3.041 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

rune r
rune r
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 28 Svar: 139

Laderelæ, på engelsk? Laderelæ, på engelsk?

Hej MCG
Hvad hedder et laderelæ på engelsk?

og til de kyndige:

Ensretter vs. laderelæ, jeg går ud fra der er forskel på de to dele, eller kan de være "bygget" sammen.

Research på nettet, gør mig mere forvirret end afklaret.

Hvem kan, på meget pædagogisk vis, forklare mig sammenhængen eller mangel på samme.

Jeg har startproblemer med min Hornet. Troede det var et slidt batteri, men det var det ikke. Når den er startet (løbet igang) holder den sig fint kørende, men når den skal startes igen, vil den ikke.

Håber endnu engang, MCG uanede mængde af akkumuleret viden, kan rede min dag.

På forhånd tak.

Rune

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Laderelæ, på engelsk?
  • #1   25. maj 2011 Charge relay

En ensretter sikre strømmens retning, at du bl.a har en jævnspænding til dine forsyninger på cyklen. Lade relæet er det der får motorens magnetiske rotationer omdannet til at sikre ladning på dit batteri. Mange gange er det her bygget ind i samme boks!

Ret mig hvis jeg tager fejl..

• #2   25. maj 2011 Er det til din Hornet, er det sammenbygget ensretter/relæ og hedder rectifier. Er den brændt af, kan man ofte forbedre holdbarheden ved at montere den nye på et stykke alu-plade, som vil virke som køleplade.

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #3   25. maj 2011 regulator/rectifier

• #4   25. maj 2011 Tak for super svar, begge to. Jeg er nu klogere, og klar til at kontakte Snabel elektronik, for en ny ensretter/relæ/rectifier.

God dag til jer begge
    Rune

• #5   25. maj 2011 Tillægsspørgsmål fra tåben;

Kan man selv skifte ensretteren, eller er det en en operation for eksperter?

Mvh Rune

• #6   25. maj 2011 super nemt at skifte.

• #7   25. maj 2011 I gør min dag bedre og bedre....

Tak

• #9   25. maj 2011 Jeg har faktisk oplevet præcis det samme på min Hornet, det er som om den lader for lidt til både at holde geden kørende og lade batteriet. Jeg har blot ladet batteriet natten over og efterfølgende kører geden i 3 uger uden problemer smiley Det er meget mystisk, men ikke nok til at jeg gider rode med det smiley

• #10   25. maj 2011 Jo jo bevares smiley
    Men jeg skal jo lige lokalisere den først....

Den kører skam fint, når den er i gang. Men rimelig irreterende, at den skal løbes igang, hver gang. Har skam prøvet med fuldt oplært batteri, og det virker, 1-2 gange, og så skal den løbes igang igen.

• #11   25. maj 2011 Er der en ekspert, der kan fortælle mig, hvor ensretteren ren fysisk er placeret på en honda hornet fra 1999?

På forhånd tak
    Rune

• #12   26. maj 2011 Fundet, skiftet, og problem solved.....

• #13   27. maj 2011 Hvad kostede det at fixe? Hvor fandt du reservedelen og hvor var den placeret? smiley

• #14   1. jun 2011 Hep hey
    Det blev jo et lidt dyrere projekt end som så. Men sådan er det når jeg skal lave bike....

Nyt batteri: 850 (forhåbentligt bliver det taget retur, pga elendig rådgivning ved køb)
    Ny ensretter/laderelæ: 835

Det var laderelæet der var synderen i projektet. Det er jo en typisk (faktisk den eneste) honda fejl smiley Min hornet har efterhånden kørt 70 tkm og det er jo en sjat. Så vel naturligt at tingene forgår. Laderelæet er på Hornet´placeret under tanken på højre side af stellet, helt oppe ved fronten af biken.
    Selv med mine begrænset mekanikerskills, var operationen til at klare. Af med tanken, afmonter ensretter og på med ny.

Jeg endte med en uoriginal, da de holder fuldt ud ligeså godt. Hvis det skal være rigtig kram, skal man have fat i Schnabel elektronik (E.S elektro). Han laver den specifikt til den enkelte model, og det skulle være toppen af poppen.

Mvh Rune

• #15   1. jun 2011 Fantastisk, tak for feedback smiley

Kommentér på:
Laderelæ, på engelsk?

Annonce