{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Min kawa lader ikke {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nylig købt to kawa z400 hvor jeg på den ene har lagt en anden motor i pga defekte lejer, efter monteringen og et fuldt opladet batteri starter den i første hug.
Glæden varer dog kort , for den lader tilsyneladende ikke , kan det være ledningerne på feldtspolen jeg har monteret forkert? (der er ingen farvekode begge ledninger er hvide) eller er det underordnet hvordan de tilsluttes? på forhånd tak :0)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kawa lader ikke
  • #1   12. maj 2011 Har du prøvet med et multimeter at måle ohm på de tre ledninger imellem?
    Der skal de gerne ligge rimelig ens i modstand.
    Prøv evt at lad dit batteri op og start motoren og mål vekselvolt fra stel til hver af ledningerne, der skulle de gerne ligge tæt på ens i volt.

Hvis alle de ting er som jeg skriver, så har du nok en defekt ensrettet

Det er ligemeget hvordan du sætter den på fra generatoren

• #2   12. maj 2011 :0) tak, det vil jeg prøve

• #3   12. maj 2011 Hej igen hasse nå du har 400 endnu.
    jeg havde jo et par stykker mener jeg har snakket med dig for et år siden.
    nu kender jeg ikke så meget til de små kawaer men mener det er ligesom 650 og større.
    der er forskel på ladeanlæg-de første modeller havde både ensretter og laderelæ-hvor de senere kun havde sådaen et kombi relæ med køleribber?de første havde 3 ledninger ud fra lader hvor de senere havde 2.
    så måske det ikke er samme årgan motor du har sat på?
    mvh kk

• #4   12. maj 2011 Hej Karl :0) jo de er begge med laderelæ og ensretter, de er hhv fra 1975 og 76

Kommentér på:
Min kawa lader ikke

Annonce