Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal der værre langt lys på mc?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #1   28. sep 2011 http://kortlink.dk/9n99

• #2   28. sep 2011 Det er kun narrehatte med små tissemænd der kører med fjernlys i alm. (læs modkørende) trafik. Så vil jeg skide på om der er tale om MC, biler, mejetærskere eller andre rullende foranstaltninger.

N.B. Det samme gælder naturligvis tågelygter.

• Sajmon ™

#3   28. sep 2011 Hovhov - rolig der bademester. smiley

Han spørger bare om det er et lovkrav. smiley

• #4   28. sep 2011 Yep, men det er lige min personlige kæphest der blev rodet op i der.
    Jeg kan ikke DØJE de medtrafikanter der kører med permanent fjernlys, eller bare demonstrativt ikke blænder ned.
    Det var ikke et angreb på hans person, hverken i mental eller biologisk forplantningsmæssig forstand ;0)

Godt ord igen Sajmon.

• #5   28. sep 2011 Ja
    6.02.030 Motorcykel
    (1) Motorcykel skal være forsynet med
    a) en fjernlyslygte og
    Før 01.05.77: Fjernlyslygte skal have en lysstyrke på mindst 5.000 cd.
    b) en nærlyslygte.

• Sajmon ™

#6   28. sep 2011 Der er intet jeg hellere ville gøre end at nakkeskyde den slags klaphatte, men det er ikke det tråden handler om. smiley

Hav en god aften, chef. :o)

• #7   28. sep 2011 Rrrrrrright back at `ya.....

• #8   28. sep 2011 jamen jamen... man bliver jo kørt ned hvis man ikke har fjernlys på ? (ironi)

• #9   28. sep 2011 Set i forhold til en del ældre MCere som ikke har så kraftigt en lygte syntes jeg nu det kan være mere fornuftigt med fjernlys. Men ikke i almindelighed.

• #10   28. sep 2011 fy Troels, det må du ikke!

• #11   28. sep 2011 Kører altid med fjernlys og hornet i bund ... man skal ikke risikere at blive hverken set eller hørt smiley

• #12   28. sep 2011 I know. Jeg har selv lige fået mit kort i dag, så jeg har ikke selv tillagt mig den slags vaner endnu. Jeg siger bare at jeg har forståelse for NOGLE af dem som benytter sig af fjernlys. Måske især på motorvej hvor tingene går lidt stærkt.

• #13   28. sep 2011 Jeg køre med fjernlys på min mc. Jeg vil bare ses. Og vis det kan genere nogen har de for små problemer i deres ynkeligt liv. Bum

• #14   28. sep 2011 Eller også kan du bare ikke finde ud af at køre på cykel ?

• #15   28. sep 2011 Er der en modkørende der ikke blænder ned, får vedkommende konsekvent langt lys igen, og en pæn hilsen med langefingeren.

Hvorfor skal jeg blændes af DIN frygt?

Sorry for OT....

• #16   28. sep 2011 smiley bare i ser mig så er jeg tilfreds, så kan i se jeg kommer og så køre i ikke ud forand mig eller overhaler når jeg kommer imod mig. i andrer billister/mcister køre med hoved under armen eller også sover i i trafikken, jeg sikre mig selv og min familie smiley

man skal køre som om de andre er idioter. (så det er bare min måde at gøre det på)

• #17   28. sep 2011 Lars H: det er jo bare med til at skabe flere idioter ude på vejen?

• #18   28. sep 2011 Det er mere et spørgsmål om bare at beholde nærlyset, faktisk mest af nysgærrighed smiley
    Tak for svarene

• #19   29. sep 2011 Morten ... hvor kom det ind i billedet at man ikke kan køre mc fordi man kører med fjernlys ?

• #20   29. sep 2011 Er det ikke ligesom med biler - det afhænger af de tekniske foreskrifter for motorcyklens årgang???

• #21   29. sep 2011 urbanviking.dk S: Det må da være fordi folk ikke kan stoppe hurtigt nok, de syntes de har ekstra sikkerhed med langt lys ?, i kan da også lige så godt sætte en arbejdslampe på fronten, så ser folk jer da endnu nemmere.

• #22   29. sep 2011 Morten , du har aldrig påkørt en venstresvingende bil , du har ikke en jordisk chance bortset fra at tage forholdsregler være forudseende og tro alle er blinde og kører med hovedet oppe i røven !

• #23   29. sep 2011 Har da også undgået 2 biler, der kørte ud fra en sidevej, samt en hund, og jeg køre heller ikke med langlys.
    Man må bare lære at være vågen, og ikke sove ligesom når man køre bil smiley

• #24   30. sep 2011 Tillykke , hvis du var blevet hjemme , havde du undgået begge biler og hunden uden at bevæge dig en meter !

• #25   30. sep 2011 mortenP jeg tror nu vi alle er vågen i trafikken når vi køre på vores motorcykler. men som Urbanviking så flot skriver:du har ikke en jordisk chance bortset fra at tage forholdsregler være forudseende og tro alle er blinde og kører med hovedet oppe i røven !

og det er præsis det jeg gør.. smiley

• #26   30. sep 2011 har aldrig hørt om nogen køre galt pga en blændende forlygte , desuden er det værre når folk selv fejlmonterer der så blænder eller helt kører uden lys !

• #27   30. sep 2011 så kør du ud og inddrag nogle styrepap ... men hvad gør du så med folk der ikke kan skrue en pære i ?

• #28   30. sep 2011 smid iøvrigt lige et link til uheld forårsaget ved brug af langt lys i dagtimerne !?

• #29   30. sep 2011 iøvrigt så ryk lige pladerne af alle de veterankøretøjer rundt om som må blænde alle på deres vej , da de ikke er indrettet med asymmetrisk nærlys

• #30   30. sep 2011 Niklas læs iøvrigt lige dette :

(link fjernet)

HVU anbefaler blandt andet, at der gennemføres kampagner med fokus på disse gennemgående problemer. Desuden anbefaler HVU, at motorcyklisterne kører med fluorescerende tøj, og at kraftigere lys på motorcyklerne (f.eks. fjernlys) lovliggøres i dagtimerne

• #31   30. sep 2011 Niklas : eneste uheld som kan relateres til fjernlys er hvor dyrevildt fanges i lyskeglen !
    men Niklas kan selvfølgelig være du tror din verden bliver indsnævret til lyskeglen straks du fanges af lyset ?

• #32   30. sep 2011 Jeg spørger stadig til èn eneste ulykke forårsaget af fjernelys brugt i dagtimerne !?

• #33   30. sep 2011 Hvem er iøvrigt mest til fare derude , dig med en hammer eller en der fører køretøj med fjernlys i dagtimerne
    skal folk af andre overbevisning så smadre dig af den årsag smiley

sgu da en tåbelig indstilling du har dig , beklager

• #34   30. sep 2011 Syntes iøvrigt at folk der kører med lys hjelme og hvide sidetasker bør have konfiskeret deres kørekort , fordi det hører ingen steder hjemme at de render rundt og påberåber sig unødig opmærksomhed i trafikken hvilket må være mindst ligeså farligt !

• #35   30. sep 2011 urbanviking: Du kan da bare køre ordentligt og slukke fjernlyset, så er der ingen grund til at blive overrasket over at se en hvid MC med sidetasker ?

Jeg ser ikke hvorfor man skal gå til ulovligheder fordi man føler sig utryk på MC, så burde man bare holde op med at køre på den, også bruge bilen, slut prut!.

• #36   30. sep 2011 Flot Morten , nu er det ikke sagen
    men mine egne erfaringer har gjort at jeg gør som jeg nu èn gang gør
    flere uheld hvor folk burde have set èn og har i ingen af tilfældene kunnet gøre andet end springe af og tage de korte sygehus ophold

Har endnu ikke haft skyld i nogle uheld på mc , og skulle jeg være den første der skaber kaos i trafikken pga fjernlys i dagtimerne tager jeg hellere den på mig

Men Niklas og du er åbenbart gud indenfor erfaring på landevejene smiley
    kom med noget der beviser jeres påstand bortset fra jeres irritation , eller modbeviser min erfaring , i tilfælde af jeres dokumentation rækker så undlader jeg gerne mit brug af fjernlys i dagtimerne .

• #37   30. sep 2011 Morten jeg kører iøvrigt pænt i trafikken og har rig mulighed for at afreagere på et lukket areal !

Jeres irritation og reaktion over andres adfærd i trafikken kan bare let blive dyrere for jer end for mig .

• #38   30. sep 2011 Har kørt i 19år på over 30 egne mcere , 12mdr.om året 25000km pr.år og flere kilometer igennem arbejde også på mc , dog ikke mine egne

men tager da gerne imod undervisning i hvordan jeg skal gøre mig mere synlig for andre i trafikken

• #39   30. sep 2011 har ikke været i uheld siden 2001 da jeg begyndte med at benytte fjernlys som alm.kørelys
    og køber ikke mc efter hvad der nemmest bemærkes , er enig mht.vesten , ikke bare grim men gavner ikke en meter hverken dens opførsel og hæmmende bevægelsesfrihed med sådan et "flag" desuden er hovedparten dækket af kåbeglasset alligevel

iøvrigt er HVU godt med i deres analyser af mc uheld og god læsning af de mest hyppige former for uheld mc. vs. bil og nyttig læsning og baseret på undersøgelser blandt en mængde ulykker !

Niklas du har aldrig været iblandet i uheld ?

snakkes senere og go weekend smiley

• #40   1. okt 2011 Niklas nu er det jo mest om dagtimerne vi køre så tro ikke du bliver blændet så overvildt meget så du bliver nød til og kigge ned på stregerne, men jeg syntes sku da du skulle undervise du ved jo alt...

Og i trafikken tænker jeg mest af alt på min egen sikkerhed.

• #41   1. okt 2011 Lars H: derfor trafik kulturen er så elendig i danmark "MIG MIG MIG!"
    I ligger sikkert også i venstre vognbane fordi om 2 lyskryds skal i til venstre, det burde udløse nakkeskud! eller i hvert fald knippelsuppe.

Sad og så politijagt og klappede i mine små hænder da de gav en bøde til en hat der blev ved med at køre i venstre side, yay politi \o/

• #42   2. okt 2011 Morten p du ved jo også bare alt. Klovn ! Hvordan kan du nu sige at jeg ligger i venstre vejbane når jeg skal til højre, hvordan kan du blande det med fjernlys og vognbaneskift sammen, og du lyder også sej når du tør skrive nakkeskud og knippelsuppe.. Uhhh mister perfekt...

• #43   2. okt 2011 Morten p du ved jo også bare alt. Klovn ! Hvordan kan du nu sige at jeg ligger i venstre vejbane når jeg skal til højre, hvordan kan du blande det med fjernlys og vognbaneskift sammen, og du lyder også sej når du tør skrive nakkeskud og knippelsuppe.. Uhhh mister perfekt...

• #44   2. okt 2011 griner sgu temmeligt meget af denne tråd ! jeres "gode"grunde til ikke at benytte fjernlys i tilfælde hvor det kan øge jeres synlighed i trafikken bliver besvaret med ... Loven skriver ... ! og at der skal uddeles tæv ... sikke overbevisende og gode argumenter !!!!

Har i overvejet at loven mest er møntet på billister og ikke de bløde trafikanter som fylder mindre i det samlede billede ?

• #45   2. okt 2011 jeg sagde du køre i venstre vognbane når du skal til venstre, skrev ikke højre nogen steder.
    Og hvordan det kan kobles sammen med fjernlys ?
    Du sagde at det er vigtigere for dig at folk ser dig, end det er at køre med lovligt lys.
    Oversat til "jeg er vigtigere end dem", derfor jeg går ud fra at du køre efter samme "regler" i bilen

• #46   2. okt 2011 Jeg har nu heller ikke set nogen links fra der, der viser at fjernlys øger jeres sikkerhed ?
    og de der gætte rapporter fra HVU gælder ikke.

• #47   2. okt 2011 Morten , hvis du læser rapporten og ikke bare kigger billederne så er den såmænd baseret på uheld over en længere periode ! men find du noget der skriver det modsatte , at fjernlysbrug i dagtimerne skaber uheld !

• #48   2. okt 2011 kan jeg ikke

Kommentér på:
Skal der værre langt lys på mc?

Annonce