{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.198 visninger | Oprettet:

Intruder kører stadig kun på 1 cylinde {{forumTopicSubject}}

Det drejer sig her om en periodisk fejl. Nogen gange kører den kun på 1 cylinder. Den cylinder som ikke kører, har gnist på tændrør. Gummimembran i karb. er tjekket, svømmerhus er tømt, tændrør er skiftet, har prøvet at bytte om på tændrørshætter.

Jeg nåede lige at køre 200m i dag på 2 cylindre, så var det det samme pis igen..Ja jeg har bøvlet med det et stykke tid nu og sommeren bliver jo ikke længere af at man ikke får kørt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Intruder kører stadig kun på 1 cylinde
  • #1   12. maj 2006 Kan det ikke være den ene tændspole?? prøv at bytte om på dem og chek dem for løse forbindelser.

• #2   12. maj 2006 Jo det kunne det måske godt være, og jeg ville faktisk også bytte dem om i morgen...Det eneste problem er at tændkabelet bliver for kort på den ene så, den ene er jo lang og den anden er kort. Så skal der splejses..
    Forbindelserne ser ud til at være ok.

• #3   12. maj 2006 tja, du kunne da bare forlænge ledningerne og så sætte tændspolen med en strips eller 2 tættere på cylinderen. Men pøj pøj med det, håber du finder fejlen, det er irreterende sådan noget...

• #4   12. maj 2006 hade samme fejl på min jawa og det var tændspolen selv om der var gnist på begge to

• #5   12. maj 2006 Det kan jo også være din cdi boks der har en kold lodning. Så kan vibrationer få den til at miste forbindelsen.

• #6   12. maj 2006 Nå, det der cdi boks det har jeg da hørt før men hvad er det og hvor sidder den??

• #7   12. maj 2006 Jeg holdt forresten tændrørshætten med en tang, der var tændrør i og der kunne både komme gnister fra tangen, siden af tændrøret og fra siden af tændrørshætten når jeg holdt den hen til cylinderen, er det i orden??

• #8   12. maj 2006 ja, for så kører motoren vel ikke når du tester. Desuden kan det være et bestemt omdrejningstal der giver netop de vibrationer der skal til for at du mister gnisten. Da den så stadig suger benzin, så drukner den cylinder og den kommer ikke igang igen med det samme. Har prøvet det med en virago xv 1000. Desuden skal der ikke så meget energi til s
    at frembringe en gnist i fri luft som under kompression.

• #9   12. maj 2006 du bor 40km fra mig så du er da velkommen til at komme forbi med cyklen, hvis jeg kan hjælpe.

• #10   12. maj 2006 Torkild, tak for tilbudet, det kan være at jeg vender tilbage til det men jeg bøvler lige lidt mere selv...hvor sagde du at den cdi boks sad? Og kan det ikke være tændspolen som før nævnt?

• #11   12. maj 2006 Jeg tror ikke helt på tændspolen. Jeg ved ikke hvor boksen sidder, men hvis du følger de tynde ledninger på tændspolen, så finder du den. Jeg har adskillige gange rep cdi-bokse, så bare sig til hvis du tror jeg kan hjælpe.

• #12   12. maj 2006 når du finder boxen kan du jo starte cyklen og slå forsigtigt til boksen. Ikke køre imens. Hvis den så sætter ud, så har du fejlen. Kommer til at tænke på at det kan være tændspolen, der har en knækket vikling. Når spolen så bliver varm udvider den sig og mister forbindelsen. For at undersøge det skal du starte cyklen og lade den køre indtil den sætter ud. Skynd dig så at måle om der der gennemgang på primærviklingen. Det er

• #13   12. maj 2006 uupss..... de 2 tynde ledninger. sammenlign modstanden i begge spoler i KOLD tilstand. Det skal være ca samme modstand i begge spoler i hhv kold og varm tilstand. En anden dum fejl jeg har mødt har været et defekt tændrør, men dem har du nok checket. Byt dem og se om det er den anden cylinder der ikke tænder.

• #14   12. maj 2006 Jeg har byttet rør og hætter, det hjalp ikke. Det mærkelige er at det kommer og går som det lige passer, dvs. ikke noget mønster efter hvad jeg kan se!!
    Hvad er den der cdi boks til?

• #15   12. maj 2006 cdi boksen indeholder det elektronik der får din tændrør til at gnistre på det rigtige tidspunkt. Den sender strøm til sensorerne som igen sender signal tilbage om stemplernes position. Når de står det rigtige sted fyrer den et signal af til tændspolerne som så laver en gnist på tændrørene. Foruden det styrer den også indsprøjtningen af benzinen ved at åbne og lukke for dyserne, hvis din cykel har indsprøjyning istedet for karburator.

• #16   12. maj 2006 har du prøvet at bytte om på tændspolerne?? hvis det er spolerne, så vil den svigte på den anden cylinder efter ombytningen.

• #17   13. maj 2006 den er da helt galt med dine tændrørshætter hvis der både kommer gnist fra din tang og din tændrørshætte,
    så prøv da først at skifte den defekte/revnede tændrørshætte og se om ikke det hjælper, det er da et forsøg vær.
    hilsen sløjfe

• #18   13. maj 2006 det kan også værre en ledning fra enten sensorene ell. cdi´en der er skadet/knækket, prøv at følge ledningerne hele vejen ned og se om der er brud, skader ell. skarpe knæk på ledningerne det kan give periodiske fejl som torkild hvist også var inde på.

• #19   13. maj 2006 Hey..

Er det den foreste eller bageset cyl. der sætter ud.?
    Har du kontrolleret din brændstofpumpe og relæ til samme ?

Hvis du mangler prof hjælp, så prøv at skriv på denne side.
    www.intruderalert.com

• #20   13. maj 2006 Hej Rune, det er den foreste cylinde, jeg er ikke særlig bekendt med intruderen da jeg lige har købt den og jeg må sige interessen er dalende...
    Er der et relæ til begge karb??

• #21   23. maj 2006 Du skriver, at det kommer og går!!!

Har du tænkt på, om det er vejret? Jeg har haft samme problem, og det viste sig at være meget enklere end jeg gik og forestillede mig. Tændrørskablerne er skruet ind i spolen i den fremadrettede side. Når det er vådt - selv støvregn, kan der komme fugt ind i spolen, hvor kablet går ind. Jeg fik mistanke, og satte mig til at eksperimentere med en vandforstøver til fruens potteplanter.

Løsningen var simpel. Jeg skriede spolerne af, skruede tændrørskablerne ud. Rensede begge dele helt rene, og tørrefede dem med en hårtørrer. Så samlede jeg at igen og forseglede det hele med isolertape. Jeg har intet mærket siden.

Ikke sikkert, at det hjælper dig, men det er nemt og værd at prøve.

Kommentér på:
Intruder kører stadig kun på 1 cylinde

Annonce