2.222 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

mikael r
mikael r
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Utæt tank, kan man køre en ca. 45 km? Utæt tank, kan man køre en ca. 45 km?

Hej

Har kigget mig lidt omkring herinde og kunne kun finde måder man kan lappe en tank på og det besvare ikke helt mit spørgsmål

Jeg har en Yamaha YZF 750 r fra ´96

Desværre lækker den en smule benzin, jeg skal have den kørt til et værksted der ligger ca. 45 km. fra min bopæl, er der som sådan noget problem i at køre med det?

Det skal nævnes at utætheden ikke er voldsomt tæt på cylindrene.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utæt tank, kan man køre en ca. 45 km?
  • #1   8. maj 2011 øhhhh, Jeg ville lade være, find en trailer og bil, risikoen for at noget går galt er alt alt for stor.

• #2   8. maj 2011 Hvis det pisser ud ville jeg ikke gøre det, men hvis den drypper lidt, kan du vel proppe en klud der ind, og tage nogle i lommen, så du evn. kan skifte kluden ud...
    Men det er vel et spørgsmål om du selv syntes det er fornuftigt.
    Kan du ikke pille den af og transpotere den for sig selv?

• #3   8. maj 2011 Brug produktet "Tank Cure" ...det holder. Måske ikke permanent, men i hvert fald i "årevis".

• #4   8. maj 2011 Kommer an på hvor den er utæt, om den er i toppen eller bunden, altså om det holder op med at lække efter den er tømt lidt..

men jeg ville mere bekymret for at få benzin på en varm udstødning..

• mikael r
    mikael r Tilmeldt:
    maj 2011

#5   8. maj 2011 Tak for rådende.

Det drypper lidt fra den modsatte side af udstødningen. så vidt jeg kan se og mærke drypper det lige ned på venstre fodhviler.
    Jeg har ikke rigtig mulighed for at transportere den på en trailer, mangler både bil, trailer , rampe og noget at spænde den fast med, eneste anden mulighed er vel falck?

• #6   8. maj 2011 Tag chansen,, det ser sgu nok fedt ud hvis flammerne står efter dig!!!!
    Men ellers er kluden da en god ide.

• #7   8. maj 2011 Altså benzinen antænder ved omkring 500 grader, og det kan jeg forsikre dig om din motor ikke bliver.. Hvis der står en tyk stråle ud ville jeg nok ikke gøre det, men hvor varm bliver en udstødning?? 400 grader?? -- jeg ved det ærlig talt ikke. lidt surt hvis du brænder dine skjolde, ja eller dig selv..
    Ubrugeligt svar;)

• #8   8. maj 2011 Jeg har en trailer der kan bruges
    Men Kemisk metal kan også lave meget
    http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1139&n=10

Nu er det jo svært at se hvor i landet du kommer fra ( Det kunne jo være en i nærheden ) Som kunne hjælpe hvis man viste hvor problemet er

Men det kommer jo meget an på hvor utæt den er ho hvor det drypper

• #9   8. maj 2011 Pas på, hvis tanken skal behandles indvendigt med "tank Sealer"! Mange af de typer man kan få, kan ikke holde til Ethanol tilsætningen der er i benzinen.

Dem her garanterer dog for holdbarheden.
    http://www.draganfly.co.uk/shop/pd-192211391.htm

• mikael r
    mikael r Tilmeldt:
    maj 2011

#10   8. maj 2011 Super tak for svarene.

Tror jeg tager chancen, med en klud og så køre en stille og rolig tur.

Med hensyn til forskellige tank sealers, skal jeg vel have tømt tanken komplet for benzin, hvad er den nemmeste måde?

Har hænderne nogenlunde skruet på og har da rodet lidt med biler og mc, men så stopper det også der :S

• #11   8. maj 2011 Du smider da bare en klat kemisk metal på :S

• #12   9. maj 2011 Som Kasper skriver.
    Brug tank sealer. Jeg gav selv min tank en tur for 5 år siden, og det holder stadig fint.
    Det kostede ikke meget mere end 150,- kr, og så tiden jeg brugte.
    Jeg købte mit her http://www.mors-bikes.dk/

• #13   9. maj 2011 kærestens gamle maskine fik et hul på ca 3mm, kemisk metal holdt ikke, men en gang kemisk metal som prop og en omgang tank sealer så virker det, og det er ingen problem at ordne det..

• mikael r
    mikael r Tilmeldt:
    maj 2011

#14   9. maj 2011 Så er det bekræftet, cyklen holdte til at køre en 45 km uden at der stod flammer ud af anden på den.

Tak for rådende smiley

Kommentér på:
Utæt tank, kan man køre en ca. 45 km?

Annonce