja kender en, men det er i sønderjylland

  • #2   26. apr 2011 Øv bøv smiley ..

    Men ja forresten, det skulle gerne være på Sjælland smiley


  • #3   26. apr 2011 Er det overhovedet sundt at svejse et knækket stel . Jeg tænker på hvorfor det begynder at knække er det metal træthed og er det måske svækket i metallet ... jeg ved at på biler hvis stelnummeret er rustet væk f.eks . Kan man få en genhugnings attest ... det jeg mener er at du kan jo finde et andet stel og hugge nummeret over i .. altså måske med tilladelse osv....... apropos svejse i stel .. må man overhovedet det

  • #4   26. apr 2011 Stellet er knækket ud fra, hvad jeg tror er en blanding af træthed og et hårdt stød fra bunden(stødte på en jernbanesvelle). Men ja okay, et nyt stel var måske også en mulighed - har dog ikke muligheder for at opmagasinering mens jeg ombygger lige pt. smiley ..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   26. apr 2011 Jeg er smed fra sjælland.

    Hvor svært er det at komme til stedet hvor der skal svejses?

    Er det stål?


  • #6   26. apr 2011 Sajmon:
    Hmm, i værste fald skal hele motoren ud :S ..
    - Men fik af vide det muligvis var nok bare at løsne alle motor boltene, og så løfte motoren lidt længere op i stellet og så skulle der være plads nok smiley ..
    Ja, er rimelig sikker på det er jern - men bare for sikkerheds skyld tjekker jeg det lige når jeg har fri smiley ..


  • #7   26. apr 2011 Bolten ud, klip et stykke 1.5 mm plade til så det ligner det originale, mærk op på det gamle, slib det gamle væk, så meget så rusten er væk, eller du kan bare lægge det uden på! Så Svejses det sammen osv.....

  • #8   27. apr 2011 Jesper: jeg ved at på biler hvis stelnummeret er rustet væk f.eks . Kan man få en genhugnings attest ... det jeg mener er at du kan jo finde et andet stel og hugge nummeret over i .. altså måske med tilladelse osv.

    Nu er det jo ikke stelnummeret som er rustet væk.Og du må ikke hugge nummeret over i et andet stel kun i forbindelse med forsikringsskader med deres tilladelse ellers ikke


  • #9   28. apr 2011 Siger tak for alle jeres forslag, har fundet en smed der ville lave det smiley

    Mvh Joachim.


Kommentér på:
Hjælp! Mit stel er knækket!

Annonce