{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blande to forskellige olier?
  • #1   8. nov 2011 hvis den du har på nu er fuldsyntetisk så kan du fylde den der på

  • #2   8. nov 2011 Spørg mekkeren hvilken olie han har brugt.

    Spar evt lidt penge og tag den del-syntetiske her istedet :
    http://www.robertsmc.dk/silkolene-comp-4--10w-40-p-300.html


  • #3   8. nov 2011 ALLE motorolier er, og skal være, blandbare, så køb du bare den du vil, hvis ellers den overholder API specifikationerne til din motorcykel.



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #4   8. nov 2011 Det er de ikke, selvom de burde være det...

    Skift olie og filter - så er du sikker.


  • #5   8. nov 2011 Følger lige med her.
    Jeg har ved uheld hældt 250 ml mineralsk olie på min FZR der kører med delsyntetisk. Skal hele olien og oliefiltret skiftes? Olien er ca. 3.000 km gammel før det mineralske kom i.


  • #6   8. nov 2011 Ligegyldigt - Min kører tit på 3 slags forskellige olier når jeg er sydpå.. Du kan blande alle vikositeter - Dog personligt vil jeg ikke blande full synt. med del synt. Mærke er ligegyldigt - Bare det billigste 10 / 40 W ved louis til 40 kr literen. Alt andet er frås og penge ud af vinduet.

  • #7   8. nov 2011 Sajmon, der er internationale regler der foreskriver at alle motorolier skal være blandbare. Resultatet skal blot blive minimum som laveste specifikation på de olier man blander.

    Det er klart at man ikke ligefrem forbedrer egenskaberne ved nogle af olierne, men man forværrer altså ikke mindre end til laveste specifikation.
    Dét man blot skal have for øje er at man, når man blander, ikke har nogen garanti for at de additiver producenterne putter i olien, stadig er tilstede eller har nogen effekt hvis man blander. Men det har intet med API mindste krav at gøre, og det er dét motorproducenterne bruger i deres kravspecifikation.

    Steffen> Det betyder efter min bedste overbevisning absolut intet. Hvis du vil være 110% sikker kan du lige kontrollere om den mineralske olie overholder de API krav som der er foreskrevet i din instruktionsbog til cyklen. Det gør den næsten med sikkerhed.

    Husk at alle API specifikationer er bagud kompatible - Dette er ligeledes et krav til producenterne.


  • #8   8. nov 2011 API enheden for min cykel skal mindst være SE eller SF. Den mineralske olie jeg har, har en API enhed på SG.

  • #11   8. nov 2011 Steffen> SE og SF er begge ældre end SG, så den du har brugt passer fint til din cykel. No worries smiley

    Tonny S> JASO er bare det japanske modsvar til amerikanske API. JASO er ligeledes en nyere standard end API, og det er langt fra alle cykler der har JASO specifikationen opgivet i instruktionsbogen. Specielt på de ældre cykler.

    Hvad man dog lige skal være obs på, er at alle olier med API SJ eller nyere ikke er at betragte som motorcykel olier, da der ikke garanteres for evt. fedtende kobling mm. Men dette er kun relevant for relativt få applikationer.
    Følg den specifikation der er i instrukstionsbogen, API eller JASO. Så kan det ikke gå helt galt smiley


  • #12   8. nov 2011 Bare i med noget sovs - Den bruger alligevel af det.. Satme for dyrt at hælde dyrt olie på en gammel hund der drikker af det, som Johnny Madsen inden han skal på scenen smiley haha

Kommentér på:
Blande to forskellige olier?

Annonce