Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blyfri
  • #1   14. jul 2011 Gamle Jeep's fx. skal have bly erstatning. Men du må google lidt og se om du kan finde svar.

Man brugte bly i benzinen for at skåne ventil sæder, da deres egen legering ikke kunne tåle rå kontakt - i så fald blev de slidt hurtigt ! Bly er jo noget blødt noget, men gud ske lov for at det ikke er her længere... Det ik til at få ud af lungerne!

I dag bruger man teflon additiver i bly erstatning, så de kan tøffe videre med blyfri benzin.

• #2   14. jul 2011 Jo, på veteraner skal der erstatning i medmindre de er blevet bygget om til blyfri..

• #3   14. jul 2011 Det er ikke helt rigtigt Biker Kjøller. Bly blev anvendt som additiv for at regulere RON tallet (Oktan tallet) Idag anvendes alkylat.

Gamle bilmotore skal rigtig nok have et erstatningsadditiv til benzinen. Det kan købes på det fleste tankstationer og biltilbehørsbutikker som Thansen, Bilexperten o.lign.
    Men det er sjældent at Mc motorer har behov for erstatning for bly!

• #4   14. jul 2011 På Ariel motore, kører man med blyerstatning hvis de ikke er lavet om med hærdede ventilsæder..
    Nogle kører dog bare på blyfri alligevel, men det må jo være op til den enkelte om man tør..

• #6   14. jul 2011 Hvis det er din gamle CB650 du har i tankerne, så kan den godt køre på blyfri.

• #7   14. jul 2011 det er generalt interessant men ja det er min Honda CB'er fra 1980 jeg tænker på.

hvad er så forskellen med Honda i forhold til andre mc'er? Japansk smiley ?
    hilsen
    Savas

• #8   14. jul 2011 japanerne har som regel ventilsæder i noget der kan holde i modsætning til uk og usa bikes , så jeg ville ikke bekymre mig så meget

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 235
    #9   15. jul 2011 Jeg har en Harley med en Shovel motor fra 1976, der er det bandlyst at bruge tilsætninger..

Tilbage i de tidlige 70'ere i USA brugte man allerede bly fri benzin..

På Japernere fra 70'erne er det heller ikke nødvendigt..

Er din Honda fra 80'erne, så lad være med at bruge mere energi på det.., jeg ville ihvertfald ikke have nogle bekymringer.. : )

• #10   16. jul 2011 Tusind tak til ale, fint inputs

hilsen
    Savas

Kommentér på:
Blyfri

Annonce