720 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Tank og reservetank? Tank og reservetank?

spg af uvidenhed:

Hvordan er tankene forbundet? og hvorledes er princippet?

Er der rent fysisk en reservetank?
er der en chance for at noget benzin kan blive gammelt? Hvad sker der hvis man kører rundt med cyklen på "res" istedet?
Er det skadeligt for motoren at brokke sig, når den primære tank er tom?

håber i kan hjælpe...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tank og reservetank?
  • #1   3. jun 2006 Jeg tør ikke udtale mig 100% generelt, men på de fleste tanke fungerer det således;
    Man har én tank, med et slags "sugerør" (benzinhanen). Når den står "normalt" suges der ikke fa bunden af tanken. Dvs. Du får først adgang til de "nederste dråber" når du sætter den på RES. Altså er det den samme benzin. Når den står på RES, kan der være lidt større risiko for, at der bliver suget rust/urenheder med (bliver jo som regel stoppet af dit filter)

• #2   3. jun 2006 Ok, mange tak, det var også min teori.

Men dette leder så til et nyt spg på baggrund af sætningen:

"Når den står på RES, kan der være lidt større risiko for, at der bliver suget rust/urenheder med"

Hvad gør man ved dette problem? skal man tømme tanken? og hvor tit?

• #3   3. jun 2006 Hvis din cykel ikke er udstyret med et benzinfilter fra fødsel (aner ikke om den er eller ej!), så kan du købe et ved et hvilket som helst værksten (også bil!) – skær benzinslangen over (helst et sted hvor du forholdsvis let kan kommer til filtret, men så det heller ikke er alt for synligt) brug filtret som samleled og spænd slangerne fest med et par spændebånd.

Kommentér på:
Tank og reservetank?

Annonce