720 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
3 Svar
Tank og reservetank? Tank og reservetank?
spg af uvidenhed:
Hvordan er tankene forbundet? og hvorledes er princippet?
Er der rent fysisk en reservetank?
er der en chance for at noget benzin kan blive gammelt? Hvad sker der hvis man kører rundt med cyklen på "res" istedet?
Er det skadeligt for motoren at brokke sig, når den primære tank er tom?
håber i kan hjælpe...
0 synes godt om
jul 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 70 Svar: 312
Man har én tank, med et slags "sugerør" (benzinhanen). Når den står "normalt" suges der ikke fa bunden af tanken. Dvs. Du får først adgang til de "nederste dråber" når du sætter den på RES. Altså er det den samme benzin. Når den står på RES, kan der være lidt større risiko for, at der bliver suget rust/urenheder med (bliver jo som regel stoppet af dit filter)
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 462
Men dette leder så til et nyt spg på baggrund af sætningen:
"Når den står på RES, kan der være lidt større risiko for, at der bliver suget rust/urenheder med"
Hvad gør man ved dette problem? skal man tømme tanken? og hvor tit?
okt 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 284
Tank og reservetank?