2.584 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Støj i hjelmen - formstøbte ørepropper Støj i hjelmen - formstøbte ørepropper

Hej Drenge

Jeg kører med gule ørepropper fra apoteket og en Shoei RX-R hjelm. Støjen er anstrengende på længere ture og hørelsen skal holde mange år endnu. Jeg har et langt og tyndt halstørklæde viklet om halsen, hvilket tager en del støj, da det tætner mellem hjelmen og jakken. Men om sommeren er et uldent halstørklæde meget varmt (surprise) og støjen stadig lige slem.

Jeg kunne godt tænke mig at få lavet formstøbte ørepropper (evt. hos dotmiljoe.dk) og køre til Louis efter en Schuberth S1.

1. Er støjen med formstøbte ørepropper mindre end eller den samme som med de billige gule fra apoteket? Kan man få forskellige dæmpningsgrader?

2. Hvilke firmaer kan I anbefale?
dotmiljoe.dk skal have kr. 800,- Har I nogle billigere bud?

3. Hvad bruger I andre på halsen? Kan I anbefale noget beklædning der starter fra skuldre og når HELT op, så der er nok materiale til at det kan stoppes op under hjelmkanten, for at undgå træk?

4. Efter at have læst om Shuberth S1 tror jeg at den er en ekstra støjdæmpende faktor sammen med ørepropperne. Hvad siger dem af jer, der kører med denne hjelm? Er der markant forskel på denne og eksempelvis min Shoei RX-R?

Støjfri hilsner fra Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støj i hjelmen - formstøbte ørepropper
  • #1   15. maj 2006 jeg må da indromme jeg ikke ved så meget om det men hjelmen gør meget ved støjen så vid jeg ved.... men kan ikke sige hvad der er godt og skidt.....

• #2   15. maj 2006 Jeg syntes at det er en rigtig god idé med de propper, jeg bruger også selv de gule...

• #3   15. maj 2006 1: Jeg har selv et par formstøbte ørepropper, og synes ikke der er særlig meget støj. Har dog aldrig kørt med de gule ørepropper, men efter sigende skulle de formstøbte være væsentlig bedre. Med den kan man stadig fører en samtale og hører udrykningskøretøjer mens man kører.

2: Mine har jeg fået lavet hos Dotmiljø. Jeg kan kun anbefale dem. Du tager et aftryk. Ca. 3 uger efter får du dem med posten, sammen med aftrykket. Viser det sig at der er noget galt med den, f.eks. at de ikke passer helt, så sender du bare aftrykker sammen med en lille seddel med en beskrivelse af problemet til Dotmiljø, og så fixer de problemet. Det er service. Jeg har hørt fra hende der ejer/ejede Dotmiljø at nogle af hende kunder havde været hos en af konkurrenterne, men var slet ikke tilfredse med deres service og kvalitet på øreværnene. Det skal siges at jeg kender ejeren af Dotmiljø.

3: Du kunne evt. købe en halsvarmer.

• #4   15. maj 2006 hejsa...

Jeg bruger neopren købt i Louis. Den går helt op til øerne, og kan ikke helt være der pga hjelmen, men det er godt nok, da den så slutter tæt til...

Jeg kunne også godt tænke mig en Schoubert s1 men synes de er dyre... Ved ikke om jeg så kunne undvære propper i ørerne, som for mig vedkommende er de billige.

• #5   15. maj 2006 Kører med propper fra Dotmiljø, og det er jeg udemærket tilfreds med.
    Har den dyre version med filter...

Mvh. Rune

• #6   15. maj 2006 tøser! lyden er da en del af oplevelsen... eller... sagde ham der ik havde råd til øre-propper...

• #7   15. maj 2006 Hmm... Jeg sys sq det er farligt det du gør der - altså siger på forhånd hvilkenm hjelm du vil have... Enhver der har været hos en forhandler og prøvet bare 4 forskellige hjelme ved at der er MEGET stor forskel i pasFORMEN på hjelmene... Sys derfor du skulle prøve flere forskellige mærker - i samme prisklasse - inden du bestemmer dig for hjelmen...

• #8   15. maj 2006 Dem jeg har er med grønt filter og jeg mener de koster 1100 kr. De penge synes jeg er givet godt ud.

• #9   15. maj 2006 Tror kun det er er komfort spøgsmål...
    Tror ikke formstøbte dæmper bedre end de gule "skumfiduser".
    Men har prøvet at stå på en rasteplads i frankrig, mens kæresten stod og gravede efter ørreproppen med en tandstik.
    (fordi jeg syntes det var smart kun at bruge en halv øreprop, den irriterede i hjelmen så jeg klippede den over)
    Ska dog siges at jeg aldrig har gidet invistere i et sæt støbte....

Burde man egentlig gøre 800-1100 kr er jo billigt for at beholde en smule af hørrelsen

• #10   15. maj 2006 "fordi jeg syntes det var smart kun at bruge en halv øreprop"

Det' go stil, Peter. Hun skulle jo nødig blive for dyr.

• #11   16. maj 2006 Nej, det har du vist ret i. Men det burde det være.

• #12   18. maj 2006 3M 1100 ørerpropper de er helt kanone, bløde men dyre

• Michael T
    Michael T Tilmeldt:
    jan 2006

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #13   16. aug 2006 Enig med Bo. Jeg har dog ikke prøvet de individuelle propper, men kun gennem årene forsøgt mig med forskellige skumpropper og plastikpropper.
    3M's model 1100 (orange)er helt suveræne! Holder formen i lang tid, og lukker effektivt af for støj. Men lad være med at gøre dem våde, for så er elastisiteten væk i dem og så er de ligeså dårlige som de billige gule skumpropper!
    Selvom det er éngangspropper, så bruger jeg de samme igen og igen indtil de er for klamme... Så får hunden dem smiley Uhmmm...
    Et fif er at nippe ca. 1/3 af længden på proppen, så den ikke rager ud af øret og mod hjælmen. Men lad være at nippe ½-delen af, for så skal der tandstikker/pincet til at få den ud hvis den skal sidde ordentligt inde i øret...!

• #14   15. maj 2014 Jeg bestildte for nogle dage siden de ørepropper til do it you self med musik oh synes de virker rigtig fin til min smart phon , jeg har altid brugt de små gule gra xl byg men hvis disse nye holser synes jeg de er gode og meget støjsvage

• #15   15. maj 2014 Tinitus er ikke sjovt at have, Jeg har konstant støj i især det venstre øre, kan ikke holde ud hvis der ikke er lidt uro, omkring mig hele tiden. ellers kommer jeg til at høre min tinitus.
    Beskyt jeres øre kan jeg bare sig.
    Tinitusen ved mig er opstået da jeg var tømrer, brugte næsten ikke høreværn.
    Hvis jeg kunne lave det om, gjord jeg det. smiley

Kommentér på:
Støj i hjelmen - formstøbte ørepropper

Annonce