Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ventiler på Kawasaki er 5 fra 2000
  • #1   17. sep 2011 Kan du høre dem meget eller svagt?

• #2   17. sep 2011 Det er nemt at tjekke eller stille på den model. Motoren er ens med den på min Gpz, men jeg vil anbefale at finde det rigtige spilrum for en ER 5, knasterne er nemlig ikke 100 % ens, men resten af motoren er.
    Afmonter tank og ventildæksel, afmonter ligeledes de to plastpropper på generatordækselet.
    Roter svinghjulet til C mærket ses i det lille hul i generatordækselet(og kontroler lige at ventilen ikke er åben, den er jo kun lukket hver anden omdrejning). Mål herefter spilrummet med søgerblade. Der skal være 0,13-0,18 mm for indsugning og 0,18-0,23 mm for udstødning.
    Hvis ventilerne er udenfor dette spilrum, stilles de ved at løsne kontramøtrikken på stilleskruen og justere skruen til spilrummet passer og stramme kontramøtrikken igen(husk at holde stilleskruen fast imens). Man skal bruge et specialværktøj for at stramme kontramøtrikken, men alternativt kan man afmontere de to olieledninger der er i vejen, så behøves man kun en skruetrækker og en fastnøgle.

• #3   17. sep 2011 Jamen tak for svaret og guiden Simon det må jeg prøve at de om jeg kan finde ud af

• #4   17. sep 2011 Det burde du kunne finde ud af. Jeg fandt en manual til min på freepdfmanuel.com, så måske man også kan finde en manual til en ER 5 der, ellers er motoren ens med en Gpz bortset fra tændingen.

• #5   17. sep 2011 har en haynes manual til min så det burde hjælpe lidt på det

Kommentér på:
Ventiler på Kawasaki er 5 fra 2000

Annonce