1.491 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Harley V2 vs. alm. V2!! Harley V2 vs. alm. V2!!
Hey gutter.
Jeg skal lige høre jer kloge hoveder og kendere herinde om en ting.
Jeg har tænkt om der er noget som sådan forskel på en Harley davidson V2 og eller en V2 fra yamaha/suzuki eller anden??
Kunne rigtig godt tænke mig om I kan hjælpe mig med henvisninger og links til evt. forklaringer.
Håber i kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen Jimmy
0 synes godt om
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 665
Harley-Davidson engines
V-twin in an H-D Fat Boy
Main article: Harley-Davidson engine timeline
The classic Harley-Davidson engines are two-cylinder, V-twin engines with the pistons mounted in a 45° "V". The crankshaft has a single pin, and both pistons are connected to this pin through their connecting rods.[5]
This 45° angle is covered under several United States patents and is an engineering tradeoff that allows a large, high-torque engine in a relatively small space. It causes the cylinders to fire at uneven intervals and produces the choppy "potato-potato" sound so strongly linked to the Harley-Davidson brand.
To simplify the engine and reduce costs, the V-twin ignition was designed to operate with a single set of points and no distributor. This is known as a dual fire ignition system, causing both spark plugs to fire regardless of which cylinder was on its compression stroke, with the other spark plug firing on its cylinder's exhaust stroke, effectively "wasting a spark". The exhaust note is basically a throaty growling sound with some popping. The 45° design of the engine thus creates a plug firing sequencing as such: The first cylinder fires, the second (rear) cylinder fires 315° later, then there is a 405° gap until the first cylinder fires again, giving the engine its unique sound.[76]
http://en.wikipedia.org/wiki/V-twin_engine
En 2 cylindret V motor er i bund og grund det samme, der er så en masse forskellige måder at lave det på, HD har f.eks. flere patenter på deres 45gr motor/tændingssystem som gi'r HD deres markante lydbillede.
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
apr 2007
Følger: 66 Følgere: 69 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 326
daahm tænk trode man levet i et land med ytrings frihed
der må godt nok være stor forskel på folk det galleri her
hygge
apr 2005
Følger: 81 Følgere: 79 MC-er: 3 Emner: 194 Svar: 937
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Bla. Køre med med motor olie for sig selv.
Gear olie for sig selv.
Kobling olie for sig selv.
Stødstænger (dog flere som også er begyndt at bruge det igen til deres V2)
Stor slaglængde i forhold til boring.
(De nye) 6 gear - og IKKE overgear som Bike, og andre siger. Det er 6 reelle gear som på en normal gearkasse.
Harley V2 vs. alm. V2!!